Skocz do zawartości

Projekt "War over Poland": amatorski mod lotniczy.


lucas81

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam na imię Łukasz, jestem studentem historii na UW. Lotnictwem interesuję się od małego, co przeszło później na modelarstwo i na gry komputerowe :)

Jeden z moich kolegów namawiał mnie, abym wrzucił tu kilka prac związanych z projektem, któremu "szefuję" ;)

Na początek kilka słów wyjaśnienia. "War over Poland" (dalej WoP), jest modem tworzonym przez grupę podobnych jak ja zapaleńców pod silnik Targetware. Jest to projekt niekomercyjny, tworzony przez totalnych amatorów. Jedynie model Lublina RXIII, który się tutaj pojawia, jest zrobiony przez fachowca, czyli znanego Wam z forum Empecka, który zgodził się udostępnić model oraz pomógł przy konwersji. Gra jest przeznaczona do rozgrywki sieciowej, brak jest trybu jednego gracza (można ewentualnie odpalić scenariusze w trybie offline).

Projekt skupia się raczej na historycznej warstwie. Sam silnik też jest bardzo prymitywny, ale za to jest bardzo przyjazny userowi i oferuje łatwość eksportu modelu do gry.

Poniższe modele tworzone były w darmowym Wings 3D, mają od 3000 do 25000 tris. Na każdy dochodzą tekstury: 2x 1024x1024 na model zewnętrzny + 2-4 tekstury tej samej wielkości na kokpit (nie licząc teksturek x256 z tablicami zegarów + drobnych, wspólnych elementów)

Jeszcze raz zaznaczam, projekt jest amatorski, ale może być przykładem modelowania (very) low poly w darmowym programiku 3D :)

 

A tutaj kilka przykładów:

Na początek PZL P.11c, nasz najstarszy modelik

152%205PLa%20zastepczy.jpg

 

PZL.23B Karaś. Może troszkę nieudany, ale to był pierwszy w życiu model 3D kolegi, który go robił :)

snap000047jr1.jpg

 

...oraz jego kokpit 3D:

snap000130af3.jpg

 

PZL.37 B "Łoś" (mamy też wersje A i Abis)

 

snap000198qs1.jpg

 

...oraz stanowisko pilota. Brakuje jedynie żyrokompasu i sztucznego horyzontu firmy Sperry

o37ut3.jpg