Skocz do zawartości

Animacja3d: Log Crash Sequence - Second Encounter / NEW! Update.


Rascal

Rekomendowane odpowiedzi

Temat moze sie wydac znajomy bowiem jakis czas temu pracowalem nad ta wlasnie sekwencja ktora w efekcie koncowym nie zostala ukonczona, z biegiem czasu zostala utopiona w odmetach dysku i przygnieciona przez roznego rodzaju smieci :) Jednak zostala odnaleziona i postanowilem zrobic do niej drugie podejscie i w wolnym czasie nad nia popracowac.

 

Jako ze projekt ma juz swoje lata nie obedzie sie bez podrasowania pewnych elementow i zastosowania nieco innych metod. Dla przypomnienia o co dokladnie chodzi oraz tych ktorzy sie z projektem nie zetkneli zamieszczam male info.

 

Ogladajac Final Destination 2 zaciekawila mnie jedna z sekwencji w ktorej z naczepy spadaja na droge drewniane bale scietych drzew. Raczej malo prawdopodobne bylo to ze ktos pokusil sie o faktycznie realne bale ktore nie sposob kontrolowac, czyli raczej napewno bylo to robione w CG. Dosyc szybko znalazlem odpowiednie informacje. Jak sie okazalo spadajace drewniane bale byly niczym innym jak modelami 3D ktore byly zrobione przez ekipe Digital Dimension.

 

Making of Final Destination 2

 

Sekwencja mi sie tak spodobala ze postanowilem ja zrekonstruowac, z ta roznica ze naczepa bedzie takze w 3D. Ponizej znajduje sie scena z filmu przed i po dodaniu cyfrowych bali.

 

digitaldimension.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jako ze sniegi juz ustapily a pogoda w miare pozwala na wypady z aparatem, pierwszym krokiem bylo zebranie odpowiednich zdjec referencyjnych.

 

O ile zbytnio problemu nie bylo w przypadku kory ktorej jest wiele w pobliskich lasach to miejsce zakonczenia bali sprawilo nieco trudnosci, bowiem nigdzie nie mozna bylo znalezc zadnego scietego drzewa aby zrobic zdjecie wlasnie tego miejsca gdzie zostalo ono sciete. Co prawda bylo ich calkiem sporo w pewnym miejscu ale ktos jak na zlosc je zabral dzien wczesniej, tak wiec nie pozostalo nic innego jak szukac dalej :)

 

tree.jpg

 

Jak powszechnie wiadomo dla chcacego nic trudnego i po jakim czasie chodzenia za odpowiednim materialem znalazlem przy drodze calkiem sporych rozmiarow sciete drzewo.

 

log.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwa MAX Digital nawiazywala do korzeni moich dawnych przedsiewziec, kiedy zostal powolany do zycia serwis informacyjny pod nazwa MAX Hardware w sierpniu 2001 roku ktory zajmowal sie sprzetem komputerowym a zostal zamkniety w maju 2002.

 

Nazwa zostal zmieniona glownie ze wzgledow tego iz dzis wszyscy pakuja MAX'a gdzie sie da :) inna sprawa to faktycznie byly skojarzenia dot. 3ds hehe

 

Aktualnie trwaja prace nad podrasowaniem bakow paliwowych naczepy. Ponizej zamieszczam stara wersje, jeszcze przed upgradem :) ktory bedzie kolo 24.

 

truck1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proporcje moga nie byc doskonale nie mialem refow, korzystalem tylko z wczesniejszego ujecia z filmu. Baki byly dosc prymitywne i z bakami paliwowymi mialy niewiele wspolnego :) tak wiec zostaly wymienione.Poza podrasowanymi bakami dodalem nieco detali po boku.

 

truck2.jpg

 

Nastepne w kolejce do poprawy sa kola z ktorych nie bardzo jestem zadowolony, o ile ksztalt jest odpowiedni poza dziwnymi znieksztalceniami to nieco przydalo by im sie wiecej poly i lepsze felgi stalowe.

 

truck3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie ja sam mam na barkach ta sekwencje od poczatku :) Jesli chodzi o rendering oryginalu w filmie to nie wiem do konca czy on byl renderowany V-Ray mozliwe ze byl w uzyciu finalRender, bo wlasnie on mi sie o uszy obil i jest tez na stronie Digital Dimension jednak V-Ray tez :) to nie wiem zupelnie wkoncu ktory renderer byl za to odpowiedzialny, musze spytac Vlado sam jestem ciekaw :)

 

Jesli chodzi o rendering tej sekwencji to bedzie to V-Ray for Maya w aktualnym stadium juz calkiem niezle jest rozwiniety do tego stopnia ze praca z nim jest calkiem przyjemna.

 

Zamieszczam nowa wersje z ulepszonymi kolami ktore maja wiecej detali, pozatym zostalo poprawione pare bugow w naczepie :)

 

truck4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dzisiaj ludzi już wogóle nie czytają postów ? ;)

 

Sekwencja mi sie tak spodobala ze postanowilem ja zrekonstruowac, z ta roznica ze naczepa bedzie takze w 3D...

 

A tak poza tym to powodzenia życzę, czekam z niecierpliwością na post-produkcję i FX'y :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawiązując do wcześniejszych rozważań na temat renderera chciałbym tylko wtąrcic, że możliwe że używali vraya do renderingu (dlatego został wymieniony Chaos) a podali też Cebasa ponieważ używali ich ThinkingParticles (prawdopodobnie do odłamków kory albo i całej animacji/fizyki spadających kłód drewna - Cebas chwali się tym w opisach swojego produktu :) )

 

a co do animki życzę powodzenia.. może bardzo ciekawie wyjść :)

 

.............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze watek sie powoli rozkreca milo to widziec, mam nadzieje ze zainteresowani beda obserwowac jak przebiegaja postepy :)

 

hehe faktycznie skojarzenia z Terranova co do prezentacji siatki jak najbardziej trafne, troche sie ostatnio rozleniwilem i nic nie pokazywalem na forum, ale czas sie wziasc ostro do pracy i zwiekszyc nieco skill'a i postaram sie zaprezentowac projekt od najciekawszej strony ;)

 

Jesli chodzi o rendering tej sekwencji w filmie to V-Ray uzyty byl do czesci renderingu sceny w ktorej spadaja klody na droge a takze w innych scenach w filmie. Informacja ta jest potwierdzona, pytalem osobiscie Vladimira Koylazova z Chaos Group z ktorym stale utrzymuje kontakt w trakcie prac nad implementacja renderera V-Ray na platforme Maya.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jestem na etapie modelowania naczepy, a dokladnie dolnej konstrukcji nosnej ktora w obecnym stanie sprawia wrazenie nieskonczonej i wyglada dosc kiepsko:) Jeszcze nieco czasu minie az dojde do animacji/symulacji/cząsteczek :)

 

truck5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny update :)

 

Tym razem podrasowana dolna i gorna czesc naczepy, W sumie to zostala wymieniona cala dolna konstrukcja nosna ktora wygladala dosc prymitywnie, tak wiec sa laczenia po spawach, wszelkiego rodzaju dziurki i nity :)

 

truck6.jpg

 

 

 

truck7.jpg

 

 

 

truck8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie rozumiem w czym problem, skoro docelowo praca ma ukazywac sekwencje w ruchu a dzial ma nazwe "Animations Tutaj umieszczajcie zarówno swoje projekty jak i WIPy ich tworzenia." Domina z reaktora tez nie nadaja sie do tego dzialu? wszak animacja zadna, ale ruch jest. Nawet jesli mamy doczynienia z pokazaniem szybu w ktorym porusza sie winda w osi Y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cicho, cicho dajcie chłopakowi spokojnie pracować. Nie zadawać pytań, nie rozpraszać i czekać cierpliwie na nowe updajty

Super czekam na więcej. Wiem pisze by czekać cierpliwie ale jakoś ciężko jest. Kiedy możemy się czegoś nowego spodziewać?

Pozdrawiam Łukasz

 

Rascal chlopie wstaw cos bo juz nie moge wytrzymac ;p. Mam nadzieje ze watek nie upadl?!. Kiedy wstawisz cosik?? Na jakim etapie teraz jestes??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Rascal! Tak jak z Terranovą... narobiłeś ludziom smaku i uciekłeś! Wstydził byś się!

Miło by było gdyby wątek ruszył :) Rzuć nam jakiś 'ochłap' pracy. Będziemy mieli co oglądać :)

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie miesiac minal a tu nic nie ma nowego:(. Prosze nie kaz czekac az tyle czasu. Napisalem Ci czesniej 2-3 posty na jakim etapie jestes?! nie otrzymalem odpowiedzi. Mam nadzieje ze nie bedzie tak jak ostatnio z Twoja produkcjia i ze nie umarlo w zarodku!. To nie sa pretensje. Jestes dobry w tym co robisz dlatego cisne!. NIe miej do mnie "ale".

Pozdraiwiam Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz nie samym for fun'em czlowiek zyje :) jednak zapowiadam ze niebawem bedzie update :)

 

muszę przyznać ze ciekawie interpretujesz słowo "niebawem" ~ 5 miesięcy :)

 

A co tam! Odkopałem! Może coś sie ruszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tesla

Ja też chciałbym się doczekać update'u. Kibicuję wątkowi od początku.

Mam nadzieję, że Rascal nie zwątpił w swoje umiejętności.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności