Skocz do zawartości

Perforacja przy pomocy displacement


terenas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Szukałem podobnego tematu, ale nie znalazłem w żadnym solucji na mój problem, a więc:

 

zakładając że mam sześcian i chcę żeby jego ściany były perforowane, (okrągłe otwory) a przez perforację ma przechodzić światło do jego wnętrza. jak uzyskać taki efekt ? szukałem czegoś o wycinaniu poprzez displacemet ale nadal nie wiem z czym to się je.

 

Będę niezmiernie wdzięczny za każdą poradę (jestem początkujący więc miejcie to na uwadze ;) ).

 

edit: mogę wysłać scenę jak coś

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez terenas
edit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

no właśnie otworów było by strasznie dużo (w tysiącach), w przypadku wymodelowania ich nie dosc ze było by to czasochłonne to sprzęt napewno by tego nie uciągnął przy renderze. mogę prosić o jakieś linki lub informacje jak taka mapa działa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ścianki mają sprawiać wrażenie posiadania grubości to displacement się nada - w połączeniu z parametrem "Water level", który odcina wszystko poniżej zadanej wartości tworząc dziury, lub w połączeniu własnie z mapą opacity. Jednak jeśli ścianki mogą być nieskończenie cienkie to samo opacity wystarczy, a komputer mniej się napoci.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak napotykam problem.

Mapa opacity nie działa na pewnych powierzchniach obiektu i mimo ze zachodze w głowe na wszystkie możliwe sposoby, nie wiem co jest przyczyną.

 

wrzucam scenke :

 

http://rapidshare.com/files/172064760/projekt_usugowa23.max.html

 

chodzi o to zeby mapa działała glownie na tych wytłoczonych elementach siatki którą pokryty jest sześcian.

 

ponownie prosze o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach