× tak × tak:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Wątek: Xm2010

  1. #1
    Member
    Awatar Kubajaniak
    Dołączył
    Jun 2008
    Postów
    705
    Podziękowania

    Domyślnie Xm2010


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Hej wszystkim. Zainspirowany dyskusją w temacie Pirata postanowiłem spróbować jak to jest z tym wygładzaniem krawędzi w zBrush'u. Model "bazę" robie w Rhino. Poniżej wrzucam jak to na razie wychodzi. Pierwsze 2 screeny są z rhino, drugie 2 z zBrusha po użyciu polish by feature. Nie dużo modelu, bo zacząłem dopiero dzisiaj po południu.

    Załączone obrazki Załączone obrazki  

  2. #2
    Member

    Dołączył
    Mar 2015
    Postów
    1449
    Podziękowania

    Domyślnie

    troche bez sensu robisz. Jak już modelujesz w cadzie to na chillu możesz dodać wszystkie bevele :P (poco to exportować do zbrusha i dowalać mega cięzkiego dynamesha który zrobi miliardy poly... to bardziej chodzi oto że.. w programie twoim 3D gdzie modeluje się nasjzybciej robisz cały model i potem wrzucasz go do zbrusha :D natomiast cały plus cad'ów jest taki że możesz mieć bevele i booleany. razem. przy bardzo lekkiej siatce.

  3. #3
    Member
    Awatar Kubajaniak
    Dołączył
    Jun 2008
    Postów
    705
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciek Jutrzenka Zobacz posta
    poco to exportować do zbrusha i dowalać mega cięzkiego dynamesha który zrobi miliardy poly...
    Po to, żeby sobie sprawdzić jak to działa.

  4. #4
    THE EIGHT PASSENGER NOSTROMO
    Awatar 2013
    Dołączył
    Dec 2013
    Lokalizacja
    ACHERON (LV-426)
    Postów
    1259
    Podziękowania

    Domyślnie

    @Kubajaniak elegancko!

    Pokaż proszę jak wygląda siatka tego modelu po wyeksportowaniu do OBJ.
    Da się panować nad wielkością detalu, gęstością siatki?

  5. #5
    Member

    Dołączył
    Mar 2015
    Postów
    1449
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 2013 Zobacz posta
    @Kubajaniak elegancko!

    Pokaż proszę jak wygląda siatka tego modelu po wyeksportowaniu do OBJ.
    Da się panować nad wielkością detalu, gęstością siatki?
    można przepuścić przez decimatora zbrushowego który robi całkiem niezła robotę.. ale i tak jak byś zrobił bevel w cadzie. i wyexportował z tamta to będzie zdecydowanie lepsza jakość. reflexów.

  6. #6
    THE EIGHT PASSENGER NOSTROMO
    Awatar 2013
    Dołączył
    Dec 2013
    Lokalizacja
    ACHERON (LV-426)
    Postów
    1259
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciek Jutrzenka Zobacz posta
    można przepuścić przez decimatora zbrushowego który robi całkiem niezła robotę.. ale i tak jak byś zrobił bevel w cadzie. i wyexportował z tamta to będzie zdecydowanie lepsza jakość. reflexów.
    Decimation Master nie zrobi tego o czym myślę.
    Chodzi mi o model, który oczyszczę i tym samym zrobię z niego low-poly
    Szkoda czasu na retopologię skoro mam już perfekcyjną formę z RHINO, o ile oczywiście RHINO generuje zdatny do czyszczenia OBJ.
    O jakich refleksach mówisz?

    Poniżej mój ostatni test low-poly, krawędzie zostały wygładzone w ZBrush, imo łapie ładne rekfleksy.




  7. #7
    Member

    Dołączył
    Mar 2015
    Postów
    1449
    Podziękowania

    Domyślnie

    Chodzi mi oto. że jak zrobisz w cadzie bevele/chamfer. i wyexportujesz to sobie do .obj to będzie wszystko elegancko na quadach :P i refleksy będą w 100% poprawne bo loopy na krawędziach będą zgodne. natomiast... jeśli wyexportujesz model z cada bez beveli.. i stworzysz je dynameshem. to choćbym nie wiem jak byś się starał.. to nie będzie takiej jakości i dokładności jak zrobienie tego w cadzie. nie wspominając już o tym że model będzie miał miliony poly.. a jeżeli użyjesz decimate.. to refleksy będą średniej klasy. Do wypalania spoko obie metody. metoda z zbrushem ma o tyle taką zalete. że w sumie wszystkie krawędzie będa miały ten sam radius.. i model będzie bardziej kluskowaty dobry pod wypalanie

  8. #8
    Member
    Awatar Kubajaniak
    Dołączył
    Jun 2008
    Postów
    705
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciek Jutrzenka Zobacz posta
    Jak już modelujesz w cadzie to na chillu możesz dodać wszystkie bevele :P
    No to masz, tak wyglądają dodane na chillu bevele w Rhino (tak te zielone miejsca to dziury w modelu)


    Cytat Zamieszczone przez Maciek Jutrzenka Zobacz posta
    Chodzi mi oto. że jak zrobisz w cadzie bevele/chamfer. i wyexportujesz to sobie do .obj to będzie wszystko elegancko na quadach :P
    A tutaj masz elegancką siateczkę na quadach

  9. #9
    Member

    Dołączył
    Mar 2015
    Postów
    1449
    Podziękowania

    Domyślnie

    A kto ci każe korzystać z syfiastego rhino które kosztuje niewiadomo ile... i jest chyba najgorszym programem cad jaki znam haha.

    polecam przerzucić się na fusion 360 :P

  10. #10
    Member

    Dołączył
    Mar 2015
    Postów
    1449
    Podziękowania

    Domyślnie

    przykładowe screeny prosto wyexportowanego modelu z fusion 360.




    i szybki render


Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •