Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Wątek: Froggo - mini gra

  1. #1
    Member
    Awatar ManInBlack
    Dołączył
    Nov 2016
    Postów
    20
    Podziękowania

    Domyślnie Froggo - mini gra


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Witam wszystkich użytkowników forum!

    Pierwszy raz zamieszczam tutaj post, jednak forum przeglądam regularnie od wielu lat. Prace tutaj prezentowane są rewelacyjne i nie wiem czy zbliżę sie do tego poziomu choćby za kilka lat. Tak trzymajcie!

    Sam zajmuje się głównie grafiką 2D. Stworzyłem ostatnio grę przeznaczoną na urządzenia mobilne i byłbym wdzięczny jeśli wypowiedzielibyście się na jej temat. Wszelkie merytoryczne uwagi są mile widziane. Poniżej znajdziecie kilka screenów a więcej informacji jest dostepne na stronie internetowej gry (wersja robocza) - froggo.eu

    Jeśli ktoś z Was posiada iPhona lub iPada i miałby ochotę przetestować grę to śmiało piszcie, udostępnię wersję testową. Będę wdzięczny za informację zwrotną co jest nie tak i co należałoby jeszcze poprawić.

    Kilka słów o samej grze. Sterujemy w niej żabą która potrafi jedynie skakac i przesuwać elementy planszy. Naszym zadaniem jest zebranie w każdej planszy 3 kropli wody i dotarcie do wyjścia a w ostatecznym rozrachunku pokonanie nieprzyjaciół którzy skradli wodę z naszego jeziora i wykorzystują ja do swoich celów jednocześnie ją zanieczyszczając. Podążmy wzdłuż rurociągu który doprowadzi nas do sprawców. Droga nie jest jednak łatwa, ponieważ aby tam dotreć należy znaleźć sposób na przejście planszy. Czasem trzeba będzie coś odpowiednio przesunąć, czasem zniszczyć. Ważna jest umiejętnośc logicznego myslenia i odpowiedniego wykorzystywania własciwości przeszkód i przeciwników napotkanych na naszej drodze. To tak w skrócie.

    Miałbym jeszcze jedną prośbę. Jeśli ktoś z Was ma doświadczenie w promocji gier to byłbym wdzieczny za rady w jaki sposób można wypromować mini grę, do kogo napisać, do jakich drzwi zapukać. Chyba że wcześniej stwierdzicie że gra jest marna i wstyd gdziekolwiek ją promować :D
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	gallery-img4-4.jpg
Wyświetleń:	142
Rozmiar:	307.8 KB
ID:	102838   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	gallery-img3-3.jpg
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	313.7 KB
ID:	102837   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	gallery-img2-2.jpg
Wyświetleń:	74
Rozmiar:	322.0 KB
ID:	102836   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	gallery-img1-1.jpg
Wyświetleń:	72
Rozmiar:	305.4 KB
ID:	102835  
    Ostatnio edytowane przez ManInBlack ; 22-11-16 o 16:51

  2. #2
    member of
    Awatar olaf
    Dołączył
    May 2009
    Lokalizacja
    szczecin
    Postów
    9586
    Podziękowania

    Domyślnie

    nie nie da sie zobaczyc na takich malych screenach.
    co do promowania malych gier, to caly mobilny rynek dziala tak, by bylo jak najciezej wypromowac male gry, bo nikt na tym nie zarabia tyle ile przy duzych tytulach. Rynek jest bardzo dojrzaly. Ale doswiadczenie sie przyda jak bedziesz szukal pracy.
    nosiłem kalesony zanim było cool
    Podziękowania ManInBlack podziękował

  3. #3
    Member
    Awatar ManInBlack
    Dołączył
    Nov 2016
    Postów
    20
    Podziękowania

    Domyślnie

    Podmieniłem obrazki na większe.
    @olaf - dzięki za odpowiedź. Chciałbym mędzy innymi zdobyć też doświadczenie w promowaniu swojej pracy. Stworzyłem już stronę internetową, będzie również profil na facebooku, możliwe że inne platformy również (instagram itp). Fajnie byłoby również jeśli ktoś z użytkowników zagrał w grę i zwrócił mi uwagę na coś na co mogłem nie wpaść. Rodzina i znajomi juz testowali ale to moim zdaniem za mało.

  4. #4
    member of
    Awatar olaf
    Dołączył
    May 2009
    Lokalizacja
    szczecin
    Postów
    9586
    Podziękowania

    Domyślnie

    najlepiej wrzucic video gameplay, bedzie wiekszy odzew.
    Wracajac do promocji - teraz rynek jest na tyle dojrzaly, ze albo tworzysz albo promujesz. Oba maja learning curve i wymagaja profesjonalizmu wiec startujac od zera lepiej byloby wybrac jedno.
    nosiłem kalesony zanim było cool
    Podziękowania ManInBlack podziękował

  5. #5
    Member
    Awatar ManInBlack
    Dołączył
    Nov 2016
    Postów
    20
    Podziękowania

    Domyślnie

    Właśnie pracuję nad video, jak skoczę to na pewno się tutaj pojawi. Jeśli mam wybierać to wolę tworzyć, w tym sie lepiej czuje i zawsze mnie do tego ciągnęło.

  6. #6
    Zbrush Fanboy
    Awatar Monio
    Dołączył
    Apr 2009
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    4117
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olaf Zobacz posta
    Rynek jest bardzo dojrzaly
    Chyba chciałeś napisać przesycony i na skraju powtórki kryzysu z 83. ;)

    ManInBlack - Wrzucenie gry do marketów i fanpage przestało wystarczać eony temu. Promowanie gier mobilnych w dzisiejszych czasach to praca na pełen etat, wymaga doświadczenia, wiedzy, kontaktów. Robota nie mniej ważna niż programowanie czy grafika. Powiem więcej, prędzej zarobisz coś jadąc w pełni na gotowych assetach a skupiając się na marketowaniu gry.

    Jak lubisz tworzyć i chcesz to robić sam to jedyna opcja to sprzedawanie gotowych gier firmom które będą je wydawać pod swoim szyldem. Jak chcesz pracować po prostu sam to podziel "tworzyć" przez pół i zajmij się marketingiem z taką samą intensywnością jak developerką. Jak lubisz tworzyć i jesteś skłonny pracować w zespole/dla kogoś to szukaj pracy w małych studiach. Wszystkie opcje działają, pytanie na czym ci zależy.
    Ostatnio edytowane przez Monio ; 22-11-16 o 21:06
    3D Artist w SONKA / Qubic Games.
    Podziękowania ManInBlack podziękował

  7. #7
    member of
    Awatar olaf
    Dołączył
    May 2009
    Lokalizacja
    szczecin
    Postów
    9586
    Podziękowania

    Domyślnie

    Chyba chciałeś napisać przesycony i na skraju powtórki kryzysu z 83. ;)
    tak dokladnie. dzieki za rozwiniecie mysli, jedna opinia nikogo by nie przekonala.

    Jest jednak wiele firm szukajacych produktow o dobrej jakosci - dobry level development, UX itp. ale nie placa tyle, by caly team mogl sie wyżywić. Niemniej bogaci siedza na 90% kapitalu rynkowego wiec kazdy moze znaleźć tam zaczepienie od czasu do czasu, by sie podszkolic lub zrobic kariere.
    O karierze jako one-man-army zapomnij, to bylo dobre kilka lat temu i nadal jest dobre dla ludzi z doswiadczeniem, ale nie nowicjusza. Oczywiscie zawsze sa odstepstwa od reguly ale niezdrowo liczyc na to ze jestes wyjtkowy ;)

    Na pewno posiadanie pierwszej gry to sukces - znajdz jak najwiecej ludzi, ktorzy wytkna CI bledy - dlatego radziłem bys zamiescil gameplay video - sam tego nie sciagne, bo jestem za leniwy. Ale zawsze mozesz na roznych forach wyszukac osoby z branzy i podeslac im by sie wypowiedzieli o jakosci i moze wskazali jedna (wiecej i tak nie napisza) najwieksza wade.
    Tak, o zarobieniu na pierwszej grze obecnie trzeba zapomniec, co nie oznacza, ze nie jest kapitałem na przyszlosc.
    nosiłem kalesony zanim było cool
    Podziękowania ManInBlack podziękował

  8. #8
    Member
    Awatar Idaho
    Dołączył
    Mar 2004
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    483
    Podziękowania

    Domyślnie

    Zrób demko na swojej stronie 2 lub 3 lvl żeby można było spróbować, aha jak masz zdolności 2d zrób śmieszne intro nawet w postaci filmiku promującego nie musi być zawarte w grze.



    Cytat Zamieszczone przez Monio Zobacz posta
    Chyba chciałeś napisać przesycony i na skraju powtórki kryzysu z 83. ;)
    Dokładnie tak, a myślałem że to tylko takie moje odczucie.

    @olaf
    Co do one-man-army to, to się nie sprawdza, zawsze w każdej generacji wypłynie taka osoba. Kryzys '83 a spójrz Matthew Smith gość od manic minera właśnie w 83 wypuścił a w 84 jet set willy, gdy duże firmy padały bądź były przejmowane, to właśnie one-man-army wypuszczali hiciory. Przykładów jest całkiem sporo, niedawno gość od mine crafta to samo. Bardziej to są zwykłe spekulacje i przejęcia na giełdzie a o tym że tiny bizness (jedna osoba tworząca) ma ciężką drogę by się przebić to inna sprawa. btw Wspomniany Matthew Smith swoje pierwsze gry rozprowadzał w sklepie sąsiadującym niedaleko jego domu, właściciel mu pozwoli. Ogarniacie to dzisiaj ? Szkoda słów.
    Podziękowania ManInBlack podziękował

  9. #9
    member of
    Awatar olaf
    Dołączył
    May 2009
    Lokalizacja
    szczecin
    Postów
    9586
    Podziękowania

    Domyślnie

    zawsze w każdej generacji wypłynie taka osoba
    tak wiem, ze zawsze bedzie nisza na jedna osobe - ale teraz ekosystem wyglada inaczej niz 83. Ekosystem tworza platformy pomyslane tak, by bez hajsu nic sie nie dalo.
    Przyklad: appstore wprowadzil reklamy - teraz bardziej sie oplaca zaplacic Apple niz pakowac caly budzet w 'Sciagniecia' a co za tym idzie ekosystem odcial male firmy od reklam, na ktorych male studia mogly planowac kariere.

    Ogarniacie to dzisiaj ? Szkoda słów.
    Inne zasady gry, dlatego warto je poznac przed produkcja lub placic wlasnym czasem by sie uczyc.

    zawsze w każdej generacji wypłynie taka osoba
    zgodze sie, ale mowienie mlodym ludziom, ze maja szanse, bo na szczycie tez jest miejsce moim zdaniem jest nie fair. Dmuchanie balonika prowadzi do pracy ponad norme za male pienidze dla 99.99999% i kilku szczesciazy ktorzy sa tylko po to, by pozostali dawali z sebie wszystko i pracowali za grosze na bogaty mainstream, widzac swiatelko w tunelu.
    nosiłem kalesony zanim było cool
    Podziękowania ManInBlack podziękował

  10. #10
    Member
    Awatar ManInBlack
    Dołączył
    Nov 2016
    Postów
    20
    Podziękowania

    Domyślnie

    @Monio – fajnie to ująłeś, każda z tych trzech opcji byłaby ok. Zabierając się za ten projekt chciałem stworzyć coś swojego, na bazie własnego pomysłu od a-z i mieć z tego frajdę. Zacząć i skończyć. I teraz widząc ile to kosztuje pracy mogę się decydować na dalsze kroki. Ale kroki te będą bardziej dotyczyć przyszłych projektów, czy to własnych czy dla kogoś. Będę się nad tym zastanawiał jeszcze.

    Tak więc jeszcze nie osiągnąłem celu który założyłem przy tworzeniu tej pierwszej własnej produkcji. Pozostało mi jeszcze sporo pracy, finalne wydanie jej, stworzenie materiałów promocyjnych (video itp.). I tutaj nurtowała mnie kwestia jak to zamknąć. Wiem jak się zapatrywać na przyszłość, zobrazowaliście mi jak wyglądają dzisiejsze realia.

    @olaf – wiem ze nie jestem wyjątkowy, jak już wspomniałem, wiele osób tutaj ma skila na poziomie dla mnie nieosiągalnym na dzień dzisiejszy. A odnośnie tych firm które szukają produktów, na pewno są takie z którymi warto współpracować i takie które lepiej omijać szerokim łukiem. Dobrze byłoby wiedzieć które to które i jeśli tylko masz jakieś doświadczenie w tej kwestii byłbym wdzięczny za radę. Video na pewno zamieszczę, na innych forach też zapewne napiszę, chciałem zacząć od tego najlepiej mi znanego i sprawdzonego. A co do kasy z pierwszej produkcji to mam świadomość że mogę nic na tym nie zarobić ale mimo wszystko robiąc już tą grę chciałbym aby nie została jedynie ukończona i porzucona w kącie. Spróbuję ja wypromować, poznam smak tworzenia, promowania i będę trochę bogatszy o wiedzę i doświadczenie. Z Waszą pomocą i jedno i drugie może być większe i na to właśnie liczę.

    Odnośnie tematu który zacząłeś, reklam w AppStore, mógłbyś rozwinąć temat? Doradzałbyś coś w tej kwestii?

    @Idaho – pewnie większe szanse będę miał wygrać w totka niż stworzyć samemu hit. Ale i w jednym i drugim przypadku jeśli nie zagram/nie zrobię gry to nie wygram.
    Ostatnio edytowane przez ManInBlack ; 23-11-16 o 15:09

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •