Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Wątek: Space Invaderz WIP (UPDATE 03.2017)

  1. #1
    Member
    Awatar blinq
    Dołączył
    Sep 2007
    Lokalizacja
    Olsztyn
    Postów
    1171
    Podziękowania

    Domyślnie Space Invaderz WIP (UPDATE 03.2017)


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Chciałbym się podzielić z Wami pierwszymi efektami animacji nad którą pracuję od jakiegoś czasu. Tytuł roboczy to: "Space Invaderz From Outer Space". Oczywiście tytuł się zmieni jeszcze z 5 razy.
    Rzecz ma opowiadać o ataku na ziemię przeprowadzonym przez dwóch bardzo aroganckich ale niezbyt inteligentnych kosmitów.
    Poniżej kilka stopklatek:

    Oto główni bohaterowie (Zdzisiu i Rysiu):


    Statek kosmiczny:


    Lądowanie:


    Test środowiska:


    Oraz główny antagonista:


    Tutaj sklejone testy renderów i animacji. Trochę jeszcze chaos ale powoli składam to do kupy:


    Muzyka i dźwięki są tymczasowe. Jak już zacznie całość jakoś wyglądać to zacznę szukać dźwiękowca do pomocy.
    Dialogi też czekają na nagranie. Zamysł jest taki, żeby kosmici posługiwali się jakąś dziwną mową złożoną z pierdnięć, beknięć i różnych dziwnych dźwięków. Zachowując tempo mniej więcej i szyk tego co mówią. Czyli będę musiał nagrać całe dialogi i później obrobić tak żeby nie było można zrozumieć o co chodzi. I podłożyć napisy :)

    Jestem świadom niedoróbek w niektórych miejscach, ale musiałem obniżyć sobie troszkę poprzeczkę bo inaczej nigdy bym tego nie skończył.
    Przy obecnym tempie prac premiera planowana jest na listopad 2019. Chyba, że zlecenia mi się skończą to szybciej ;)
    Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i krytykę :)
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Kosmos_02.jpg
Wyświetleń:	20
Rozmiar:	341.9 KB
ID:	101638  
    Ostatnio edytowane przez blinq ; 15-03-17 o 11:34
    Space Invaderz W.I.P.
    OLSZTYN KONTRATAKUJE

    www.3vo.com.pl
    × tak 2 użytkownik(ów) ma podobne zdanie!

  2. #2
    One Man Army
    Awatar STRZYG
    Dołączył
    Jul 2011
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    458
    Podziękowania

    Domyślnie

    Grubo!
    Gratuluję planowanej wytrwałości :)
    ARTSTATION | BEHANCE | VIMEO | FACEBOOK
    Miasto Feniks, Dttc |WIP: 2089: Bistro, Grunwald
    Podziękowania blinq podziękował

  3. #3
    Member
    Awatar blinq
    Dołączył
    Sep 2007
    Lokalizacja
    Olsztyn
    Postów
    1171
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dzięki Strzyg :) Trzymaj kciuki żeby mi uporu starczyło żeby to skończyć :)

  4. #4
    Member
    Awatar blinq
    Dołączył
    Sep 2007
    Lokalizacja
    Olsztyn
    Postów
    1171
    Podziękowania

    Domyślnie

    Tutaj trochę dłuższy fragment sekwencji "walki" (no powiedzmy):

    Prosiłbym Was o ocenę i krytykę animacji postaci. W sumie ten projekt w 90% ma służyć właśnie podniesieniu skilla w tym temacie (pozostałe 10% to oczywiście wiekuista sława, Oscar a może nawet wyróżnienie na jakimś olsztyńskim festiwalu filmowym). Dlatego wszelkie uwagi odnośnie animacji będą dla mnie na wagę złota.
    Drugim tematem w którym bym potrzebował porady jest montaż i praca kamery. Czy to jest w miarę zrozumiałe? Czy nie złamałem osi w niektórych momentach? - szczególnie chodzi mi o cięcie gdy pojawia się chłopiec. Nie wiem czy to jest do końca poprawne ale nie wiem jak inaczej to rozwiązać. I czy za dużo nie latam kamerą? Co ujęcie jest jakaś jazda - nie przesadziłem odrobinę?

    Także z góry dziękuję za pomoc :)

  5. #5
    Member

    Dołączył
    Jul 2008
    Postów
    941
    Podziękowania

    Domyślnie

    Śmiesze :D Powodzonka!
    https://michalo.artstation.com/
    Moja Teka
    https://www.pinterest.com/mihciko/ Refki za anatomii
    Podziękowania blinq podziękował

  6. #6
    Member
    Awatar blinq
    Dołączył
    Sep 2007
    Lokalizacja
    Olsztyn
    Postów
    1171
    Podziękowania

    Domyślnie

    W końcu miałem chwilę, żeby usiąść znowu do tej animacji i powstało coś na kształt animatiku pierwszej połowy. Część ujęć jest wyrenderowana dla testów, część to zrzut z viewportu ale mniej więcej chyba widać o co chodzi...
    Kilka uwag:
    - cała ścieżka dźwiękowa jest moją radosną prowizorką. Ambitny plan jest taki, żeby zlecić udźwiękowienie profesjonaliście albo przynajmniej komuś kto ma lepsze pojęcie o tym ode mnie. Tak samo jest z muzyką - nie wiem czy uda mi się znaleźć coś odpowiedniego do kupienia w sieci. Może uda się zlecić skomponowanie i nagranie ale to razem z dźwiękiem pewnie przekroczy budżet którego nie ma ;)
    - w kwestii dialogów mam już dogadanego aktora który się podejmie nagrania. Założenie jest takie, żeby kosmici porozumiewali się swoim własnym językiem złożonym z bulgotów, pierdnięć i dziwnych dźwięków. Tutaj mam nadzieję, na kreatywność aktora oraz późniejszą obróbkę tego. Gadanie kosmitów ma wyrażać ich emocje ale być kompletnie niezrozumiałe :) A finalny plan jest też taki, żeby wywalić napisy... Ale to zależy od tego czy uda mi się tak wyrazić emocje animacją (i tym nagraniem dialogu) aby całość była zrozumiała. Nie wiem czy to dobry pomysł i tutaj prosiłbym Was o radę.
    - animacja twarzy jest praktycznie nie ruszona - to zrobię po nagraniu dźwięku. Dlatego proszę tego za bardzo krytykować - całą resztę animacji krytykować proszę jak najbardziej ;)
    - tytuł jest roboczy. Cały czas nie wpadłem na nic fajnego mimo zapisania kilkunastu pomysłów :/

    Największym problemem z tym projektem (oprócz braku czasu) jest to, że pracuję nad tym już kupę czasu. Oczywiście z doskoku i bywa, że jestem zarobiony komercyjnymi tematami i przez kilka miesięcy nawet do tego nie siadam. I większość rzeczy (modeli itd) powstała kilka miesięcy albo lat temu. I straszne wkurzające jest to, że wiem, że teraz bym zrobił to dużo lepiej - czegoś się jednak nauczyłem przez ten czas i na pewno kosmitów bym lepiej wymodelował, oteksturował itd. Ale bym się w produkcji cofnął prawie do początku ;) Zresztą kilka razy już tak miałem - ostatnio po spotkaniu i ocenie portfolio przez profesjonalnego animatora zostałem zjechany od góry do dołu :D Wywaliłem CAŁĄ zrobioną animację postaci (to co jest w dwóch piewszych wrzuconych filmikach), kupiłem zadane przez tego animatora książki, przerobiłem sporo tutoriali i zacząłem animować od nowa z (mam nadzieję) większą świadomością tego co robię. Ale boję się, że jak zacznę w ten sposób wracać do modeli, statku, środowiska itd to nigdy tego nie skończę...
    Dlatego teraz priorytetem przy tym projekcie: nauka animacji postaci i opowiadania historii, reżyserii. I o krytykę i porady odnośnie tych tematów prosiłbym najbardziej. Mam nadzieję, że Pan Animator mi tutaj wytknie kilka błędów. Chociaż wiem, że każe mi wrócić do podstaw i animować kulkę ;) Ale odrobiłem pracę domową i animowałem! Słowo harcerza! ;)

    O krytykę i komentarz całej reszty też oczywiście proszę. Przyda się trochę mobilizacji bo już czasami już mam dosyć tego tematu ;)

    Tutaj aktualny postęp prac nad filmem:


  7. #7
    Çaydanlık
    Srebrna Galeria 3D Award 3D Award
    Awatar Ania
    Dołączył
    Jan 2004
    Postów
    6110
    Podziękowania

    Domyślnie

    Statek kosmiczny wygląda bardzo dobrze, generalnie ujęcia w kosmosie fajne.

    Jeśli chodzi o scenariusz, myślę że dużo za wcześnie pokazujesz jacy oni są mali, za wcześnie puenta, i od tego czasu już nie ma zaskoczeń. Widać to już jak lądują na planecie, a śmieszniej byłoby gdyby się dopiero okazało podczas ataku. To kwestia montażu i kamer, nie dodatkowej animacj. Np. scenę lądowania można uciąć wcześniej, kamery ustawić tak żeby nie było widać relacji wielkości, puszkę pokazać w większym zbliżeniu albo pod innym kątem, żeby nie było widać do czego tam zaglądają. Dopiero po "ataku" pokazać że to była tylko puszka a nie jakiś wielki tank z paliwem, można by wtedy zakończyć całą animację (już po ataku) takim szwenkiem kamery po okolicy, dopiero teraz pokazując relacje wielkości (czyli właściwie ta kamera, która teraz jest podczas lądowania).

    Sam atak można by zacząć tylko odgłosem piłki - potem złowróżbny cień piłki, albo piłka pokazana pod słońce tak że wygląda jak ogromny ciemny pocisk - potem reakcje kosmitów, chwytają po broń itd. - dopiero potem kamera na piłkę i widz rozpoznaje. Bo tu też za wcześnie wszystko zdradzasz, przez to za mało wciągasz widza. Widz wie od razu co się dzieje i potem się nudzi, i z piłką, i z wielkością.

    Cięcie na domek (po wyjściu ze statku) nie jest dla mnie uzasadnione, po co?

    Samej animacji bym się nie czepiała. Ciągniesz projekt sam, kiedyś musisz skończyć ;) Ma tam swoje słabe momenty (najbardziej mi przeszkadza to dzikie machanie skrzynką przy wyjściu ze statku, i wyciąganie broni mało dynamiczne), ale generalnie jest zrozumiała i wiadomo o co chodzi.
    Ostatnio edytowane przez Ania ; 15-03-17 o 11:53
    o homepage o demoreel o WIP::Nepentes
    Podziękowania blinq podziękował

  8. #8
    Member
    Awatar osael
    Dołączył
    Nov 2009
    Postów
    214
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez blinq Zobacz posta
    czy uda mi się tak wyrazić emocje animacją (i tym nagraniem dialogu) aby całość była zrozumiała.
    Cytat Zamieszczone przez blinq Zobacz posta
    Dlatego teraz priorytetem przy tym projekcie: nauka animacji postaci i opowiadania historii, reżyserii.
    Nie wiem czy nie za dużo na raz chcesz ugryźć. Nadmiar rzeczy do zrobienia i odległy termin ukończenia może Cię zniechęcić do animacji. A zanosi się to na długi kawałek animacji. Wydaje mi się, że jak na pierwszą animację to za dużo na siebie bierzesz. Zmniejsz kaliber :-)

    Cytat Zamieszczone przez blinq Zobacz posta
    Mam nadzieję, że Pan Animator mi tutaj wytknie kilka błędów. Chociaż wiem, że każe mi wrócić do podstaw i animować kulkę ;) Ale odrobiłem pracę domową i animowałem! Słowo harcerza! ;)
    Wywaliłeś całą animację i zrobiłeś jeszcze raz. Widać różnicę? Widać! A jakby tak zrobić 5-6 razy? Jaka ta animacja wtedy będzie świetnie wyglądać!
    Są tutaj fajne rzeczy, niektóre animacje ładnie wyglądają i widać, że jest na nie pomysł, ale niektóre mają braki podstaw.
    Szczerze to na Twoim miejscu zrobiłbym z tego projekt pułkownik, a zajął się krótszymi rzeczami. Potrenuj, nabierz doświadczenia i wróć. Szkoda fajnego konceptu na nieudane wykonanie. ALE! Jak bardzo bardzo Ci zależy to mogę rozpisać listę co gdzie nie siedzi.

    Tutaj dopytam - robiłeś animatik? Scenariuszowo ciężko ocenia się połowę dzieła.
    www.pananimator.pl
    Podziękowania blinq podziękował

  9. #9
    Member
    Awatar blinq
    Dołączył
    Sep 2007
    Lokalizacja
    Olsztyn
    Postów
    1171
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dzieki Aniu za uwagi! Ciekawa jest sugestia żeby później pokazać skalę całości. Ujęcie lądowania chciałem poakazać na większym zbliżeniu ale chwilę później już zdradzić ten jakże zaskakujący twist fabularny ;) Ale może masz rację, żeby jeszcze z tym poczekać. Dziękuję bardzo za ten pomysł.
    Cięcie na domek w sumie w ostatniej chwili dołożyłem - to jest fragment którego nie jestem pewien. Kadr jest trochę przypadkowy (to jakiś wczesny render testu ulicy) - pomysł był taki, żeby pokazać ulicę, przejeżdżający samochód, chłopca bawiącego się piłką w oddali i po pierwsze pokazać, że jednak są jakieś inteligentne formy życia i skaner Ryśka nie działa zbyt dobrze. A po drugie zdradzić miejsce akcji tak zupełnie... Ale masz rację - nie gra to za bardzo chyba jednak...
    Dzikie machanie właśnie redukuje a wyciąganie broni jest po pierwsze w zwolnionym tempie, a po drugie Rysiek nie może dosięgnąć do karabinu który sobie szpanersko zawiesił na plecach i traci równowagę w trakcie... I nie mam pojęcia czy i to i to jest czytelne ;)

    Dziękuję bardzo za rady!!!

  10. #10
    Member
    Awatar blinq
    Dołączył
    Sep 2007
    Lokalizacja
    Olsztyn
    Postów
    1171
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dzięki osael za komentarz. Masz zupełną rację - jakbym jeszcze 5 razy to zrobił to na pewno byłoby lepiej. Zastanawiałem się nad tym kawał czasu i chyba jednak skończę to na takim poziomie, wyrzucę z systemu i z głowy i zabiorę się za kolejne rzeczy. Tutaj za dużo błędów już popełniłem na wcześniejszych etapach, które się teraz mszczą na mnie codziennie. Żeby to zrobić tak jakbym chciał bym musiał zacząć od początku ;) Dlatego postanowiłem skończyć, wyciągnąć wnioski i kolejny film zrobić już lepiej :)
    I BARDZO by mi zależało jakbyś mi powytykał błędy :)
    Scenariusz mam, mam nawet jakiś stary storyboard który już ciut odstaje od obecnej wizji. Nie chcę tutaj zamieszczać i zdradzać całemu Światu fabuły (jakby kogoś to interesowało) ;) ale jeżeli Ci (i może komuś jeszcze) by się chciało zerknąć to mogę wysłać na priv. Ale jak już mówiłem - za bardzo to jest już rozgrzebane żebym nanosił jakieś większe poprawki, zmieniał konstrukcję czy treść bo po prostu nigdy tego nie skończę ;)

    Dzięki za pomoc!

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •