Na fronta! Na fronta!:  0
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 23 z 23

Wątek: Mam pierwsze zlecenie na postaci do gry planszowej/ ile to kosztuje?

  1. #21
    member of
    Awatar olaf
    Dołączył
    May 2009
    Lokalizacja
    szczecin
    Postów
    9730
    Podziękowania

    Domyślnie


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Takie to trochę naciągane.
    Absolutnie nie. Zwyczajnie jestem swiadom swoich praw. Swiadomosc prawna jest uboga wsrod artystow dlatego wydaje sie to dziwne, bo nikt tak nie robi. Ale jak inni wyrzucaja 80% przychodow nie znaczy ze ja tez musze

    Chodzi o przypadki kiedy nie przekazujesz praw autorskich i pracujesz 100% wg. własnego konceptu?
    Jak to robisz?
    Zalezy, bo robie wiele rzeczy graficznych - modele takze. Jezeli wlicza sie w to cudza prace (np. wg. konceptu) musze oddzielic, co moge sprzedawac, a czego nie. Zwykle wtedy także informuje klienta jaki mam plan - umieszczam to jako opcje cenowa w ofercie.
    Drugi krok to wymozdzenie jak moge z tego co zostalo wycisnac ile sie da. Zwykle w okresie kilku lat, cos za co zaplacil klient na poczatku to mniejsza czesc przychodu z praw danego zlecenia.

    Dla przykladu: gdybym lecial wg. konceptu innej osoby, to lecialbym tak daleko jak tylko sie da z modelem, ktory mozna pozniej nieznacznie zmienic lub od razu usprzedac, bo nie jest dopasowany jeszcze do konceptu. To samo z kazdym dodatkiem jak stroje czy bron. Dodatkowo machnalbym swoje tekstury wg. wlasego konceptu lub dorzucil stroj wlasny na postac.

    Ogolnie wiekszy wplyw na zarobki ma to jak dobrze wyciskasz soki z tego co masz, a nie jak duzo pracujesz. Czasem moge robic cos za grosze jak bedzie to pretekstem do wykonania czegos, co bede monetyzowal w przyszlosci (silnik do gry, nowe skrypty czy modele 3D).

    p.s. tu masz portal poswiecony swiadomosci prawnej artystow. Moze byc nadal niejasny ale czesc watpliwosci rozwieje: www.poprawie.pl
    Ostatnio edytowane przez olaf ; 06-04-17 o 20:39
    nosiłem kalesony zanim było cool

  2. #22
    Member

    Dołączył
    Mar 2017
    Lokalizacja
    UK, Devon
    Postów
    6
    Podziękowania

    Domyślnie

    Masz rację, powinno się znać swoje opcje. Pewnie że artyści nie są obcykani w tym temacie, znałem kiedyś niesamowitego wymiatacza rzeźbiarza (świetna rzeźba, anatomia, proporcje...)enviro, pojazdy, postaci... optymalizacja cacy, jakieś podstawy rigowania, shadery, UE, Unity...człowiek orkiestra, w sumie nie każdy wszystko to może ogarnąć i jeszcze jakieś prawne kruczki/myki do tego? Wystarczy mi że facet chce dać zlecenie i dla mnie to już sukces hehe. Nie myślę teraz jak z tego wycisnąć ile się da, tylko jak to dobrze zrobić (pierwsze moje zlecenie). Ale tą stronkę http://www.poprawie.pl/ bardzo chętnie przejrzę i się doedukuję, dzięki.

  3. #23
    member of
    Awatar olaf
    Dołączył
    May 2009
    Lokalizacja
    szczecin
    Postów
    9730
    Podziękowania

    Domyślnie

    spoko, wazne bys na przyszlosc wiedzial, ze sa opcje.
    nosiłem kalesony zanim było cool

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •