Gość Mimis Napisano 23 Kwiecień 2014 Share Napisano 23 Kwiecień 2014 Witam Jest to mój pierwszy post na tym forum. Na początku tego roku powoli zacząłem przechodzić z 2D do modelowania 3D. Wciągneło mnie to dosyć mocno i przesiaduje sobie w 3d Maxie, ale tu nie o tym. Kilka dni temu zdecydowalem się spróbować swoich sił w Zbrushu. Obejrzałem troche podstawowych tutoriali, poczytałem troche i zabrałem się do rzeźbienia. Przechodząc do meritum, chciałem poprostu wymodelować jakąś humanoidalną postać. Wspierając się różnymi filmikami z YT zaczęło coś wychodzić. Jednak kiedy używam narzędzia "move" aby "budować" sobie model to widocznie "poligonuje" mi mój model tak jakby było za mało tej "gliny" (efekt na całym torsie). Osoba z tutoriala tak samo korzystała z narzędzia move i ładnie mu rozciągało ten objekt bez takiej pikselozy, a jeśli już cos takiego się działo to używał tylko narzędzia "smooth" i wszysko ładnie wygładzało, a u mnie przy używaniu smooth wszystko praktycznie wraca do stanu poprzedniego. I tutaj moje bardzo banalne pytanie... chyba tak banalne, że nie moge znaleźć informacji na ten temat. Jak "dodawać" więcej materiału z którego rzeźbię? Facet z tutoriala utworzył całą postać z jednej kulki,a inni znowu widziałem, że łączą "Zsphere" na porządany kształt i z tego modelują. Poniżej zamieszczam 2 obrazki które myśle, że troszke bardziej zobrazują mój problem: 1 screen - głowa jest całkiem fajnie gładka, ale jak widać rozciągając to w dół zaczyna "poligonować" jakby było za mało materiału. 2 screen - używając narzędzia "smooth" wszystko się wygładza, ale i wraca do pierwotnej formy. Z góry dzięki za pomoc i porady. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciacho191 Napisano 23 Kwiecień 2014 Share Napisano 23 Kwiecień 2014 poucz się o dynaMesh i jak używasz smooth to zmniejsz trochę intensywność, jak przytrzymujesz shift to na górze możesz to ustawić :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ch3steros Napisano 23 Kwiecień 2014 Share Napisano 23 Kwiecień 2014 Robi Ci się tak bo masz po prostu za mało poligonów. Możesz użyć dynamesha albo zremesha a potem divide, co by mieć odpowiednio je rozlokowane. Co do samego smotha to masz go 2 rodzaje (podstawowe) - jeden gdy wygładzasz z wciśniętym shiftem ciągle (pewnie tego używasz) (niszczycielski smooth) - drugi gdy wciśniesz shift, klikniesz na mesh, puszczasz shifta i wygładasz sobie( zobacz róźnice tego) (łagodny smooth) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Mimis Napisano 23 Kwiecień 2014 Share Napisano 23 Kwiecień 2014 Dzieki chlopaki za pomoc. Poczytalem troche o tym DynaMeshu i wlasnie dokladnie o to mi chodzilo. Jest tylko jeden maly problem :P nie ma go w miejscu gdzie zazwyczaj powinien byc. Moga byc dwie przyczyny, albo mam za "niska" wersje programu, albo jakos jest to wylaczone. Zamieszczam screena : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Mimis Napisano 25 Kwiecień 2014 Share Napisano 25 Kwiecień 2014 Poradziłem sobie z problemem. Okazało sie, ze miałem za niską wersję programu. Temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi