Skocz do zawartości

Problem z wielkością modelu w ZBrush


Gość Mimis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jest to mój pierwszy post na tym forum. Na początku tego roku powoli zacząłem przechodzić z 2D do modelowania 3D. Wciągneło mnie to dosyć mocno i przesiaduje sobie w 3d Maxie, ale tu nie o tym. Kilka dni temu zdecydowalem się spróbować swoich sił w Zbrushu. Obejrzałem troche podstawowych tutoriali, poczytałem troche i zabrałem się do rzeźbienia. Przechodząc do meritum, chciałem poprostu wymodelować jakąś humanoidalną postać. Wspierając się różnymi filmikami z YT zaczęło coś wychodzić. Jednak kiedy używam narzędzia "move" aby "budować" sobie model to widocznie "poligonuje" mi mój model tak jakby było za mało tej "gliny" (efekt na całym torsie). Osoba z tutoriala tak samo korzystała z narzędzia move i ładnie mu rozciągało ten objekt bez takiej pikselozy, a jeśli już cos takiego się działo to używał tylko narzędzia "smooth" i wszysko ładnie wygładzało, a u mnie przy używaniu smooth wszystko praktycznie wraca do stanu poprzedniego. I tutaj moje bardzo banalne pytanie... chyba tak banalne, że nie moge znaleźć informacji na ten temat. Jak "dodawać" więcej materiału z którego rzeźbię? Facet z tutoriala utworzył całą postać z jednej kulki,a inni znowu widziałem, że łączą "Zsphere" na porządany kształt i z tego modelują. Poniżej zamieszczam 2 obrazki które myśle, że troszke bardziej zobrazują mój problem:

 

1 screen - głowa jest całkiem fajnie gładka, ale jak widać rozciągając to w dół zaczyna "poligonować" jakby było za mało materiału.

WWK.png

2 screen - używając narzędzia "smooth" wszystko się wygładza, ale i wraca do pierwotnej formy.

XWK.png

 

Z góry dzięki za pomoc i porady.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Robi Ci się tak bo masz po prostu za mało poligonów. Możesz użyć dynamesha albo zremesha a potem divide, co by mieć odpowiednio je rozlokowane.

 

Co do samego smotha to masz go 2 rodzaje (podstawowe)

- jeden gdy wygładzasz z wciśniętym shiftem ciągle (pewnie tego używasz) (niszczycielski smooth)

- drugi gdy wciśniesz shift, klikniesz na mesh, puszczasz shifta i wygładasz sobie( zobacz róźnice tego) (łagodny smooth)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chlopaki za pomoc. Poczytalem troche o tym DynaMeshu i wlasnie dokladnie o to mi chodzilo. Jest tylko jeden maly problem :P nie ma go w miejscu gdzie zazwyczaj powinien byc. Moga byc dwie przyczyny, albo mam za "niska" wersje programu, albo jakos jest to wylaczone. Zamieszczam screena :

 

VYK.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności