Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Kontury liter z pliku graficznego

  1. #1
    Member

    Dołączył
    Dec 2009
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    7
    Podziękowania

    Domyślnie Kontury liter z pliku graficznego


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników

  2. #2
    Member
    Awatar PICsell
    Dołączył
    Jun 2005
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    622
    Podziękowania

    Domyślnie

    Musisz zmienić bitmapę na krzywe. Wpisanie w google "zmienić bitmapę na krzywe" naprowadzi cię na dobrą drogę. Potem zaczynają się schodki. Poszukam postu w którym było coś na ten temat.

    EDIT: Opcja 2 - dobrać czcionkę i wpisać to jako tekst w maxie
    EDIT2: Jeśli jednak zdecydujesz się na zamianę na krzywe - ja zapisuje plik jako *.ai i wtedy:

    Czas na małe TIPs&TRICKs

    1. Lepiej przeskalować obiekt przed zapisem w illustaratorze (nawet 100x) Po imporcie w maxie nie będziemy mieli problemów z weldem o wartościach mniejszych niż 1 (przy małej skali może się zdarzyć że nawet weld o wartości 0,001 połączy nam wszystkie vertexy.
    2. Przed zapisem, w ilustartorze, przekształć obiekt w krzywe, sprawdź czy nie ma błędów, czy obiekty są zamknięte itp.
    3. Zapisuj plik w najniższych wersjach illustratora (3,4, góra 5.5) Jako standard przyjmij 5.5, jeśli będą kłopoty - w niższej wersji. (mi czasami pomagało)
    4. Przed importem *.ai zapisz scenę maxa. Jeśli masz rozbudowany plik .ai chwilę zajmie mu wczytanie pliku, a podczas weldowania, gdyby pojawiły się jakieś błędy może wywalić ci maxa.
    5. Sama kwestia weldowania jest prosta, wybierasz vertex ctr+a i weld z niską wartością.
    6. I tutaj nieprzyjemna rzecz. Często po convercie na poly występują błędy. Ja poprawiałem to zawsze ręcznie, ale może ktoś ma prostsze metody.
    Ostatnio edytowane przez PICsell ; 12-12-09 o 22:09

  3. #3
    Member
    Awatar Pavulon 13
    Dołączył
    Nov 2005
    Lokalizacja
    Opole
    Postów
    189
    Podziękowania

    Domyślnie

    moze lepiej i szybciej napis "wtopic" za pomoca mapy displacement...mape juz masz ;)

  4. #4
    Member
    Awatar PICsell
    Dołączył
    Jun 2005
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    622
    Podziękowania

    Domyślnie

    VS_ - i mamy trzecią opcję, najlepszą. Kwestia wklejenia to do maxa, ale o tym już było.

  5. #5
    Koło wzajemnej adoracji?
    Awatar Loki
    Dołączył
    Jun 2006
    Lokalizacja
    Wrocław
    Postów
    2250
    Podziękowania

    Domyślnie

    a opcja obrysowania tego napisu w 3d studio za pomocą spline? to nie jest jakiś mega skomplikowany układ graficzny więc w godzinę bez problemu da się to objechać.

    Później extrude czy tam co chcesz z tym zrobić bez problemu się da.

  6. #6
    Member
    Awatar PICsell
    Dołączył
    Jun 2005
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    622
    Podziękowania

    Domyślnie

    W sumie można też modelować to ze plane'a, więcej pracy ale bez problemów przejdziesz w bryłę. Zależy co planujesz robić.

    Edit: Możesz też na postawie pliku graficznego dobrać czcionkę z "automatu" http://new.myfonts.com/WhatTheFont/

    Czyli: http://new.myfonts.com/WhatTheFont/O...9e4a29bcd95d22
    Ostatnio edytowane przez PICsell ; 12-12-09 o 23:27

  7. #7
    Member

    Dołączył
    Dec 2009
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    7
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dzięki wszystkim za tak silny odzew! :) Z tego co tu wyczytałem, najbardziej odpowiednim zastosowaniem wydaje sie byc displacement. Z racji, że dopiero zaczynam przygode z modelowaniem 3D, musialem dzis sie sporo nasiedziec i naczytać o teksturowaniu i nakladaniu displacementu :) Ale udało się, chociaż nie do końca.

    Problem polega na tym, że nie wiem dlaczego wychodzą takie schodki. Na pewno nie wynika to z niskiej rozdzielczosci obrazu bo obraz jest dosc duzy. Czyzby wynikalo to z jakiejs rozdzielczosci powierzchni na ktorej robie displacement? Czy da sie uzyskac gładki efekt? Na dodatek litery zamiast się 'wtapiac', 'wychodza' z powierzchni :/


  8. #8
    Koło wzajemnej adoracji?
    Awatar Loki
    Dołączył
    Jun 2006
    Lokalizacja
    Wrocław
    Postów
    2250
    Podziękowania

    Domyślnie

    "Z tego co tu wyczytałem, najbardziej odpowiednim zastosowaniem wydaje sie byc displacement" - no raczej bym polemizował...

    Wymodeluj sobie ten napis po prostu, wygnij modyfikatorem Bend (musisz mieć wystarczającą ilość podziałów żeby się ładnie wygiął) i nawet zwykłym boleanem wytnij w tym opakowaniu.

  9. #9
    Member
    Awatar PICsell
    Dołączył
    Jun 2005
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    622
    Podziękowania

    Domyślnie

    Też jestem za mapą w tej sytuacji. Coś mi się jednak wydaje że nie robisz tego dispace'a odpowiednio. Popatrz na:
    http://vray.us/vray_tutorials/vray_d...tutorial.shtml
    http://www.pchteam.com/forums/index.php?topic=2531.0
    albo
    http://www.freeitsolutions.com/3ds/v...l.aspx?id=3756

  10. #10
    Koło wzajemnej adoracji?
    Awatar Loki
    Dołączył
    Jun 2006
    Lokalizacja
    Wrocław
    Postów
    2250
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VS_ Zobacz posta
    Loki - nie zgodze sie :) akurat na krzywych powierzchniach boolean to najgorsza metoda. Displacew tym przypadku bedzie najlepszy. Z tego wzgledu, ze ciecie siatki naruszy jej krzywizne (a tym samym odbicia) - siatka nie bedzie czysta, a czyszczenie ja jeszcze pogorszy pod wzgledem krzywizn. dodawanie zaokraglonych brzegow bedzie jeszcze bardziej problematyczne. Mowie to z autopsji, bo wlasnie siedze nad projektem tego typu i testowalem wszystkie mtody.


    WYSOKA rozdzielczosc bitmapy na displace plus lekko zburowane edge da Ci odpowiednik meshowych filletow na krawedziach. Zeby byla wklesla, ustaw displace na wartosci minusowe. Dobrze ejst jak siatka jest dosyc gesta. Pobaw sie tez ustawieniami displace'a - idziesz w dobra strone.

    Tu masz linka do podobnego watku:
    http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=63195

    tam tez zamiescilem podglad jak to moze wygladac z dobrze przygotowana mapka displace.

    Do dziela!
    nie pozostaje mi nic innego jak przyznać Ci rację. fakt nie pomyślałem o krzywiźnie kuli (godzina 2:30 w nocy nie sprzyja mądrym radom z mojej strony :D).

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •