Podziękowania Podziękowania:  0
× tak × tak:  0
× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: Menadżer symulacji, czyli jak w końcu zrobiłem animację.

  1. #1
    Member
    Awatar gonre
    Dołączył
    Aug 2003
    Lokalizacja
    na około wieży
    Postów
    150
    Podziękowania

    Domyślnie Menadżer symulacji, czyli jak w końcu zrobiłem animację.


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników



    Od lat chciałem zrobić animację od początku do końca, miałem kilka prób, ale ciągle było coś do zrobienia.
    Między ciekawymi projektami, a życiowymi obowiązkami trudno było mi znaleźć czas na odpoczynek, o animacji nie wspomnąc.

    Po 5 latach w dużym studio, przeszedłem na freelance i zacząłem rozwijać narzędzie do automatyzacji symulacji. Programowanie to zazwyczaj praca z tekstem w zaledwie kilku kolorach i nawet najbardziej zaawansowane IDE nie obsługują GI, a animacja przy takiej pracy ogranicza się do scrolowania kolejnych lini kodu w poszukiwaniu błędów. Na szczęscie od razu pojawił się pomysł na promocję narzędzia poprzez animację, co mnie bardzo zmotywowało. Wyrobiłem sobie taki rytm, że po paru dniach programowania dla urozmaicenia brałem się za animację, a gdy byłem zmęczony 3D wracałem do kodowania :]

    Po paru miesiącach jest działający prototyp, jest animacja, a za dwa dni ruszam z szerszą promocją kampani Kickstarterowej.

    Z planowanej szybkiej kampani zrobiła się w sumie niezła przygoda z przeprowadzką za granicę. Teraz z perspektywy czasu wybrał bym inną drogę, ale na początku roku postanowiłem że odpalę Kickstartera, a że uparty jestem to dopiąłem swego. Niestety zrobiłem słabe rozeznanie i idąc na żywioł miałem torchę pod górkę :)
    Jak czas pozwoli i będzie taka potrzeba, to opiszę proces odpalania kampanii z polskiej perspektywy.

    Sama animacja wyszła trochę przydługa jak na promo.
    Z perspektywy czasu widzę, że przydało by się bardziej zróżnicować tempo.
    Co do reszty czekam na opinie :)

    Najbardziej cieszy mnie zdobyte doświadczenie, przyda się przy kolejnych realizacjach. Teraz jak już prototyp jest gotowy zabieram się za kolejną animację w tym samym temacie, ale w innym klimacie :)
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	A_00108.png
Wyświetleń:	6
Rozmiar:	294.8 KB
ID:	104437  
    Always look on the right side of life, sometimes right is bright

  2. #2
    Member

    Dołączył
    Mar 2006
    Lokalizacja
    Sw-eden
    Postów
    250
    Podziękowania

    Domyślnie

    Pff... Życze powodenia w zbieraniu funduszy. Niestety co do samego promo to dałem rade jakieś 30 sekund, i po trzecim płonącym napisie wyłączyłem. Narzędzie pewnie będzie mega wypaśne i zaoszczędzi ludziom masę czasu ale taka forma filmu promocyjnego to troche strzelanie sobie w kolano. Nie dałem rady "dosłuchać i dopatrzyć się" w czasie oglądania o co chodzi dla kogo to jest i po co. Więcej doczytałem z posta.

  3. #3
    Member
    Awatar gonre
    Dołączył
    Aug 2003
    Lokalizacja
    na około wieży
    Postów
    150
    Podziękowania

    Domyślnie

    Może dodam, że to powyżej to jest techniczne promo ...
    ...jako przykład, że można wysumulować wiele ujęć z różnego rodzaju symulacjami w 5 kliknięć *
    ( * mając przygotowany jeden setup bazowy do każedgo rodzaju symulacji )


    Do puszczenia w sieć jako promocję czysto marketingową mam 22 sekundówkę



    Always look on the right side of life, sometimes right is bright

  4. #4
    Member
    Awatar Hokmah
    Dołączył
    May 2014
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    116
    Podziękowania

    Domyślnie

    Wygląda obiecująco i trzymam kciuki za sukces! Aż chciałoby się sprawdzić jak to działa z Houdini'm. Działa on trochę w stylu wedga jeśli można wiedzieć? :)

  5. #5
    Member
    Awatar piopiowawa
    Dołączył
    Nov 2011
    Lokalizacja
    ursus
    Postów
    210
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Hokmah Zobacz posta
    Wygląda obiecująco i trzymam kciuki za sukces! Aż chciałoby się sprawdzić jak to działa z Houdini'm. Działa on trochę w stylu wedga jeśli można wiedzieć? :)
    pomysł ciekawy, ale przydałoby się uchylić więcej rąbka tajemnicy na czym to polega i jak daleko ingeruje w prowadzenie projektu.
    Jesteś przygotowany na wyzwania dużych firm ? Bo raczej tylko takie szukają większych rozwiązań :)

  6. #6
    Member
    Awatar gonre
    Dołączył
    Aug 2003
    Lokalizacja
    na około wieży
    Postów
    150
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dzięki za miłe słowa, przepraszam że się długo nie odzywałem, ale sporo pracy było.
    Założyłem właśnie nowy wątek, odnośnie samego narzędzia, by tu w animacji nie wrzucać temawów TD, ...

    http://max3d.pl/forum/threads/104151...lacji-VFXowych



    Cytat Zamieszczone przez piopiowawa Zobacz posta
    ... przydałoby się uchylić więcej rąbka tajemnicy ....
    ...tam z chęcią odpowiem na wszystkie pytania w miarę możliwości :)

    tu rezentacja z Houdinim https://vimeo.com/simulations/simparamhoudini





    Cytat Zamieszczone przez Hokmah Zobacz posta
    Działa on trochę w stylu wedga jeśli można wiedzieć? :)
    Tak, bardzo upraszczając, można powiedzieć, że to taki bardziej zaawansowany Wedge z niezależnym GUI.



    Cytat Zamieszczone przez piopiowawa Zobacz posta
    ... jak daleko ingeruje w prowadzenie projektu ....
    założenie jest takie by to było narzędzie codziennej pracy przez które przechodzi wiekszość symulacji.
    z drugiej strony jest to to tak pomyślanie by niezależnie od pipelinu dało to się to tak skonfigurować, by nie było trzeba nic zmieniać w obecnym układzie
    Moje narzędzie ma się dostosować do obecnych warunków. Oczywiście jeżeli jakieś studio ma własnego toola do zarządzania symulacjami to ja na razie odpuszczam pukani do nich bo ...



    Cytat Zamieszczone przez piopiowawa Zobacz posta
    Jesteś przygotowany na wyzwania dużych firm ?
    ... na tym etapie SimBatch się sprawdzi w przypadku freelncerów oraz małych i średnich firm. Duże studia nie zaryzykują z "młodym" narzędziem, choć z tego co wiem są duże studia gdzie pipeline VFXowy kuleje.
    Z mojego doświadczenia VFXy są na ostatnim miejscu przy rozwoju pipeline'u :) Więc wziałem to w swoje ręce. Zobaczymy jaki będzie feedback, ilu odezwie się freelancerów, ile firm i jakie jest realne zapotrzebowanie na takiego toola.
    Always look on the right side of life, sometimes right is bright

  7. #7
    Member
    Awatar piopiowawa
    Dołączył
    Nov 2011
    Lokalizacja
    ursus
    Postów
    210
    Podziękowania

    Domyślnie

    dzięki za objaśnienie,
    sam menadżer dobrze jakby sam ustawiał nazwy folderów, kolejność i jeszcze nazywał sekwencje. Natknąłem się że przy dużej produkcji batchy. cachy, sekwencji, sprawa zaczyna się mocno mieszać przy kolejnych obróbkach. Przydałby się jeszcze bardziej objasniający klip, mo0że więcej infografiki i powodzenia w sell marketingu :)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •