Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Blender performance

  1. #1
    Çaydanlık
    Srebrna Galeria 3D Award 3D Award
    Awatar Ania
    Dołączył
    Jan 2004
    Postów
    6111
    Podziękowania

    Domyślnie Blender performance


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Mam od kilku dni taki problem, że mi Blender strasznie laguje. Cokolwiek robię. Pusty viewport, pusta scena - obracam viewport i czekam sekundę aż się obróci. Klikam jakiekolwiek menu i czekam sekundę, aż się otworzy. O normalnej pracy nie ma mowy.
    Kilka dni temu wszystko było dobrze (na tym samym sprzęcie, na dużo bardziej skomplikowanych scenach), i nie wiem co się stało.

    Próbowałam różnych wersji Blendera, to samo.
    Przetestowałam kolejno wszystkie opcje pod Preferences > System > Viewport Draw method, nie pomogło.
    Dałam Load Factory Settings, też nie pomogło.

    Sprzęt to laptop Schenker M505 (Clevo W650SC)
    Procesor i7-4710MQ 2.50 GHz
    125 GB wolnej przestrzeni na dysku.
    Karta graficzna Nvidia GeForce GTX 950M.
    Jest na laptopie również jakaś integrowana grafika od Intela, ale w opcjach Nvidii pod "Manage 3d settings" ustawiłam żeby Blender używał Nvidii - może ktoś wie jak sprawdzić czy jej rzeczywiście używa?
    Czy da się sprawdzić czy karta się zepsuła? (Zastanawiałam się czy dać temat do działu Hardware, ale np. 3D Coat działa dalej płynnie, więc nie wiem czy sprzęt czy Blender winny).

    Ktoś ma pomysł co mogę jeszcze sprawdzić, przełączyć, jak naprawić?
    Ostatnio edytowane przez Ania ; 16-02-17 o 13:27

  2. #2
    Member

    Dołączył
    Nov 2015
    Lokalizacja
    Lublin
    Postów
    84
    Podziękowania

    Domyślnie

    Mam to samo na 950m w pracy. Ale to się stało po tym jak zainstalowałem 2.78b. Na integrze powinno chodzić płynnie. Gdzieś w tych ustawieniach nVidi da się włączyć ikonkę na pasku zadań (zakładka pulpit), która się animuje w tedy gdy włączona jest karta.

    Za to u mnie inne wersje działają ok. I na 950m w domu nawet 2.78b działa dobrze, ale tam mam chyba w wersji zip/portable.

    Jeszcze możesz po sterach popatrzeć czy się przypadkiem nie zupowały.
    Podziękowania Ania podziękował

  3. #3
    Member
    Awatar Boris
    Dołączył
    Nov 2014
    Postów
    460
    Podziękowania

    Domyślnie

    ja nie pomoge,ale...mam to samo w 2.78b na xubuntu, na windzie mam chyba 2.78a i wszystko ok.
    a laptopa mam starszego od Dziadka3d.
    "Religia powstała, gdy pierwszy oszust spotkał pierwszego głupca." – MARK TWAIN

  4. #4
    Member

    Dołączył
    Feb 2015
    Lokalizacja
    W-wa
    Postów
    39
    Podziękowania

    Domyślnie

    Spróbuj zainstalować poprzednią wersję sterowników karty graficznej.
    Zazwyczaj to jest główną przyczyną lagów w blendku.
    Podziękowania Ania podziękował

  5. #5
    Çaydanlık
    Srebrna Galeria 3D Award 3D Award
    Awatar Ania
    Dołączył
    Jan 2004
    Postów
    6111
    Podziękowania

    Domyślnie

    Ok przeinstalowanie sterów pomogło Dzięki.
    W tym wypadku na najnowsze, nie na poprzednie (już jakiś czas ich nie ruszałam, dlatego dziwi mnie że nagle tak zawiodły, ale najważniejsze że znowu działa)
    o homepage o demoreel o WIP::Nepentes
    × tak 1 użytkownik(ów) ma podobne zdanie!

  6. #6
    Zbrush Fanboy
    Awatar Monio
    Dołączył
    Apr 2009
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    4093
    Podziękowania

    Domyślnie

    Torpedować Bugtracker a nie żadne stare sterowniki. To jest miks popsutych sterowników jak i samych zmian w blenderze.
    3D Artist w Telepath's Tree
    InnerChainsGame.com

  7. #7
    Member

    Dołączył
    Mar 2015
    Postów
    1351
    Podziękowania

    Domyślnie

    me gusta styl rysowania siatki

  8. #8
    Çaydanlık
    Srebrna Galeria 3D Award 3D Award
    Awatar Ania
    Dołączył
    Jan 2004
    Postów
    6111
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciek Jutrzenka Zobacz posta
    me gusta styl rysowania siatki
    Podoba ci się styl siatki? Ale tam nawet siatki nie było, tylko pusta scena.

    A co do bugtrackera, zazwyczaj zgłaszam co znajdę, ale chyba z takim czymś jest trudno? Developer musiał by mieć identyczną konfiguracje co ja żeby błąd się w ogóle pojawił, a to chyba mało prawdopodobne.

  9. #9
    Zbrush Fanboy
    Awatar Monio
    Dołączył
    Apr 2009
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    4093
    Podziękowania

    Domyślnie

    Alex3d wrzucił tutaj omyłkowo filmiki z teaserem nowego viewportu i Maciek mu odpowiedział.
    http://max3d.pl/forum/threads/72803-...=1#post1279317

    Co do bugów. Nie muszą mieć identycznej konfiguracji, wystarczy ta sama karta grafiki albo nawet karta z tej samej rodziny. Wszystkie bugi trzeba zgłaszać, to zadanie developerów żeby zdecydowali jak je rozwiązać.
    3D Artist w Telepath's Tree
    InnerChainsGame.com

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •