Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: DWG, DXF -> Blender 2.5+ [ROZWIĄZANIE]

  1. #1
    Member
    Awatar Lucas
    Dołączył
    Apr 2002
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    2219
    Podziękowania

    Domyślnie DWG, DXF -> Blender 2.5+ [ROZWIĄZANIE]


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Odkąd przesiadłem się z 2.49 na 2.5 a potem 2.6 miałem zawsze spore problemy z przerzucaniem rzutów z Autocada do Blendera, aż ostatnio wypracowałem chyba dość dobrą technikę.

    Niestety import plików DXF od wersji 2.5 był bardzo ograniczony - właściwie tylko proste linie. Natomiast bardzo dobrze otwierają się pliki SVG - czyli natywny format Inkscape'a (opensource'owy program do grafiki wektorowej), który to z kolei radzi sobie z plikami DXF R13 i R14. W zasadzie jedyna rzecz która szwankuje to bloki - owszem importują się ale obrócone, można je po prostu rozbić przed zapisem dxf.

    Tak więc zamiast bezpośrednio łykać Autocad->DXF->Blender, można zrobić Autocad->DXF->Inkscape->SVG->Blender, może i trochę dłużej ale za to skuteczniej. Dodam tylko, że Draftsight - jeden z darmowych CADów, może eksportować do SVG więc nawet jeśli dostaniemy np. od klienta DWG albo DXF ale w zlej wersji to możemy go sobie łatwo przekonwertować.

    Nie wiem na ile to co napisałem jest odkrywcze ale wcześniej jak szukałem odpowiedzi to nie znalazłem a podejrzewam, że wiele osób miało ten problem

  2. #2
    Member
    Awatar MRay
    Dołączył
    Dec 2004
    Lokalizacja
    Macondo
    Postów
    110
    Podziękowania

    Domyślnie

    To fakt, import dxf'a jest bardzo uciążliwy. Rozwiązania z Inkscapem nie znałem - dzięki bardzo Lucas, przyda się szczególnie przy obłych elementach. A propo DrafSight - jest darmowy ale czy również do celów komercyjnych?
    Pozdr.

  3. #3
    Member
    Awatar Lucas
    Dołączył
    Apr 2002
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    2219
    Podziękowania

    Domyślnie

    No właśnie sam się już gubię, nigdy nie przebrnąłem przez cały tekst licencji ale wszyscy twierdzą, że można go używać komercyjnie. Podobno nawet kiedyś, gdy ktoś doczytał się w Euli, że z tym komercyjnym użyciem nie za bardzo, to ludzie z DS od razu sprostowali, że do wersji beta po prostu brali generyczny tekst licencji i stąd to nieporozumienie.

    Wczoraj udało mi się też ogarnąć sposób na poprawny import dxf 3d. Potrzebujemy autodeskowego FBX Converter (http://usa.autodesk.com/adsk/servlet...&siteID=123112), ładujemy do niego plik dxf, konwertujemy na fbx i potem otrzymany plik fbx na obj lub 3ds. DXF->FBX->OBJ->Blender

  4. #4
    Member
    Awatar MRay
    Dołączył
    Dec 2004
    Lokalizacja
    Macondo
    Postów
    110
    Podziękowania

    Domyślnie

    Konwerter również sprawdza się idealnie w sytuacjach kiedy musimy przerzucić bezpośrednio z CAD'a gotowy model 3D do obj.
    Co do samego SightDraft'a to zrobiłem research. Sprawa na dzień dzisiejszy przedstawia się następująco. Zgodnie z licencją program ten może być wykorzystywany do celów komercyjnych. Brak jakichkolwiek ograniczeń co do liczby stanowisk. Jedynie w przypadku instalowania 5 lub więcej licencji komercyjnych w firmie wskazane jest wykupienie za niewielką kwotę specjalnej opieki technicznej ( Premium Pack). Ile kosztuje? Przy 5 stanowiskach cena wsparcia rocznie wynosi 250 Euro netto/użytkownik.
    Ewentualnie, jeśli w firmie jest mniej niż 5 użytkowników, lub nie potrzebna jest licencja sieciowa można wykupić ale nie jest to obowiązkowe - indywidualne wsparcie w postaci pakietu godzin do wykorzystania w ciągu roku.
    Ostatnio edytowane przez MRay ; 13-02-12 o 20:10

  5. #5
    Member
    Awatar AlexB
    Dołączył
    Apr 2004
    Lokalizacja
    Szczecin
    Postów
    41
    Podziękowania

    Domyślnie

    Witam.

    Znalazłem w internecie jeszcze inny sposób przenoszenia modelu 3d w formacie dwg2000 do blendera.
    Można skorzystać z Google SketchUp.
    1) Importuję plik dwg do SketchUp
    2) Eksportuję Model 3D do Google Earth 4 (*.kmz)
    2a) W opcjach importu warto zaznaczyć Zachowaj punkt początkowy rysunku.
    3) Otwieram plik kmz jako zip
    4) Z katalogu models wyciągam plik z końcówką .dae który Blender ładnie importuje.

  6. #6
    Member
    Awatar araneus
    Dołączył
    Jul 2005
    Lokalizacja
    Zabrze
    Postów
    195
    Podziękowania

    Domyślnie

    No to jeszcze jeden sposób:

    Accutrans3d to program do zmiany formatów plików. Obsługuje bardzo wiele formatów, ale najważniejsze to obsługa dxf, obj i 3ds. Pozwala to na przerzucenie pliku z Autocada do Blendera z zachowaniem podziału na warstwy. Wystarczy plik dwg zapisać jako dxf , następnie otworzyć w programie Accutrans3d i zapisać jako obj. W Blenderze otwieramy plik obj poleceniem „Import”.

    Program działa na licencji shareware. Oznacza to, że jest udostępniana do przetestowania pełna wersja bez ograniczeń funkcjonalnych i czasowych. Nie jest jednak aplikacja darmowa. Ściagając program wyrażamy zgodę na zapłatę za niego po 30 dniach użytkowania. Cena 20$.

    Strona programu:
    http://www.micromouse.ca/downloads.html
    Varium et mutabile semper femina

  7. #7
    Member
    Awatar AlexB
    Dołączył
    Apr 2004
    Lokalizacja
    Szczecin
    Postów
    41
    Podziękowania

    Domyślnie

    Sprawdzałem program od Autodesku, ale pliki dfx po otwarciu nie mają żadnej zawartość, w rezultacie po konwersji wychodzą puste pliki obj(dae).

    Ponieważ mam już zainstalowany SketchUp nie lubię robić w kółko tych samych nudnych rzeczy, a aplikacja ta lubi Ruby napisałem prosty skrypt dla windosiarzy, który zamienia plik dwg(dxf) na dae:

    converter.cmd
    Kod:
    @echo off
    setlocal ENABLEEXTENSIONS ENABLEDELAYEDEXPANSION
    set c="C:\Program Files (x86)\Google\Google SketchUp 6\SketchUp.exe"
    set z="C:\Program Files\7-Zip\7z.exe"
    set wdir=.7z
    
    for %%F in (%*) do (
    	set fn=%%~F%
    	set ft=%%~dpnF%
    	echo files = '!fn!' > c1.rb
    	echo filet = '!ft!.kmz' >> c1.rb
    	copy c1.rb+convert.rb c2.rb
    	%c% -RubyStartup .\c2.rb
    	del c1.rb
    	del c2.rb
    
    	mkdir %wdir%
    	cd %wdir%
    	%z% x "!ft!.kmz"
    	copy models\*.dae ..
    	cd ..
    	rmdir /s/q %wdir%
    	del "!ft!.kmz"
    )

    convert.rb
    Kod:
    model = Sketchup.active_model
    show_summary = false
    status = model.import files, show_summary
    status = model.export filet, show_summary
    Pliki można wrzucić do katalogu z projektem, do SendTo, albo przypisać do Otwórz za pomocą. W najprostszej wersji wystarczy plik dwg/dfx przeciągnąć na plik converter.cmd.
    Zmienne c i z należy dostosować do swoich potrzeb.
    Jedyny problem jest taki, że trzeba SkechUp zamykać ręcznie. Jak ktoś trochę ogarnia Ruby i by chciał to poprawić to znalazłem takie rozwiązanie.

  8. #8
    Member
    Awatar migius
    Dołączył
    Mar 2012
    Postów
    7
    Podziękowania

    Domyślnie



    Nowy DXF-importer do Blendera 2.65+ jest już gotowy!

    zapraszam do subskrypcji ---> LINK

  9. #9
    Member

    Dołączył
    Feb 2013
    Postów
    6
    Podziękowania

    Domyślnie

    Przeczytałem tytuł wątku i już myślałem, że jestem uratowany, a tu lipa Przy konwersji mojego pliku DXF do SVG tracę wszystkie wartości na osi Z i w efekcie z lini 3D robi mi się linia 2D.

    Ale skoro już tu jestem, może ktoś wie i mi podpowie, jakie opcje poustawiać przy imporcie DXF do Blendera 2.49? Bo przy standardowych, import się całkowicie nie udaje. Dodam, że mój plik DXF to zwykła linia 3D wygenerowana poprzez skrypt online, który konwertuje plik KML z Google Earth/Maps do DXF. Będę ogromnie wdzięczny za jakąkolwiek* pomoc.


    ps.
    - poza sugestiami użycia płatnych programów czy wtyczek

  10. #10
    Member
    Awatar migius
    Dołączył
    Mar 2012
    Postów
    7
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vitamin Zobacz posta
    Ale skoro już tu jestem, może ktoś wie i mi podpowie, jakie opcje poustawiać przy imporcie DXF do Blendera 2.49?
    wybierz preset-"3D" w konfiguracji DXF-importera, powinno wystarczyć.

    Czasami potrzebne są dodatkowe ustawienia - jeśli masz dalsze pytania, to pisz na mój adres w sygnaturze.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •