Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Wątek: Teczka - gigant84

  1. #1
    Member

    Dołączył
    Jan 2014
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    120
    Podziękowania

    Domyślnie Teczka - gigant84


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Cześć!

    Będę wrzucał tutaj swoje prace. Zaznaczam, że stawiam dopiero pierwsze kroki w game-art, oraz w ogóle w 3D. Mam już za sobą kilka [dosłownie kilka] modeli, ale były to głównie modele hp.

    Programy które używam to: Max, PS, SP, Marmoset

    Na początek przedstawiam model radia. Zależało mi na tym, aby model wyglądał na stary, zaniedbany, zostawiony gdzieś na strychu.
    Wiem, że nie ustrzegłem się błędów, jeśli chodzi o siatkę. Mogłem go bardziej uprościć [chromowane zakrętki rączki]. Z przodu i z tyłu obudowy musiałem dodać po jednym loopie. Nie wiem czemu, ale jak siatka miała tylko jeden frez na krawędziach obudowy to bardzo kiepsko wypalała się normalka. Zamiast być z przodu płaska, posiadała dziwne artefakty. Problem pojawiał się po narzuceniu na siatkę jednolitej S. grupy - cienie.
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	miniaturka.jpg
Wyświetleń:	2
Rozmiar:	19.5 KB
ID:	104134  
    Ostatnio edytowane przez gigant84 ; 11-07-17 o 23:50

  2. #2
    Member

    Dołączył
    Jan 2014
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    120
    Podziękowania

    Domyślnie

    Kolejne zdjęcia
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	8.jpg
Wyświetleń:	70
Rozmiar:	193.6 KB
ID:	101435   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	7.jpg
Wyświetleń:	62
Rozmiar:	508.2 KB
ID:	101434   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6.jpg
Wyświetleń:	76
Rozmiar:	473.1 KB
ID:	101433   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5 poprawione.jpg
Wyświetleń:	56
Rozmiar:	445.5 KB
ID:	101432   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4 poprawione.jpg
Wyświetleń:	54
Rozmiar:	529.2 KB
ID:	101431  


  3. #3
    Member

    Dołączył
    Jan 2014
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    120
    Podziękowania

    Domyślnie Hak

    Wrzucam kolejny model. Skupiłem się bardziej tym razem na teksturach [nauka SP]. Nie obeszło się bez błędów przy siatce low poly. Mogłem ją lepiej zoptymalizować, np. liny. Zbyt dużo poly mają. Postanowiłem zostawić tak jak jest i na przyszłość bardziej uważać przy optymalizacji. Wrzucam jedno zdjęcie. Reszta zdjęć w lepszej rozdzielczości, znajduje się w moim skromnym portfolio. Dziękuję wszystkim za pomoc [mapa id. itp.]

    https://www.artstation.com/artwork/nWKy6

    - - - Połączono posty - - -

    Jak ustawić teraz zdjęcie haka na miniaturkę? Chciałbym by przy temacie był wyświetlany zamiast radia :D
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	miniatura FB.jpg
Wyświetleń:	99
Rozmiar:	419.7 KB
ID:	101519  

  4. #4
    Member

    Dołączył
    Jan 2014
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    120
    Podziękowania

    Domyślnie

    Po dłuższym czasie postanowiłem wrzucić coś nowego. Jest to dopiero mój 5 model game art'owy więc krytyka mile widziana. Model ma 27 000 poly. Program 3ds Max, tekstury - Substance Painter. Dodatkowo Photoshop, Corel, Marmoset.

    Reszta zdjęć w portfolio:

    https://goteki3d.artstation.com/portfolio/humvee-hummer
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	106
Rozmiar:	64.7 KB
ID:	101953  

  5. #5
    Member

    Dołączył
    Jan 2014
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    120
    Podziękowania

    Domyślnie

    Witam wszystkich. Chciałbym wam przedstawić swój nowy model. Siatka ma 3900 poly. Tak, wiem, mogłem uniknąć kilku poly. Nadal się uczę i takie proste błędy zawsze wychwytuję już po zakończonym projekcie. Mam nadzieję, że z czasem nauczę się na bieżąco wychwytywać zbędne loopy. Myślę, że mogłem spokojnie się zmieścić w 3200/300 poly. Tekstury robiłem w Substance Painter. Model w 3ds max. Rendery w Marmoset. Krytyka, ale i słowa "wsparcia" mile widziane :)

    Po resztę zdjęć w lepszej rozdzielczości zapraszam do mojego portfolio: https://goteki3d.artstation.com/
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5.jpg
Wyświetleń:	41
Rozmiar:	370.7 KB
ID:	102054   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4.jpg
Wyświetleń:	41
Rozmiar:	427.4 KB
ID:	102053   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	40
Rozmiar:	372.0 KB
ID:	102052   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	31
Rozmiar:	313.0 KB
ID:	102051   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	45
Rozmiar:	297.6 KB
ID:	102050  

    Ostatnio edytowane przez gigant84 ; 23-07-16 o 19:10

  6. #6
    Member

    Dołączył
    Jan 2014
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    120
    Podziękowania

    Domyślnie

    Kolejne zdjęcia. Mam pytanie. W jaki sposób najlepiej jest określić odległość wysp przy rozkładaniu siatek? Jak max wykorzystać miejsce? Chodzi mi o pading. Chciałbym aby wyspy był między sobą rozłożone w taki sposób by nadlewki tekstury przy wielkości 8 pikseli praktycznie się ze sobą stykały. Słyszałem, że mogę do tego wykorzystać czekera. Zagęścić ją na modelu i wtedy jedna kratka odpowiada w viewporcie UVW jednemu pikselowi. Ktoś może mi pomóc?
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	siatka.jpg
Wyświetleń:	80
Rozmiar:	158.4 KB
ID:	102059   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14.jpg
Wyświetleń:	52
Rozmiar:	312.3 KB
ID:	102058   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	12.jpg
Wyświetleń:	70
Rozmiar:	178.4 KB
ID:	102057   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	11.jpg
Wyświetleń:	65
Rozmiar:	208.4 KB
ID:	102056   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6.jpg
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	388.9 KB
ID:	102055  


  7. #7
    Member
    Awatar Piro
    Dołączył
    Aug 2006
    Postów
    284
    Podziękowania

    Domyślnie

    Jak na początkowe modele to nie jest źle, ale pozostawiają mimo wszystko dużo do życzenia żeby je nazwać dobrymi.
    Unikaj kilku podstawowych błędów, jak np uzywanie zbyt intensywnie 'gotowców' w painterze - problem z nowymi narzędziami jest taki, że wszystko wychodzi tam "łatwo", przez co świeży ludzie nie wiedzą jak się robi 'trudno' :P
    Wszystkie modele wygladają jakby nie miały bejknietych z Hp normalek -światło rozchodzi się po nich płasko i nijako.

    np tutaj humvee: http://i.imgur.com/lmZteaq.png

    Hak np az prosi o jakis detal na normalce, wyglada jak wysmoothowany LP bez zadnych danych na normalce.

    W prawie każdym modelu bardzo przesadzona skala detalu, jak coś teksturujesz, to otworz sobie gdzieś z boku (drugi/trzeci monitor tutaj sie bardzo przydaje) przegladarke ze zdjęciami np haku, żeby zobaczyć jak wyglada detal na czymś takim.

    Ogolem to definicje materialow baaardzo do poprawy - kola wygladaja jak bloto, blacha wyglada jak cerata, itp - albo cos poszlo bardzo nie tak z ustawieniami prezentacji, albo za bardzo zmieniles ustawienia PBR materialow z paintera - polecam odwiedzic substance share i pobrac troche samplowych materialow i zobaczyć jakie mają wartości, jest tam calkiem mile wygladająca guma idealna na koła.
    Duuużo więcej możnaby wycisnąć z samej normalki, jeśli HP byłoby bardziej złożone - model HP jest podstawą podstawy w modelu, i jeśli nie poświęcisz mu dostatecznie dużo uwagi, to później będziesz miał wiecej zgryzu niz powinienes z teksturami itp.

    Dobrym zwyczajem jest poprzegladanie modeli ludzi na artstation, gdzie jak widziałem masz profil, i zobaczenie jak definiują poszczególne materiały - u Ciebie wszystko zdaje się być tak samo rough / smooth, kiedy w rzeczywistości wszystko powinno być daleko różne od siebie.

    pracuj nad warsztatem, będzie dobrze! ;-)
    For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.

  8. #8
    Member

    Dołączył
    Jan 2014
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    120
    Podziękowania

    Domyślnie Zundapp ks 750

    Witam wszystkich!

    Mój najnowszy model. Na razie low poly/high poly. Pracowałem nad nim około 3 miesięcy [po godzinach]. Teraz trzeba to wszystko pociąć [sic!], wypalić i oteksturować. Masa pracy przede mną.
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5.jpg
Wyświetleń:	60
Rozmiar:	144.5 KB
ID:	102907   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4.jpg
Wyświetleń:	51
Rozmiar:	146.7 KB
ID:	102906   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	43
Rozmiar:	128.5 KB
ID:	102905   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	43
Rozmiar:	120.2 KB
ID:	102904   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	43
Rozmiar:	126.8 KB
ID:	102903  


  9. #9
    Member

    Dołączył
    Jan 2014
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    120
    Podziękowania

    Domyślnie

    Kolejne zdjęcia.
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	7.jpg
Wyświetleń:	57
Rozmiar:	194.2 KB
ID:	102909   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6.jpg
Wyświetleń:	39
Rozmiar:	112.7 KB
ID:	102908  

  10. #10
    Member
    Awatar Jedaith
    Dołączył
    Jun 2008
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    202
    Podziękowania

    Domyślnie

    Z technicznego punktu widzenia będziesz miał duże problemy z wypaleniem normalek na lowpoly. Masz dużo ostrych krawędzi i kątów prostych.

Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •