Zobacz pełną wersję : Grodzisko-rekonstrukcja



voyas
16-04-13, 09:00
Witam
Dzisiaj przedstawiam cztery renderki grodziska. Jest to rekonstrukcja grodu w Tumie pod Łęczycą w zakresie jaki został przewidziany do realizacji. Projekt nie jest mój wiec na uwagi merytoryczne co do rekonstrukcji nie odpowiem natomiast konstruktywna krytyka wizualizacji mile widziana
soft:3ds+vray+PS

http://img41.imageshack.us/img41/2508/18336958.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/41/18336958.jpg/)

http://imageshack.us/a/img268/6374/32275926.JPG

http://imageshack.us/a/img593/8739/60990005.jpg

http://imageshack.us/a/img600/2394/44794531.jpg

szczawik
16-04-13, 09:05
fajne przyjemnie kolory, wg mnie mozesz troche zroznicowac 'porecz' przy wjezdzie, bo wyglada na kopiowana i sie powtarza...

ledman
16-04-13, 10:07
Wygląda super, może trochę ujednolicić kolor drewna? Na każdym ujęciu ma inny odcień?

Mulholland
16-04-13, 11:31
Fajnie wyszło.

How high
16-04-13, 13:52
O jak fajnie, więc dziura nad jeziorem obok mnie to najpewniej grodzisko - szkoda że nie ma planów, no ale...
Jak rekonstruuję miasto, to widzę teraz różnicę między moim grodem a grodziskiem, nawet to "nasze" byłoby na planie koła a nie jaja.
Można by kiedyś zawiązać współpracę projektową, ale za nim do tego dojdzie...

ailambert
16-04-13, 15:51
Super to wygląda. Ciekawi mnie czym tą trawkę sadziłeś? No i na czym to renderowałeś, to musi być jakiś super sprzęcior?

shadowsexpe
16-04-13, 22:44
Bardzo się to ładnie prezentuje. imo trochę mało wody
Ailambert a do czego tu super maszyna ;) trawki łączki lasy aktualnie da się zrobić spokojnie na 4gb ramu i wcale niekoniecznie na wypasionej i7 :) włsciwie aktualnie żądzą w tej dziedzinie multiscatter i forest pack z odpowiednimi mapkami rozłożenia.

ailambert
16-04-13, 23:39
Z multiscatterem na podobnej wielkościowo mapce miałem jakieś koszmarne czasy renderowania, a na kompie znajomego siedzi 20 GB ramu i dość mocny i7. Dopiero forestpack dał rade, nie wiem skąd taka różnica między tymi pluginami, stąd moje pytanie, bo scena voyasa trochę przypomina mi moją.
A jeszcze trochę z innej beczki pytanko do twórcy, czyli jak był ten teren i wały grodziska modelowane, bo nurtuje mnie to bardzo.

shadowsexpe
17-04-13, 05:50
Ailambert wszytko zależy od modeli jeśli użyjesz modeli np od evera to masz jak w banku że komp mający nawet 32gb ramu będzie się liczył godzinami. Natomiast tak forest, r&d i xfrog nie robią ciężkich w geometrie modeli . Sam jestem właśnie po testowaniu które modele jak się zachowują szczególnie w dużym natłoku.
Tez się dołączam do pytania kolegi powyżej jak modelowałeś teren?

voyas
17-04-13, 09:03
Witam
Ciesze sie ze praca ogólnie sie spodobała:)
szczawik poręcze faktycznie są kopiowane, miałem to róznicować ale zapomniałem o tym i tak zostało;)
ledman kolor drewna wyszedł różny bo w każdym ujęciu mam inne światło i inną hdrkę wiec się troche porozjeżdzało. dla sportu może poćwiczę PS i spróbuję to wyprowadzić, ale poszło już tak jak widać wyżej.
ailambert trawa sadzona multiscatterem i tak jak pisał shadowsexpe ważne są nieobciążające modele trawy. Maszyna wcale nie jest wypaśna bo to zwykły lapek samsunga RF511 z i7 i 8gb ramu. Dał radę ale na widoku z lotu ptaka musiałem zejść z ustawień bo chciał mi to liczyć 196h...;/
ailambertshadowsexpe do modelowania terenu posłużył mi przekrój przez wał wykonany podczas prac archeologicznych. zrobiłem go w poly, postawiłem i dopasowałem do mapy z poziomicami, drogi były pózniej wycinane.Wał rekonstruowany zrobiłem w podobny sposób tylko juz z projektu
shadowsexpe wody mało bo jak to wizualizowałem to susza była;)a tak poważnie to trafna uwaga, wzbogaciłoby obrazki..

shadowsexpe
17-04-13, 09:31
ja od siebie dodam że wykorzystując poziomice i nurbs można też zrobić fajny teren ;) Ania ma wybitnie racje spróbuj multitexturemap do zróżnicowania drewna

Ania
17-04-13, 09:42
Te poręcze przed wejściem są dziwne, czy naprawdę były tak wbite prosto w chodnik?
Trochę bardziej bym zróżnicowała kolory poszczególnych pali lub desek, widzę że trochę już są ale dałabym mocniej, teraz są zbyt równomierne. Tym bardziej dachówki.
Ogólnie bardzo fajny projekt.

voyas
17-04-13, 10:44
niestety o nurbs mam blade pojęcie poza tym ze wiem ze coś takiego jest. zróżnicowanie drewna tak naprawdę powstało dopiero w PSie bo jak kombinowałem z multitexturemap to coś mi licho szło, brakło mi czasu na rozkminianie co robię nie tak. Poręczy w projekcie który dostałem(nieostateczna wersja) wogóle nie było wiec wstawiłem to co widać bez wgryzania sie w szczegół mocowania, natomiast z tego co widziałem podobne obiekty to np w biskupinie wyglada podobnie(słupek przebija deskowanie i mocowany jest do legarów głównych) a w gross raden dodatkowo jest tylko"krawężnik" na krawędzi kładki, który powiedzmy że może stanowić punkt dodatkowego zaczepienia dla słupka barierki.