Skocz do zawartości

[Teczka] Kris


Krisowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Przejrzałem wasze projekty, zobaczyłem jak z czasem rozwijały się skillsy niektórych użytkowników i postanowiłem założyć własną teczkę.

Póki co wrzucę 3 projekty, które mam na sketchfabie.

 

Turret sci fi

https://skfb.ly/JoKG

 

Zadanie rekrutacyjne do CDP - niestety wówczas się nie udało, ale odświeżyłem niedawno teksturki.

https://skfb.ly/FB6M

 

Mój najnowszy model - assist droid

https://skfb.ly/LpNp

Poniżej model high poly i screen

ffe30120f6d2.jpg

68d98983d8f8.jpg

Edytowane przez Krisowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Myślę, że warto byłoby prześledzić jakieś refki żeby dobrze rozmieścić zabrudzenia i rdzę (np. ściana przy drzwiach), bo póki co wygląda na losowe rozmieszczenie :) Warto byłoby zróżnicować materiały, bo wszystko wygląda dość jednorodnie. Druga rzecz to wszystko jest trochę lowpoly, chyba że planowałeś to robić pod mobile. Warto byłoby też jakoś lepiej rozwiązać połączenie ścian na rogu. Jakoś tak się wszystko przecina w połowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za feedback.

Smart material z rdzą jest do poprawy, używamy go w projekcie od dawna. Trzeba będzie wszystko przeteksturować, bo jest za ciemny base color, a rdza ujawnia powtarzalność tekstur.

Co do low poly to staram się przepchnąć jak najwięcej trisów dla zachowania jakości, ale w teamie ganią mnie za kilka k trisów na enviro.

To nie jest na mobilki, ale kamera będzie zablokowana dość wysoko nad graczem, więc wielu szczegółów nie będzie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na "motylki", które pojawiają się w miejscach gdzie masz symetrię na UVce. Musisz przygotowywać tekstury tak, żeby ich nie było widać. Poza tym dziwne rzeczy dzieją się na normalmapie przy mirrorowanych miejscach. Pokaż tekstury, to może do nich też damy jakiś feedback. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kratki na słupie to tak, też zauważyłem to dopiero po wrzuceniu do sketchfaba. Nie wiem czemu - symetria na UV może powodować taki efekt, który zauwazyłe Jedaith, ale żeby aż tak się odwróciło... Wybadam skąd ten efekt.

Mirroruję często UVki, bo oszczędza to miejsce na layoucie i sprawia, że tekstury są o wiele bardziej dokładne. Ale jak tylko pojawiają się efekty na materiałach, to symetria zaczyna być widoczna.

Przesyłam teksturę:

449ee70f87e8.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o metalness to unikaj całej skali szarości - w zasadzie tylko czerń i biel. Na roughness masz wrzucony prosty pattern a w zasadzie przy metalach to tam powinieneś się skupić na detalu najbardziej :) Pooglądaj sobie jakieś dobre tekstury np. w tym http://www.joerivromman.com/KSG.html czy tu http://www.joerivromman.com/RossBinoc.html

W miejscach gdzie jest symetria na UV musisz podmalować ją (teksturę) tak, żeby nie było widać symetrii. Poza tym pamiętaj o edge paddingu (http://wiki.polycount.com/wiki/Edge_padding), bo bez tego przy niższych mipmapach będą się dziwne rzeczy działy. ;) Na normalce dzieją się rzeczy, które nie powinny się dziać, ale to już było widać na modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj Jedaith, dobrze prawi - praktycznie cały roughness do poprawy, metalness też zdefiniowane inaczej powinno być - jest bardzo mało surface'sów w rzeczywistości które nie są binarnie metaliczne (czytaj nie sa 1 ani 0, tylko pomiędzy) - niektóre powłoki lakierowane, zakurzone, zardzewiałe.

Roughness powinno dostać najwięcej miłości tutaj, a zostało potraktowane po macoszemu, można odnieść wrażenei że został slapnięty jeden tilujący się pattern i koniec.

Designu nie komentuję, bo w ogóle nie w moje hard SCI-FI gusta :P

 

Pozdrawiam,

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności