Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Interior - mieszkanie z antresolą

  1. #1
    Member

    Dołączył
    Aug 2011
    Postów
    29
    Podziękowania

    Domyślnie Interior - mieszkanie z antresolą


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    cześć! Wykonałem ostatnio taki oto projekt w 3ds maxie i vray'u. Nie jestem zadowolony z efektów, ale nie za bardzo wiem co poprawić, żeby wizualizacje wyglądały bardziej realistycznie. Nie rozumiem dlaczego panele podłogowe rozmywają się po lewej stronie kadru. Czy jest to kwestia fresnel IOR? Będę wdzięczny za uwagi.




    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	24m.png
Wyświetleń:	17
Rozmiar:	441.3 KB
ID:	103163  
    Ostatnio edytowane przez anesthetized ; 12-01-17 o 17:36

  2. #2
    Member
    Awatar skalpel3d
    Dołączył
    Apr 2013
    Postów
    2534
    Podziękowania

    Domyślnie

    Ta praca ma pewien potencjał bo masz juz gotowa scenę. Natomiast jest ona całkowicie do poprawienia od strony oświetlenia, shaderów.
    -masz przeskalowane niektóre obiekty np okna , miarka w rękę i posprawdzaj jakie co ma wymiary rób model w skali 1:1 nie będziesz miał problemów
    -światło siedzi ci w oknach które wyglądaj jak podświetlone obrazki, światło na obrazkach za oknem jest zupełnie nie pasujące do cieniowania jakie masz wewnątrz przy takim obrazku powinieneś mieć długie cienie a barwa światła wpadająca do wnętrza powinna być zdecydowanie cieplejsza
    -masz za ciemne cienie we wnękach w regale
    -w shaderach ewidentnie brakuje odbić i połysku a także map bump poszukaj sobie artykułów w necie Bertranda Benoit, natomiast co do podłogi to naturalnym zjawiskiem jest rozmywanie się wraz ze wzrostem odległości od kamery, ważny jest także kąt ustawienia kamery. Podłoga by znacznie lepiej wyglądała gdybyś ją zrobił geometrią, a nie tylko shaderem albo przynajmniej dodał np vraydisplacement
    -popraw geometrie kloszy od lampek na pierwszym ujęciu są kanciaste a nie gładkie
    -popracuj nad ujęciami widać masz deformacje spowodowane źle ustawionymi parametrami obiektywu i zoomu wykorzystaj opcje cliping w kamerze
    Ostatnio edytowane przez skalpel3d ; 12-01-17 o 12:18
    " Lepiej bez celu iść naprzód niż bez celu stać w miejscu, a z pewnością o niebo lepiej, niż bez celu się cofać."
    "Jesteś kobietą, o której mężczyzna może tylko marzyć. Moją, tylko moją winą jest, że nie mam natury marzyciela."
    " Strzyg, wiwern, endriag i wilkołaków wkrótce nie będzie na świecie. A skurwysyny będą zawsze."


  3. #3
    Member

    Dołączył
    Aug 2011
    Postów
    29
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dzięki za uwagi.
    - co masz na myśli z tymi oknami? Za szerokie ramy? Modelowałem wszystko 1:1
    - obrazek za oknem to mapa hdri więc nie wiem jak może nie pasować do oświetlenia, ale spoko, w postprodukcji i tak zamienię to na zachmurzone niebo. W ogóle oświetlenie tej sceny to dla mnie zagadka, ponieważ użyłem mapy hdri i vray sun, więc spodziewałem się, że będą jakieś ostrzejsze cienie. Takie miękkie światło może być, ale chciałbym zrozumieć dlaczego tak się stało.
    - jeśli chodzi o podłogę, to masz na myśli displacement, żeby powstały minimalne wgłębienia na łączeniach paneli?
    - klosze chyba dam radę załatwić turbosmooth

  4. #4
    Member
    Awatar skalpel3d
    Dołączył
    Apr 2013
    Postów
    2534
    Podziękowania

    Domyślnie

    hdri miałeś w jakiej formie umieszczona w scenie jako tylko mapka do environment, czy jako mapka do światła vraylight dome?
    Odnośnie vraydisplacemen tak dostaniesz podział miedzy deskami, oczywiście możesz także podłogę zrobić floorgeneratorem jako geometrie jest darmowa wersja i generuje ładnie podłogi https://www.cg-source.com/floorgenerator.php
    " Lepiej bez celu iść naprzód niż bez celu stać w miejscu, a z pewnością o niebo lepiej, niż bez celu się cofać."
    "Jesteś kobietą, o której mężczyzna może tylko marzyć. Moją, tylko moją winą jest, że nie mam natury marzyciela."
    " Strzyg, wiwern, endriag i wilkołaków wkrótce nie będzie na świecie. A skurwysyny będą zawsze."


  5. #5
    Member

    Dołączył
    Aug 2011
    Postów
    29
    Podziękowania

    Domyślnie

    hdri umieściłem jako mapę do światła vraylight dome. Floorgenerator jest spoko, ale gorzej z oteksturowaniem tego potem. Każdą deskę z osobna bym musiał robić, chyba, że jest jakaś metoda której nie znam

  6. #6
    Member
    Awatar skalpel3d
    Dołączył
    Apr 2013
    Postów
    2534
    Podziękowania

    Domyślnie

    flor generator ma praktycznie własne mapowanie przypisane do obiektów możesz najwyżej zmienić niektóre parametry ale w ogóle jest przystosowany pod mapkę proceduralna multitextura albo vraymultisubtex która tez znajdziesz u nich na stronie, możesz tez pobawić się modyfikatorem unvrap. Wrzuć ustawiania światła+sun kamery i materiał szyb a także ustawienia vrayhdri łatwiej będzie można się doszukać co jest przyczyna e ci takie a nie inne swiatło wyszło
    " Lepiej bez celu iść naprzód niż bez celu stać w miejscu, a z pewnością o niebo lepiej, niż bez celu się cofać."
    "Jesteś kobietą, o której mężczyzna może tylko marzyć. Moją, tylko moją winą jest, że nie mam natury marzyciela."
    " Strzyg, wiwern, endriag i wilkołaków wkrótce nie będzie na świecie. A skurwysyny będą zawsze."


  7. #7
    Member

    Dołączył
    Aug 2011
    Postów
    29
    Podziękowania

    Domyślnie

    podklejam ustawienia. Dodam jeszcze, że przed każdym oknem jest light portal

    mapa hdri:



    vray dome light:




    vray sun:



    materiał szyby:



    kamera:

    Ostatnio edytowane przez anesthetized ; 12-01-17 o 17:55

  8. #8
    Member
    Awatar skalpel3d
    Dołączył
    Apr 2013
    Postów
    2534
    Podziękowania

    Domyślnie

    materiał szyb powinien mieć affekct shadows zaznaczony inaczej światło ci utyka w oknach zamiast wpadać do środka
    " Lepiej bez celu iść naprzód niż bez celu stać w miejscu, a z pewnością o niebo lepiej, niż bez celu się cofać."
    "Jesteś kobietą, o której mężczyzna może tylko marzyć. Moją, tylko moją winą jest, że nie mam natury marzyciela."
    " Strzyg, wiwern, endriag i wilkołaków wkrótce nie będzie na świecie. A skurwysyny będą zawsze."


  9. #9
    Member
    Awatar stormwind
    Dołączył
    Apr 2007
    Postów
    742
    Podziękowania

    Domyślnie

    Zboczę trochę, ale złą praktyką jest zmiana ustawień "film gate" w kamerze, najlepiej zostaw domyślną 35mm a szerokość kadru reguluj parametrem focal lenght. Będziesz miał odniesienie do fizycznie poprawynch ogniskowych obiektywów i łatwiej będzie Ci w przyszłości bo przykładowo do wnętrz lepiej nie używać ogniskowych szerszych niż 16mm (dla pełnej klatki 35mm) gdyż poniżej tej wartości zniekształcenia są już wynaturzone i nie stosuje się ich w rzeczywistej fotografii, parametru zoom używaj tylko gdy chcesz mieć odniesienie do matryc aparatów o nie pełnej klatce tak zwanych croppów (1.5 dla nikona sony i innych, 1.6 dla Canona).

    Druga sprawa to ergonomia, głownie chodzi mi o kuchnie. Masz masę małych niewygodnych szafek i ani jednaj szuflady. Pobserwój gotowe kuchnie a najlepiej odpal sobie planer kuchni na stronie IKEA i załaduj jakiś przykładowy projekt. Gotowe modele mebli kuchennych IKEA znajdziesz w Warehouse sketchupa.
    Prawna w podstawowych założeniach kuchnia nie będzie tak rozpraszać.
    Z drzwiami też jest coś nie tak, jeżeli blat kuchnie masz na 90 to klamka jest na 120cm, o 15-20 za wysoko.

    Dodaj jeszcze detalu. Poduszki na kanapie, kable przy lampie i dodaj sztuczne światło do opraw.

  10. #10
    Member

    Dołączył
    Dec 2013
    Lokalizacja
    trn
    Postów
    15
    Podziękowania

    Domyślnie

    global illumination włączone?

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •