Skocz do zawartości

Komunikat brak pamięci - wyłączanie się maxa


adarch

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Wam! Mam problem z wyłączającym się 3ds maxem po uruchomieniu rendera. Model z tego co mi się wydaje nie ma aż tak dużo poligonów a kompa mam mocnego... jednak koedy włączam render to po chwili duzszej rozkminy komp daje komunikat ze za mało pamięci jest na kompie i trzeba zamknąć program... nie znam się na tym aż tak wiec bardzo proszę o wyrozumiałość i jakieś wskazówki co może być przyczyna tego komunikatu... czy coś za dużo w modelu czy coś mam nie tak z kompem ? Mielilam już większe rendery i nie było problemu a tu nagle ?! Z góry wielkie dzięki !;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

wlacz task manager i przejdz do zakladki performance, tam gdzie jest zuzycie procesora i pamieci.

wlacz render i patrz co sie dzieje. obserwuj tez max'a i co robi w oknie renderu (laduje textury, modle...) sproboj wylapac w jakim momencie przestaje dzialac.

 

z doswiadczenia moge tylko powiedziec ze jesli max'owi braknie ramu to poprostu komp sie "zatnie" i przestaje reagowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.. a ile masz pamięci?

 

w vray w zakładce system możesz też ustawiać limit pamięci- zobacz ile masz ustawione..

 

używasz displacement?

 

spróbuj poczyścić scenę jakimś skryptem do czyszczenia cleaner8.ms albo prune_scene_2.1.0.mse

 

mi scena 8,3 mil. poly zajmuje 9 GB ramu samym otwarciem, 15 przy renderze.. co dodając inne programy, windows daje 19GB łącznie (co prawda scena 8 mil. scenie 8 mil. nierówna.. scena 8,8 mil. z basenem zjadła 44 GB RAM)

 

no i przeczyść scenę jakimś skryptem, może śmieci zapychają.. prune_scene_2.1.0.mse na przykład

Edytowane przez mitic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto