Skocz do zawartości

Wiz: Wiadukt DK1 w ruchu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Świadom dużej liczby różnych niedociągnięć i bugów spowodowanych między innymi małymi zasobami czasu i sprzętu pełen obaw przed ostrą krytyką wrzucam do obejrzenia animację projektu budowy wiaduktu na skrzyżowaniu DK1 z DK46 :)

 

Animacja robiona wspólnie z peterem_f pod koniec 2010 roku.

Soft:

Autodesk 3ds Max Design 2011 Renderer: V-Ray

Composite 2011

After Effects CS4

Photoshop

Animacja aut: Autodesk® Dynamite VSP Plug-in for Autodesk® 3ds Max® Design 2011

 

Animacja HD:

http://www.fotorealistyczne3d.pl/Animacje/DK1/HD/DK1.html

 

Animacja SD:

http://www.fotorealistyczne3d.pl/Animacje/DK1/SD/DK1.html

 

Klatki z animacji:

 

95ffa8c3b62eb170.jpg

 

999b9593092b2795.jpg

 

9f49bb61d1529e3f.jpg

 

cde8883e60609b37.jpg

 

3d26ce009bbfb12c.jpg

 

9e112232e23617b0.jpg

 

32b43774cb4c449e.jpg

 

ff0b92247d5ca449.jpg

 

0c2265934f1324af.jpg

 

465d987778be29f5.jpg

 

b12cb6638443657f.jpg

 

375f4f70fc23db5e.jpg

Edytowane przez pionix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

mi sie nie podoba asfalt, wyglada jakby textura była tylko gradientem. Widać ze było mnóstwo roboty w to wlozone, tyko ten asfalt jakos przyciąga uwagę:P

 

na animacji w ogole jakos plastikowo wyszlo, przypomina mi to trochę te symulatory na prawo jazdy :P

 

 

btw. hehe Camaro na polskich drogach, chciałbym to zobaczyć :)

Edytowane przez Stachu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żółty - dzięki. Jezdnie w zrobione są pprzy użyciu sweepa z mapowaniem a miejsca w którym jezdnie się stykają są albo z teksturą czystego asfaltu albo są niedopracowane i widać jakiś dziwne rzeczy ;)

Loki - dzięki:)

blinq - dzięki. Chmury to zasługa petera_f.

Stachu - nie było czasu na bawienie się w bardziej realistyczny asfalt. Przy tej skali obiektu nie mogliśmy sobie pozwolić na fotoreal - zbyt mało czasu zwłaszcza że rendrowane to było tylko na jednym kompie. Co do plastikowości to zgadzam się całkowicie zwłaszcza słabo moim zdaniem wyszły samochody ale z drugiej strony to jest tylko komercyjna wizka - nie musi być super, hiper mego realistyczna. Ma tylko pokazać w atrakcyjny sposób temat.

carlosss - dzięki. Dzisiaj właśnie o tym myślałem :)

Edytowane przez pionix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staszku po Częstochowie jeździ na pewno jedno czarne, i wygląda bajecznie zapewniam Cie;) jednak 350z'ek jest napewno znacznie mniej;)

 

pionix wiz z lotu ptaka prezentuje sie wyśmienicie, zwlaszcza natura. Świetna sprawa z tym porownaniem stanu istniejącego z wiz. Nie wiem jak developerom ale mi strasznie zrobiło to smaka i juz sie niemoge doczekać tej przebudowy;) przejezdzalem tam 4 razy wczoraj i za kazdym razem stalem na światłach(porażka). Napewno jak inwestycja sie zakonczy to bede milo wspominał Ciebie i petera_f.

 

dzieki panowie;)

 

ps. rozumiem że jeszcze wtedy nie stało wyrąbiste 2 pietrowe KFC miedzy Orlenem a TESCO?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morphe - otoczenie sadzone GroundWiem. Brzeg rzeki to też zasługa GroundWiza. Miesza tekstury w zależności od wysokości i kąta nachylenia płaszczyzny. Z Growfx'a nie korzystam. Drzewa to paczka gotowych modeli.

GrześDuro - na szczęście nie stało... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw. hehe Camaro na polskich drogach, chciałbym to zobaczyć :)

 

patrz uwaznie bo lataja:D tak samo jak dodge challenger'y i inne amerykance:D

Animacja bardzo przyjemna, jakosc shotow nie powala, ale patrzac na techniczny aspekt projektu wyszlo bardzo dobrze. Z bugow wylapalem tylko autka z bialym materialem szyb (lub poprostu brakiem materialu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwali się ogarnięcie tak ogromnego tematu, na prawdę nieźle to ujęte wszystko.

 

Na "nie" na pewno stawiam taką troszkę plastykowość całości, o czym ktoś już tutaj wspomniał, i bardzo nudne ujęcia. :P Zaczynało się na prawdę doskonale, ten lot przez chmury wygląda na prawdę świetnie, ale zakończyło się taką sekundą statycznego ujęcia, które już pozostawiło niesmak. To ujęcie z jazdy samochodu też takie bardzo statyczne, nic się nie dzieje, żadnych wypadków, wybuchów... :D Tzn bez obrazy, bo całość robi wrażenie, i wiem, ze klientowi musiała przypaść do gustu, ale może chociaż jakieś lekkie ruszanie się tej kamery na samochodzie czy coś, to tylko takie pierdółki, które mi nie podeszły. Całość na prawdę fajna, i gratulacje zlecenia. Na jakim sprzęcie liczone?

 

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pressenter nie ma "fajerwerkow" bo to nie jest iron man3 tylko wiz. Wiem ze ostatnio symulowanie nieudolnosci operatorow i montarzystow zrobiło sie modne(nosiy, abberracje, camera-shake'y i inne ciekawe sposoby zeby pogorszyc odbior i zakryć niedociagniecia modeli i scen), ale nie wydaje mi sie zeby ktos tak przyciagnał klientow od wizek co innego filmowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pressenter nie ma "fajerwerkow" bo to nie jest iron man3 tylko wiz. Wiem ze ostatnio symulowanie nieudolnosci operatorow i montarzystow zrobiło sie modne(nosiy, abberracje, camera-shake'y i inne ciekawe sposoby zeby pogorszyc odbior i zakryć niedociagniecia modeli i scen), ale nie wydaje mi sie zeby ktos tak przyciagnał klientow od wizek co innego filmowców.

 

Wiem o tym, dlatego napisałem, że "mi" nie podeszły, bo jak zapewne zauważyłeś, całość mi się podoba. ;)

 

Sz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw. hehe Camaro na polskich drogach, chciałbym to zobaczyć :)

Jesienią tego roku nowe Camaro ma właśnie wejść oficjalnie do Polski :) A co do wizki to odbiór pracy ok. Bardzo fajna makieta. Samochody dziwnie po sznurku jadą - nie omijają i nie podskakują na dziurach :D

zeby pogorszyc odbior i zakryć niedociagniecia modeli i scen)

chodzi raczej o urealistycznienie, a nie o pogorszenie odbioru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe zly dzial;)

bardzo duzo pracy i niezle wybrneliscie, poczatek pierwszego ujecia wyglada bardzo ladnie. ale... muzyka zabija calosc, bezlitosnie torturuje i nadrabia za wszystkie nieobecne wybuchy;) ujecia standardowo nudne, chociaz przy tym konkretnym temacie to akurat moze byc jakos uzasadnienie. no i samochody o_O... jak autobus w ktoryms momencie wylecial z zakretu to tylko czekalem zeby go postawilo w poprzek drogi (w sumie to zbudowalo to troche napiecia i rekompensuje jeden maly wybuszek). no ale babole to latwo wytykac, a sami doskonale zdajecie sobie sprawe ze wszystkich:)

btw ile czasu to powstawalo?

pozdr

mt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vision3d - dzięki. Tak jest kilka białasów;)

pressenter - to nudnawe prowadzenie kamery narzucone przez klienta. Mieliśmy pokazać projekt z pozycji kierowcy. Co do "drgającej" kamery pierwsze szybkie testy pokazały, że jest z tym kupe roboty. Bardzo trudno zrobić żeby odczucie było naturalne i nie uciążliwe dla oglądającego. No i klient Zarząd Dróg raczej nie życzyłby sobie wybojów na nowej drodze;)

Liczone na i7 920 4.1GHz 12GB ram.

voyager - niebo zaczęło skakać po nałożeniu mation blura. Nie było czasu już na poprawki.

grzyb950 - dzięki.

GrześDuro - pressenter ma rację bo rzeczywiście nie ma fajerwerków ale Ty też masz rację bo to w istocie tylko wizka a nie kino akcji ;)

trosiek - też to traktuję bardziej jako rozbudowaną makietę a samochody rzeczywiście jadą po sznurku (czyt. splajnie). Co do wybojów i podskakiwania aut to tak jak już napisałem nie są to efekty pożądane przez zleceniodawcę.

mt - tak... autobus jest brawurowy ;)

ola-f - dzięki.

 

Generalnie cieszę się, że ogólny odbiór jest pozytywny. Jest cała masa detali do poprawienia. Można by też popracować nad większym realizmem. To co oglądacie to jest to co udało nam się zrobić w założonym nieprzekraczalnym czasie. Mieliśmy z Piterem jeszcze to wszystko dopracować i dopiero pokazać szanownej publice ale życie brutalnie zweryfikowało nasze plany - brak czasu. Dlatego też trzeba iść do przodu a ogrom "know-how" jaki zdobyliśmy w trakcie realizacji tego projektu mam nadzieję, że zaprocentuje w przyszłości.

Czas realizacji łącznie z renderowaniem z tego co pamiętam to jakieś 1,5 - 2 miesiące z czego ponad 3 tygodnie to sam rendering. Oczywiście bazowaliśmy częściowo na scenie z DK1 którą już wcześniej tu pokazywałem. W tym czasie robiliśmy również inne rzeczy dlatego pewnie czas można by trochę skrócić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Świetnie przygotowana prezentacja. Widać ogrom włożonej pracy i dbałość o detal. Nawet jak się trafią jakieś niedociągnięcia to nie ma co zwracać uwagi przy tak dużym projekcie. Kiedyś też robiłem duże otoczenie i wiem ile jest zabawy. Należy pogratulować tak bardzo dobrego rezultatu – dobra robota.

Czy możesz powiedzieć do jakiego formatu kompresowałeś animację HD (oraz czym)

 

Pozdro

Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super lotnicze szoty! W ujeciach z poziomu aut popracowalbym nad asfaltem, wydaje sie zbyt "gladki". Moze przyzwyczailem sie do naszych warunków drogowych wiec nie zwracaj uwagi:)

5* za bardzo obszerne sceny w dobrym detalu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratki fronta Pit :) Podziwiam wielce, że ogarnąłeś to wszystko. Przy takiej 'produkcji' trzeba naprawdę myśleć o setce spraw na raz. Ja ogarniałem tylko kilka. Super, że udało nam się to ukończyć.

 

P.S. A nie mówiłem, żeby puścić Lancastera, żeby zrzucił kilka bombek w wiadukt? ;) Jakaś akcja by była!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Touch - dzięki.

Mario - dzięki. Jeśli chodzi o kompresję filmu HD to po wielu testach stwierdziłem, że najlepsze rezultaty daje Adobe Media Encoder. To co dałem tu do oglądania to pliki .mp4 z kodekiem H.264. Dla kienta zrobiłem też wersję .wmv i .avi kompresowane divxem. Z tych trzech formatów .mp4 wygląda najlepie.

Kub@ - GI liczone było Brute Force i LC każda klatka.

McGregor - dzięki. Odpowiedź na pytanie: dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach ;)

KONAn - model robiliśmy sami na podstawie dostarczonych plików .cad

Quadysz - dzięki.

simonhc - dzięki.

lukasz1330 - dzięki.

peter_f - no może mały nalot by nie zaszkodził ;) Też gratuluję Ci fronta :)

sysol - dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zieleń rewelacyjna, jezdnia faktycznie zbyt "czysta" i ostre ścieżki aut.

Ale generalnie jakby popracować 1-2 dni nad postprodukcją to nikt by się nie doczepił do niczego, więc jak dla mnie zaje... materiał.

Pozdrawiam mistrzu wiaduktów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siwy - dzięki.

kliment woroszyłow - dzięki ;)

mjasinski - jak się trafi coś jeszcze w tym stylu to postaram się dopracować te niedoróbki.

SWRSC - no przyznam że obawiałem się tego ale okazało się, że przy tej ilości samochodów obciążenie było niewielkie w porównaniu np. do zieleni. Największy mankament to jednak to, że ten plugin jest zrobiony pod mentala i musiałem ręcznie wymieniać materiały na V-Rayowe a że czas nas gonił to poszły do renderowania bez porządnego przetestowania jak się lakiery zachowują w animacji. Szkoda, że wtedy jeszcze nie było V-Raya 2 bo bym się wsparł VRayCarPaintMtl - może lepiej by wyglądał niż to co jest na samochodach teraz.

Plusem na pewno jednak jest to, że taką symulację ruchu aut robi się w 15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Praca bardzo mi sie podoba, szczegolnie ciekawi mnie jak udalo sie uniknac flickeringu przy animacji ruchomych obiektow VRAYem? Takze wszystko jest mega ostre i widoczne jaki ustawienia miales w vrayu na filtrowaniu ze to tak dobrze wyglada? I inna sprawa ile liczyla sie jedna klatka w HD ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zumberek - flickering był duży zwłaszcza na drzewach i krzakach ale świetnie sobie z tym poradził NeatVideo. Liczone było na jednym kompie i jedna klatka z tego co pamiętam liczyła się od 6 -20 minut w zależności co liczył. Rośliny najdłużej szły. Ustawienia VRaya były raczej słabe. Całość wyostrzona trochę w postprodukcji

chudy - symulacja robiona bezpośrednio w Maxie ale w osobnym pliku który potem wsysałem jako "XRef Scene" do sceny głównej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woow wielki projekt, to niesamowite co można ogarnąć w 1/2 osoby. Fajne jest to ze dzieki "wolnym" przelotom kamery można załapać o co chodzi i wszedzie cos sie dzieje. Ciekaw jestem kilku rzeczy:

Czy musiałeś modelować te wszystkie budynki (stacje benzynowe, chatki itd)?

Jaki mniej wiecej czas renderowala sie 1 klatka?

Ile LC musi miec subdiv przy tego typu animacji/rozdzialce (to wszystko szlo do fullHD)?

Motion blur jest dodawany jako postpro w innym sofcie?

gratuluje & pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

etam_ - wszystko było modelowane a elementy akurat o które pytasz zrobił peter_f

Motion blur - dodany w After Effects. Renderowane było w HD nie w fullHD. Liczone było na jednym kompie i jedna klatka z tego co pamiętam liczyła się od 6 -20 minut w zależności co liczył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pionix chylę czoła, bo kleciłem takie tematy. Świetnie wam to wyszło, blędy są i niestety oglądającemu to one właśnie zapadają w pamięć, ale idziecie do przodu i pewnie przy następnej tego typu realizacji zrobilibyście to szybciej i lepiej. Gratulacje. Aha, muzyka jak kiepskiego kucharza na statku za burtę proponuje wywalić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności