Skocz do zawartości

Syfy w renderze


sobol6803

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam mały problem, jednak nie wiem, czy to dotyczy vray'a, więc nie bijcie za mocno, jeśli piszę w złym dziale.

 

Tworzę pokój w 3ds max'ie 2011 (x64) korzystając również z vray'a (Adv 1.50.SP4a x64). Ponieważ dopiero się uczę obsługi 3ds max'a to korzystam z tutoriala. Wszystkie ustawienia mam takie same, lecz mój projekt różni się tylko kilkoma elementami (i ich rozmiarami). Nie wiem, czy mogę podawać linka do konkurencyjnej strony, dlatego na razie go nie podam. Jeśli bym mógł to napiszcie, wtedy go wkleję.

 

A więc przechodząc do sedna sprawy. Po skończeniu tutoriala przychodzi czas na render. Daję mu chwilę czasu, po czym w 80% jestem zadowolony. Wszystko wygląda super, jednak szpecą trochę "syfy" na ścianie i dziwny render ramy okna. Oto screeny z zaznaczeniem tych miejsc:

 

http://img.ledsplej.net/all-syfy.jpg

http://img.ledsplej.net/okno-i-kilka2.jpg

 

Materiał okna taki sam co ściany. Nie wiem, co się z nią stało.

 

 

Jak myślicie, co to może powodować? Ustawienia szczegółowe mogę wam dać, tylko musicie powiedzieć dokładnie czego to mają być ustawienia.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

-Adaptive tracing zafajkowane

-SHPH - 150

-interpolacja - 120

 

Dodatkowo włączyłem logowanie pracy vraya i poinformował mnie, że mam włączone "subpixel color maping". To dobrze, czy źle?

 

Dotychczasowe wyniki:

http://img21.imageshack.us/img21/4148/150x120subpx.png

 

Już jest lepiej, jednak do końca nie jestem zadowolony. Powyższe wartości mogę podbijać aż nie uzyskam dobrego efektu, czy jest jakiś limit? Dodatkowo dodałem za oknem boxa z obrazkiem, który ma osobne światło, jednak chciałbym, żeby szyby te, co są białe były bardziej przezroczyste, aby uzyskać efekt słonecznego dnia. Słońce wpada przez okno, przez otwarte bardziej, ale żeby te szyby wyglądały jak szyby :)

 

Myślę, że nie namieszałem za bardzo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na plane za oknem daj vraylight material z mapką tła i w vray properties odznacz "visible to gi" okno masz białe bo pewnie masz w nim vraylight i nie zaznaczyles w options "invisible". Podrzuć linka do tego tutoriala, chętnie rzuce na niego okiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

 

spróbuj z wartościami HSph. i Interp. na poziomie 110/35. pozwól że zacytuję sam siebie:

pierwszy parametr odpowiada za rozmycie irradiance mapy, a drugi za jej dokładność. im pierwszy większy tym mniej widoczne plamy, im drugi mniejszy tym wyraźniejsze detale w mapie oświetlenia. problem w tym że oba bardzo na siebie wpływają i różnie się zachowują w zależności od użytego oświetlenia. ale dobrze jest zachować drugą wartość mniejszą niż 40 a pierwszą co najmniej dwa razy większą.

 

mam nadzieję że sprawdzi się to w Twojej scenie. ogólnie w moim przypadku prawie zawsze sprawdza się proporcia 3n/n, gdzie n

 

w logu VRaya przejmuj się tylko tym co ma kolor czerwony lub czytaj zielone, jeśli scena renderuje się z błędami. resztę olej;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opcja "check sample visibility w Irr map czasem pomaga.

Czasem trzeba też zwiększyć ilość sampli w Lc i zmniejszyć sample size.

trochę to dziwne bo scena nie jest zbyt skomplikowana i niższe ustawienia powinny to wyczyścić bez problemów.

 

aha i jeszcze jedno, ja masz sun+sky to polecam w okno wstawić vray plane light z włączoną opcją "skylight portal" - to baardzo pomaga w interiorach, cienie będą o wile dokładniejsze, sam vray sky w environment nie wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyba to VRayMtl, ale już sobie z nią poradziłem. Będę musiał tylko wstawić bitmapę lepszej jakości.

 

Niestety, podane przez Ciebie wartości nijak nie pomagają na plamy. Tu masz wyniki poszczególnych ustawień:

 

100hsph. i 35 interp.

http://img863.imageshack.us/img863/8158/110x35.jpg

 

100hsph., 35 interp. i sample 3cm world

http://img863.imageshack.us/img863/5960/110x35iworld.jpg

 

100hsph., 35 interp., sample 3cm world i filter 12cm fixed

http://img864.imageshack.us/img864/1399/110x35iworldifixed12.jpg

 

Nie kończyłem renderowania, bo nie ma sensu tyle czekać.

 

Edit:

100hsph., 35 interp., sample 3cm world, filter 12cm fixed i Check sample visiblity

http://img38.imageshack.us/img38/910/110x35iworldifixed12ics.jpg

 

Trochę polepszyło, jednak dalej to nie to, czego pragnę.

Kombinuję dalej.

Edytowane przez sobol6803
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne. tak jak powiedział Kub@, przy tak prostej scenie nie powinno być problemów. być może nie wszystkie materiały to VRayMtl? w tym rendererze, niestety, może być wiele powodów plamienia. skoro korzystasz ze świateł VRayLight, które same z siebie rzucają ostre i dokładne cienie możesz podbić wartość Interp. co zniweluje plamy jak na drugim renderze który tu podlinkowałeś, jednak oświetlenie rozproszone nie będzie wtedy zbyt dokładne (np. nogi krzesła wydają się nie stykać z podłogą, rozmazany cień pod szafką z szufladami).

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie mogę mieć też normalnych tekstur, a nie tylko vray?

W takim razie jak zrobić teksturę vray alternatywną do multi/sub-object?

"vray plane light z włączoną opcją "skylight portal"" - jak to zrobić?

 

W sumie kombinowałem, zmieniałem pozycje światła, teksturę okna, ustawienie Irr Map na medium i ustawienia vray'a w Light Cache i wyszło takie coś:

http://img269.imageshack.us/img269/9396/allok.png

 

Do perfekcji brakuje, jednak już nie jest tak tragicznie.

 

PS. Jak zrobić przyciąganie do obiektów? Żaby obiekt był blisko przy ścianie, a się w nią nie wbijał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, caustics reflective i/lub refractive które jest na samym górze slotu Indirect Illumination.

 

 

Strzelam że:

-podobno światło przez szybę przepuszczasz i do tego był domyślnie włączony refractive caustics. vRay lubi nieźle syfic z refraktywną kaustyką stricte światła przepuszczanego na przeciętnie duży obszar przez szkło. Albo wywal szybę, albo światło zostaw, a w materiale szyby zaznacz affect shadows i wyłącz refractive, ewentualnie wyklucz emisję cieni z tej szyby (Exclude).

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odhaczyłem, jednak jest teraz bardzo ciemno. Prawie nic nie widać oprócz światła słonecznego, które przeszło przez otwarte okno. Jak to rozjaśnić?

 

Edit:

Jak w szybach zaznaczę affect shadows to mam cały pokój oświetlony równomiernie i bez żadnych cieni okna, które chciałbym zachować. Ma wyglądać ładnie, że słońce wpada przez okno i wgłąb pokoju jest coraz słabsze...

 

Teraz wygląda to tak (bez affect shadows i z odznaczonym refractive):

http://img96.imageshack.us/img96/5697/slabeosw.png

Edytowane przez sobol6803
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiał szyby okna, co to za materiał?

 

http://img703.imageshack.us/img703/8870/szkloc.jpg

 

Edit:

Zauważyłem, że zmieniając opcję widoku sceny na Smooth+Highlights to światło bardzo razi po oczach, jednak przy renderze go prawie nie widać, a na ścianach jest "kaszka", więc ustawienia rendera tłumią światła na scenie... Tylko co to może być?

Edytowane przez sobol6803
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie temat rzeka, już na tym forum gdzieś chyba nawet wypisywałem różne przyczyny i nie chce mi się za bardzo skrobać.

 

Jak to nie jest nic komercyjnego, to może upnij tą scenkę gdzieś i podaj linka. Otworzy się i zobaczy, jak nie ja to ktoś inny może znajdzie rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę, link do projektu z teksturami:

http://siec.nsk.net.pl/~sobol/projekt.zip

 

Tylko ten projekt oddaję w piątek wieczorem, więc do tego czasu muszę mieć wszystko jak w zegarku, więc jakbyście zdążyli do tego czasu to byłbym wam dozgonnie wdzięczny :)

 

PS. Nie wiem co to za glare, ja takiego czegoś nie używałem o_O Nawet nie wiem gdzie tego szukać...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

70505919.jpg

 

Nie wiem, czy to już jest dla Ciebie okej. W każdym razie plemek pozbyłem się w ten sposób:

 

1. W ustawieniach LC przede wszystkim sample size na 0,02 i scale na screen. Do tego renderu zwiększyłem jeszcze subdivs na 1500, ale ten parametr to nie był problem ;)

 

2. Okno i ściany generalnie rzecz biorąc lepiej modelować. Ale jeśli już używasz gotowych rozwiązań, czy primitives to nigdy nie dawaj w thikness 0 (a tak masz w oknie). Wtedy masz nałożone 2 fejsy na siebie, a to bardzo się lubi mścić. Zawsze face powinny być od siebie troszkę odsunięte. Nie wiem jak to u Ciebie wygląda, ale u mnie twój edit poly nad window odwócił kilka face. Takie rzeczy raczej staraj się naprawiać.

 

Do renderu okno naprawiłem, tj jest goły window z nałożonym odpowiednio multi/sub z materiałami które użyłeś poprzednio.

 

3. Powróciłem w ustawieniach szkła do affect shadows

 

Jak szukasz problemu, to nigdy nie zmieniaj kilku parametrów na raz, chyba że wiesz w 100% co robisz. Grzebiąc w IM i LC prawdopodobnie rozwiązałeś problem i go stworzyłeś zarazem.

 

Najlepiej używaj od razu vray camera (nastawy ustawiasz jak w zwykłym aparacie w trybie manualnym). Łatwo się jej nauczyć, a jest po prostu lepsza.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem, czy to już jest dla Ciebie okej. W każdym razie plemek pozbyłem się w ten sposób:

 

1. W ustawieniach LC przede wszystkim sample size na 0,02 i scale na screen. Do tego renderu zwiększyłem jeszcze subdivs na 1500, ale ten parametr to nie był problem ;)

 

2. Okno i ściany generalnie rzecz biorąc lepiej modelować. Ale jeśli już używasz gotowych rozwiązań, czy primitives to nigdy nie dawaj w thikness 0 (a tak masz w oknie). Wtedy masz nałożone 2 fejsy na siebie, a to bardzo się lubi mścić. Zawsze face powinny być od siebie troszkę odsunięte. Nie wiem jak to u Ciebie wygląda, ale u mnie twój edit poly nad window odwócił kilka face. Takie rzeczy raczej staraj się naprawiać.

 

Do renderu okno naprawiłem, tj jest goły window z nałożonym odpowiednio multi/sub z materiałami które użyłeś poprzednio.

 

3. Powróciłem w ustawieniach szkła do affect shadows

 

Jak szukasz problemu, to nigdy nie zmieniaj kilku parametrów na raz, chyba że wiesz w 100% co robisz. Grzebiąc w IM i LC prawdopodobnie rozwiązałeś problem i go stworzyłeś zarazem.

 

Najlepiej używaj od razu vray camera (nastawy ustawiasz jak w zwykłym aparacie w trybie manualnym). Łatwo się jej nauczyć, a jest po prostu lepsza.

 

Pozdrawiam.

 

 

Miałem thikness na 0,635. Ja wcześniej stworzyłem okno, ustaliłem parametry, a edit poly mi był tylko potrzebny, by zmienić ID poligonów na materiał szyb. Jak to teraz naprawić?

 

Po zmienieniu podanych przez Ciebie wartości w ustawieniu rendera i materiału szyby wychodzi takie coś:

http://img810.imageshack.us/img810/1599/bydzie.png

 

 

Plam prawie nie ma, efekt zadowala, jednak brakuje cieni np. pod stołem, za szafą jest strasznie słaby, a przecież tam słońce nie dochodzi. Dodatkowo tekstury są bardzo rozjaśnione, jak przewołany negatyw. Jak to naprawić?

 

Dzięki i tak za poświęcony czas. Nie wiem, może mam wadliwy projekt, że nic nie chce wyjść do porządku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oknie masz 2x parametr thickness. Jeden jakiś tam był, a drugi 0.

 

Co do wyblaknięcia. Jaki miałeś na samym początku (pierwszy render all-syfy.jpg) color mapping? Exponential ma to do siebie, że spiera obrazki. Może pobaw się Reinhardem (najpierw może poczytać z czym to się je), albo Linearem, ewentualnie HSV.

 

Jakbyś renderował do vrayowego frame buffera, to też miałbyś dostęp do krzywych, levelsów i ekspozycji. Zawsze można coś próbować na żywo wyciągać jeszcze podczas renderingu.

 

http://www.spot3d.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc! :) Render jest już super, pozostało mi tylko dorobić trochę przedmiotów i zakończyć projekt :) Mam nadzieję, że na nim nie skończę swojej przygody z 3ds max'em i w przyszłości będę chociaż w 50% tak dobry jak Wy :P

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumię to mało ważne, ale skoro robisz materiał szyby to czemu w refleksach nie masz ustawionego Fresnel, IOR ?

Jak masz biały kolor refleksów danego materiału to Ci odbija wszystko z otoczenia jak lustro ;)

 

Miałem ustawione na 1.6 i odbijał tylko trochę. Do lustra mu było daleko :)

 

Projekt oddany, nie jestem zadowolony do końca ale cóż... Za mało czasu by nauczyć się pracować w programie i zrobić dobry projekt. Dla was jeszcze raz wielkie dzięki :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności