Podziękowania Podziękowania:  0
× tak × tak:  0
× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Strona 1 z 10 123456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 93

Wątek: [Blender] Podstawy i kilka nowych funkcji

  1. #1
    Çaydanlık
    Srebrna Galeria 3D Award 3D Award
    Awatar Ania
    Dołączył
    Jan 2004
    Postów
    6139
    Podziękowania

    Domyślnie [Blender] Podstawy i kilka nowych funkcji


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Tutoriale te są dedykowane Leru.
    Służą Blenderowej propagandzie i rozpowszechnieniu tego programu.
    Videa otwierają się programem Media Player Classic, na innych nie sprawdzałam.

    Obejmują tylko pewne wybrane funkcje, zwłaszcza funkcje które są w Blenderze od niedawna.

    Tutoriale są wykonane na buildzie, nie na oficjalnej wersji blendera.
    Download: www.graphicall.org

    Dostępne są teraz również na Vimeo:
    http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=93

    --------------------------------------------------------------------------



    PODSTAWY



    Ustawienia Blendera
    (dla osób które mają nawyki z maxa i nie potrafią się w blenderze poruszać)
    www.ania.xibo.at/img/ustawienia.avi
    - Skąd pobrać Blendera
    - Ustawianie Opcji:
    - Nawigacja w viewporcie
    - Wybieranie obiektów
    - Ustawienia dla laptopów
    - Konfiguracja okienek
    - Zapisywanie Opcji

    Wstawianie i ruszanie obiektów
    www.ania.xibo.at/img/obiekty-manipulacja.avi
    - wstawianie nowego obiektu
    - poruszanie (move)
    - obracanie (rotate)
    - skalowanie (scale)
    - włączanie "strzałek"
    - układy współrzędnych


    --------------------------------------------------------------------------



    TEKSTURY, MATERIAŁY, RENDER



    Unwrap (w nowej wersji)
    www.ania.xibo.at/img/unwrap.avi
    Rozkładanie UV kubka:
    - zaznaczanie seamów
    - automatyczny unwrap
    - pinowanie
    - przesuwanie elementów w UV
    - tekstura wyświetlania w viewporcie
    - wyświetlanie rozciągniętych poligonów w UV

    Rysowanie na obiekcie i zapisywanie unwrapa
    www.ania.xibo.at/img/unwrap-zapis.avi
    Zapisywanie tekstury kubka:
    - wyświetlanie normali w teksturze
    - rysowanie na teksturze
    - zapisywanie tych czynności

    Teksturowanie
    www.ania.xibo.at/img/teksturowanie.avi
    Nadawanie tekstury kubkowi:
    - dodawanie materiału
    - dodawanie mapki i tekstury
    - opcje tekstury

    Render
    www.ania.xibo.at/img/render.avi
    Renderowanie obiektu:
    - ustawienie wielkości
    - przestawianie filtra AA
    - wstawianie i ustawianie kamery
    - background
    - AO (ambient occlusion)
    - wstawianie światła typu spot

    Render nodes (18+)
    www.ania.xibo.at/img/render-nodes.avi
    Renderowanie kanału specular i dodawanie go do rendera za pomocą render nodes.


    --------------------------------------------------------------------------



    INNE OPCJE



    Obsługa danych
    czyli te takie listy rozwijane
    www.ania.xibo.at/img/struktura-danych.avi
    - Możliwość użycia tych samych danych na kilku obiektach równocześnie, na przykładzie materiału i tekstury
    - Unikanie znikania materiałów przy zamknięciu i ponownym otwarciu sceny

    Warstwy (Layers)
    www.ania.xibo.at/img/warstwy.avi
    - przenoszenie obiektów na inne warstwy
    - wyświetlanie poszczególnych warstw


    --------------------------------------------------------------------------



    KOŚCI



    Tworzenie kości i automatyczne przypisywanie obiektu
    www.ania.xibo.at/img/kosci3.avi
    - tworzenie kości
    - parentowanie (przyczepianie jednej kości do drugiej)
    - symetria
    - automatyczne przypisywanie obiektu do kości
    - opcje wyświetlania - zginanie

    Prosty rig
    www.ania.xibo.at/img/kosci-rig.avi
    Tworzenie prostego rigu dla nogi:
    - tworzenie kości
    - IK (inverse kinematic)
    - constrainty (wzajemne oddziaływanie kości)
    - parentowanie
    - wyłączanie deformacji mesha

    Prosty rig ze stretchem
    www.ania.xibo.at/img/kosci-stretch.avi
    Tworzenie rozciągalnego rigu z użyciem dodatkowych kości.
    - warstwy przy kościach
    - stretch to constraint

    Animacja kości
    www.ania.xibo.at/img/kosci-anim.avi
    Podstawy animacji na przykładzie systemu kości.
    - timeline
    - wstawianie kluczy
    - curve editor
    - przesuwanie i kopiowanie kluczy w action editor


    --------------------------------------------------------------------------



    PARTYKLE



    Włosy - czesanie
    www.ania.xibo.at/img/wlosy3.avi
    - czesanie
    - tworzenie fryzury dla "gruszki"
    - wstawianie systemu partykli służącego jako włosy - ustawienia włosów
    - czesanie włosów

    Włosy - shader
    www.ania.xibo.at/img/wlosy-tex.avi
    Shader włosów dla gruszki:
    - dodawanie materiału
    - ustawienia dotyczące grubości i oświetlenia włosów
    - tekstura wedłóg UV obiektu
    - tekstura wzdłóż włosów
    - mieszanie obu tekstur
    efekt końcowy:
    www.ania.xibo.at/img/gruszka-owlosiona.jpg

    Grupy vertexów
    www.ania.xibo.at/img/vertex-groups.avi
    - dodawanie nowej grupy
    - weight painting
    - przykład zastosowania: sterowanie gęstości włosów gruszki


    --------------------------------------------------------------------------



    MODELE I TEXTURY TESTOWE



    Gruszka
    www.ania.xibo.at/img/gruszka.blend
    Zabronione jest sprzedawanie gruszki na turbosquidzie lub targowisku.

    Gruszka uczesana
    www.ania.xibo.at/img/gruszka-uczesana.blend

    Tekstura gruszki
    www.ania.xibo.at/img/fur.jpg

    Kubek
    www.ania.xibo.at/img/kubek.blend

    Dziwadło
    (do testów rendera)
    www.ania.xibo.at/img/abstrakcja.blend
    Ostatnio edytowane przez Ania ; 26-07-08 o 10:50

  2. #2
    The Evil One...
    Awatar BLADE
    Dołączył
    Feb 2004
    Postów
    1108
    Podziękowania

    Domyślnie

    rep za inicjatywe i poświęcony czas, niech nas bedzie coraz więcej

  3. #3
    Blenderboy
    Awatar sanki
    Dołączył
    Nov 2002
    Lokalizacja
    Łódź
    Postów
    1311
    Podziękowania

    Domyślnie

    dobre tutki :-) niestety nie moge ci dac repa
    ze swojej strony moge dodac ze jak ktos chce zresetowac wyglad interfejsu po swoich przerobkach to trzeba wykasowac plik .B.blend z katalogu blendera.

    a co do pedzla weight przy wlosach to nadaje ciezar ktory jest wykorzystywany przez modyfikator soft body

    edit: i udostepnij model gruszki do testow

  4. #4
    Çaydanlık
    Srebrna Galeria 3D Award 3D Award
    Awatar Ania
    Dołączył
    Jan 2004
    Postów
    6139
    Podziękowania

    Domyślnie

    Można też zresetować pod File > Load factory settings.
    Dodałam gruszkę w pierwszym poście.
    Dzięki za informację o weighcie.

  5. #5
    Member

    Dołączył
    Nov 2006
    Lokalizacja
    ?
    Postów
    3166
    Podziękowania

    Domyślnie

    super inicjatywa, niestety nie mogę ci dać rep..

    fajnie że tutki do blenderka są...

    gratuluje!!!

    więcej!!!


  6. #6
    I love CATE
    Srebrna Galeria

    Dołączył
    Jun 2007
    Lokalizacja
    Wałcz
    Postów
    2768
    Podziękowania

    Domyślnie

    Ania też miałem ten sam problem z dźwiękiem w moich videotutkach o mapowaniu w maxie.
    Camstudio nie chciało mi nagrywać skompresowanego audio wiec później nagrywałem tytki góra po 10 min żeby nie było aż takich rozbieżności obrazu i dźwięku. Pozdro.
    "A passion is something you should enjoy, not become slave of".
    Pascal Blanche

  7. #7
    Çaydanlık
    Srebrna Galeria 3D Award 3D Award
    Awatar Ania
    Dołączył
    Jan 2004
    Postów
    6139
    Podziękowania

    Domyślnie

    U mnie już po trzech minutach nie wiadomo o czym mówię

  8. #8
    Member

    Dołączył
    Nov 2006
    Lokalizacja
    ?
    Postów
    3166
    Podziękowania

    Domyślnie

    Ania a może to kodek który wybierasz???

    a jest tam opcja nagrywania dźwięku do osobnego pliku???
    później to połączyć w Blenderze???

    edit:
    widziałem tutki i Ania może robić tutoriali więcej, szybko, prosto i na temat, bez zbędnego gadania...

    fajny akcent... :P
    Ostatnio edytowane przez floo ; 26-04-08 o 20:37


  9. #9
    Member
    Awatar maczuga
    Dołączył
    Dec 2004
    Lokalizacja
    Zadupie, Poland
    Postów
    960
    Podziękowania

    Domyślnie

    "I zobaczył Jej tutoriale, i widział, że były dobre"

    Chcemy więcej co do nagrywania, może znajdź jakiś inny program po prostu?

    @edit: Anka jakiego builda blendera używasz? Głowę sobie dam odciąć, że u mnie w ustawieniach particli nie ma Hair...
    Ostatnio edytowane przez maczuga ; 26-04-08 o 20:58
    Zleceń nie przyjmuję.
    "A kiedy Jeden z Dwóch Braci upadnie,
    nastanie chaos i wszystko lepsze będzie"

  10. #10
    Redaktor
    Złota Galeria Srebrna Galeria 3D Grand Prix

    Dołączył
    Mar 2002
    Lokalizacja
    66-400
    Postów
    9545
    Podziękowania

    Domyślnie

    super dzieki Aniu, btw. na pierwszy rzut oka wydaje sie ze blendek ma nawet lepsze wloski niz max hehehehe

Strona 1 z 10 123456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •