Skocz do zawartości

3d max + shockwave + flash


pileq

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich!

Wyeskprtowalem sobie w maxie model monety euro jako plik shockwave\'a, strone o euro robie we flashu, jak teraz ta monete wrzucic do flasha tak zeby w necie mozna ja bylo obracac, cos jak tutaj http://www.macromedia.com/software/director/3d/partners/alias/bicycle_macromedia.dcr

A wogole jak zrobic zeby ja obracac mozna bylo, prosilbym o jakis tutek :)))

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Masz chłopie szczęście że od piątku zajmuję się własnie poznawaniem Shockwave\'a.

 

Po pierwsze jeśli pracujesz w Flashu to zapomnij o grafice 3D. Nie do tego został ten format stworzony. Wsparcie grafiki 3D (w tym akcelerację sprzętową OpenGL / Direct3D!!) zapewnia Shockwave i tylko Shockwave. Tak więc - albo będziesz męczył się z napisaniem własnego silnika 3D dla Flasha (jest to możliwe bo sam próbowałem, ale już na poziomie zwykłego \"wireframe\" bez detekcji głębi i w rzucie izometrycznym flash zaczyna się \"dusić\") albo przerzucisz się na Shockwave\'a (edytor nazywa się Macromedia Director).

 

Problemem z przerzuceniem sie na Shockwave\'a jest fakt, że trzeba zapomnieć o swoich doświadczeniach z Flashem i WSZYSTKIEGO nauczyć się od nowa... ale to co dostaniesz w zamian odpłaci ci z nawiązką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha - najważniejsza sprawa. Jak zrobić 3D w Shockwavie ;]

 

1. Importuj wyeksporotowany z 3D Maxa pliczek (musi być w formacie Shockwave 3D) do Schockwave\'a

2. Umieść zaimportowany plik w oknie prezentacji (przeciągnij z Cast na Stage).

3. Wybierz z library \"3d --> actions\" i przeciągnij np. \"Drag model to rotate\" do Stage\'a poczym określ kilka parametrów (tzn. jaki model ma się obracać po itp. - uwaga! niektóre behaviors wymagają do użycia jeszcze przyporządkowanego triggera!)

4. Wybierz z library \"3d --> triggers\", wybierz \"mouse left\" i przeciągnij na Stage. Wybierz w jakiej płąszczyźnie ma się obracać model i... to chyba wszystko.

 

Potem wciśnij \"play\" na pasku zadań i wszysko powinno być w jak najlepszym porządku. Jeśli coś nie działa - nie denerwuj się, tylko przejrzyj instrukcję Shockwave\'a i poświęć na eksperyment godzinę lub dwie - metodą prób-i-błędów dojdziesz do zadowalajacego efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2MB... uh... dużo :-/

 

Kilka uwag ;]

1. Do pełni szczęścia brakuje mi preloadera

2. Linki do modeli monet powinny prowadzić do HTMLa z zagnieżdżonym DCR, a nie do \"gołego\" DCRa - czemu? Ano choćby dlatego, że internet to nie tylko Internet Explorer, są także inne przeglądarki / systemy operacyjne

3. Czemu AŻ 2MB?! ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Jak robilem preloadre to bylo go widac juz zaladowanego wtedy gdy strona byla juz zmknieta.

2. Jak pisalem linki w pliku htm z flasha to java script nie chcial mi ich otwierac.

3. Bo jest muzyka. Wczesniejsza wersja miala 7 MB, bo mapki byly zrobione na bialo i \"rozsiwetlone\". A kazdy taki element to zwylky jpeg o rozidzielczosci 10000 dpi :)

4. A ty masz jakas swoja stronke ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności