× tak × tak:  0
× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Namiot - jak zrobić tkaninę hp i lp.

  1. #1
    Member

    Dołączył
    Jan 2014
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    153
    Podziękowania

    Domyślnie Namiot - jak zrobić tkaninę hp i lp.


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Cześć!

    Jakiś czas temu pytałem was o to jak zrobić tkaninę/otwory w niej itd. przy pomocy prostych polygonów. Dziś inne pytanie ale z tej samej kategorii.
    Jak narzucić materiał na ramę, a następnie przerobić go na LP?
    Jest sporo filmów na YT gdzie opisane jest działanie modyfikatora cloth. Problem polega na tym, że jak zrobię ramę namiotu to tkanina nie rozkłada się na tej ramie. Przelatuje przez nią, trochę się deformuje, ale to nie jest zadowalający efekt.
    Jak z tego później zrobić LP?

    Czy używa się do tego typu rzeczy innych programów, pluginów?
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	89
Rozmiar:	51.9 KB
ID:	104658  

  2. #2
    Member

    Dołączył
    May 2008
    Postów
    988
    Podziękowania

    Domyślnie

    IMHO to wyszło Ci całkiem spoko.

  3. #3
    Member

    Dołączył
    Jan 2014
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    153
    Podziękowania

    Domyślnie

    To nie jest moja praca :) To zdjęcie podglądowe by było łatwiej wam zrozumieć o co mi chodzi :)

  4. #4
    Member

    Dołączył
    May 2005
    Lokalizacja
    warszawa
    Postów
    180
    Podziękowania

    Domyślnie

    Przeczytaj instrukcję/opis modyfikatora cloth. Znajdziesz w niej, że można stworzyć punkty zaczepienia (takie pinezki). Jak ich użyjesz to tkanina zawiśnie na nich i się nie zsunie.
    http://waza3d.5v.pl/

    Jeśli czegoś bardzo chcesz – na pewno to osiągniesz.
    Jeśli nie osiągnąłeś tego, czego bardzo chciałeś - musiałeś mało chcieć.

  5. #5
    Member
    Awatar ozogonkiem
    Dołączył
    Mar 2011
    Lokalizacja
    Wrocław
    Postów
    62
    Podziękowania

    Domyślnie

    Tak, zwykły cloth. Jedynie pamiętaj żeby dodać do symulacji obiekt na którym tkanina ma osiąść :)

    Co do zamiany go potem na LP. Masz 3 opcje, w zależności od tego jak dokładny efekt chcesz osiągnąć (od najszybszego do najbardziej czasochłonnego):
    1. Automatyczna decymacja. W różnych softach są narzędzia to ograniczenia poly przy zachowanym kształcie- Decimate w Blenderze czy (chyba) Optimize w Maxie.
    2. Odchudzenie siatki. Vertex po vertexie ręcznie optymalizujesz siatkę do momentu aż będzie odpowienio LP i jednocześnie będziesz zadowolony z kształu.
    3. Retopo.

  6. #6
    Member
    Awatar Pawelkos
    Dołączył
    Dec 2004
    Lokalizacja
    UK
    Postów
    1788
    Podziękowania

    Domyślnie

    Mozesz to zrobic w kilka minut przy pomocy MassFX i mCloth, jesli mowa o 3ds Max

  7. #7
    Member

    Dołączył
    Apr 2007
    Postów
    783
    Podziękowania

    Domyślnie

    Odnośnie decymacji/optymalizacji, w maxie jest teraz nowszy modyfikator ProOptimizer.

  8. #8
    Member

    Dołączył
    Jan 2014
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    153
    Podziękowania

    Domyślnie

    Wow! Dziękuję wszystkim za taką ilość wiedzy :) A ktoś może mi wytłumaczyć jak zrobić (max) te punkty zaczepienia. Nie natrafiłem nigdzie na tutorial gdzie ktoś by to tłumaczył.
    Ostatnio edytowane przez gigant84 ; 08-01-18 o 21:15

  9. #9
    Member

    Dołączył
    Mar 2017
    Postów
    179
    Podziękowania
    Podziękowania gigant84 podziękował

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •