Strona 402 z 407 PierwszyPierwszy ... 302352392397398399400401402403404405406407 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4011 do 4020 z 4063

Wątek: miniNEWS oraz dyskusje

  1. #4011
    Member

    Dołączył
    Mar 2015
    Postów
    1449
    Podziękowania

    Domyślnie


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Monio, zadługo by tu pisać, mam
    Nadzieje że się mylę ale w przeszłości się zgadzało więc mam pewne obawy. Problem jaki obecnie występuje, to brak jakiegokolwiek pomysłu jak całość ma wyglądać wygląda to tak że każdy ma swój projekcik, a potem jakoś to skleimy do kupy, sorry ale to tak nie zadziała, brakuje jasnej i klarownej deklaracji, odnośnie tego jak ma wyglądać blender 2.8. Panuje ogólny chaos mam wrażenie że oni sami nie wiedzą co chcą stworzyć.

    Dlatego przesiadlem sie na houdiniego w momencie premiery wersji H16. Jedna z lepszych decyzji ever. Dalej co prawda renderuje w blendku. I używam VSE jak i kompozytora. Jest dużo ograniczonej funkcjonalności w VSE bo po prostu ktoś nie woadł na pomysł że może być komuś potrzebna taka opcja. Patrzac na to jak wyglada obecny chaos, mam mieszane uczucia.

    Jeżeli jesnak okaże się że wszystko będzie sie trzymało kupy i nie bedzie tragedi i wszystko co dzialalo bedzie dzialac. To bedzie to wedlug mnie jeden z najlepszych programow do 3D. Silnik realtime i doskonaly pathtracer ktory uzywa tych samych materialow i jednym klikiem sie zmienia? Dla mnie boski sell point, w ogóle troche mnie smuci jak ludzie nie widzą możliwości jakie stoją za tym wszystkim.

    Co do Modo, serio. Niepolecam nikomu. Moge sie rozpisac why ale, jak ktos potrzebuje to niech da znac.
    × tak 1 użytkownik(ów) ma podobne zdanie!

  2. #4012
    Member
    Awatar Double_G
    Dołączył
    May 2008
    Postów
    252
    Podziękowania

    Domyślnie

    trudno powiedzieć, że ton i spółka idą na spontan kiedy oni realizują obecnie plany sprzed lat. niektóry kod będzie w trunku szybciej, inny troche później. ale zamysł jest znany od dawna i raczej robią tak, żeby wszystko ze sobą współgrało. myślę że krytyka jest potrzebna, tylko pamietajmy ze obecne buildy 2.8 nie odzwierciedlaja gotowego produktu w 100%. a po 2.8 przyjdą kolejne wersje. hype jest spoko ale warto tez miec realistyczne oczekiwania i nie spodziewac sie ton planuje za rok wygryźć blenderem maye. mysle ze z biegiem miesiecy i lat bedzie tylko lepiej, a przeciez juz jest bardzo dobrze
    https://code.blender.org/2015/07/ble...kflow-release/
    MSI GT683 i5-2430M |4GB SODIMM DDRAM3 1333 MHz | GeForce GTX 560M 1,5GB DDR5 | Intel HM65 Express | Full HD Anti-glare

    Samsung Galaxy Ace

  3. #4013
    Member

    Dołączył
    Nov 2015
    Lokalizacja
    Lublin
    Postów
    105
    Podziękowania

    Domyślnie

    Napisz Maćku, bo mi się modo całkiem podobało
    × tak 2 użytkownik(ów) ma podobne zdanie!

  4. #4014
    Been Through the Mill
    Awatar Nezumi
    Dołączył
    Oct 2006
    Lokalizacja
    Ciudad de Mexico
    Postów
    4502
    Podziękowania

    Domyślnie

    Z tym Modo to zazartowalem (ale tylko polowicznie). Mam mala odpornosc na wszelkiego typu dramy internetowe - duperele, ktore w zyciu maja zerowe znaczenie ale ludzie rozdmuchuja je do gigantycznych rozmiarow. Wyczuwam zblizajaca sie drame z UI i funkcjonalnoscia Blendera 2.8 i juz mi sie niedobrze robi. Juz widze te przepychanki pomiedzy roznymi Endriu co by najchetniej mieli jeden przycisk "GO!" a tradycjonalistami co jak im jeden przycisk przestawic juz nie potrafia uzywac softu. Wiecie o co chodzi bo juz to przerabialismy. Poza tym nie ukrywam, ze mnie wkurza jak czytam o tym jaki to jeden z drugim devem sa beznadziejni, nie wiedza co robia i w ogole na pewno bedzie slabo. Jakos Blender caly czas sie dynamicznie rozwija, prawda? Ze mogloby byc lepiej? Wszedzie mogloby byc lepiej. W kazdym jednym sofcie znajdziesz cos co jest albo niedorobione, albo mogloby lepiej dzialac. A chaosu w developmencie innych softow nie widzimy bo nikt nam nie mowi jak to wyglada - dostajesz final i masz sie cieszyc.

    W obozie Modo tez panuja zamieszki czasami ale widzialem ostatnio na prawde mase zwyczajnie bardzo przydatnych w modelowaniu opcji. Polecam prezentacje na stronie Gnomona (https://www.gnomon.edu/community/eve...by-the-foundry) i kilka wideo do ostatnio wydanej wersji. Poza tym w sobote mialem okazje porozmawiac z dziewczyna ktora modeluje dla wielu na prawde powaznych klientow, pracowala przy Frozen i Moanie na przyklad i tez sie zastanawia nad przesiadka z Mayi na Modo. Dla mnie na razie Blender zdecydowanie wystarcza i widze spora przyszlosc ale musze znalezc czas na jakas sesyjke modelowania w Modo.
    “There is nothing noble in being superior to your fellow man; true nobility is being superior to your former self.”
    ― Ernest Hemingway

  5. #4015
    Member

    Dołączył
    Mar 2015
    Postów
    1449
    Podziękowania

    Domyślnie

    Noto jakby to powiedzieć.. jest pewna grupa na discordzie w której jest dużo ludzi którzy pracowali przy filmach jak Frozen. i większych. Marvel, Star Wars, Lego Batman. Wszyscy jednogłośnie praktycznie stwierdzili że Modo jest jednak słabą opcją. z dwóch prostych powodów.

    Jakoś Blender cały czas się dynamicznie rozwija, prawda
    tak i jest to wada. w pewnym stopniu bo sporo spraw zostaje zrobionych po łebkach. na szczęście w blenderze wszystko jest jako tako wrzucane do głównego builda i zostaje ładnie przepisane, w naprawdę dobrym stopniu. W Modo wygląda to trochę inaczej na zasadzie o to jest fajne wrzucamy. kij że prowizorycznie to działa.. nic nie jest przepisywanie wszysto jest patch na patchu patchem poganiał. Efektem jest totalna niestabilność. chaos. i bardzo słaba wydajność. No i samo the foundry i podejście do klienta. No i IO z resztą. tutaj jest najgorzej.

    Blender zastąpić maye? wątpię.. prędzej Houdini. co obecnie powoli się dzieje na topowym szczeblu.

    sam byłem wielkim fanem Modo. ale po prostu no, ten soft stoi w miejscu od pewnego wydania, został na bardzo szybko zmotany. aby być mega z przodu konkurencji. Wielki hype na modo kilka lat temu, ale został zmotany zbyt szybko przez co dzisiaj kiedy konkurencja nadgoniła ficzerami lub prawie nadgoniła. Modo nie wypada już tak fajnie. jest niestabilne strasznie. a konkurencja jest. Modo najwyżej nadaje się do freelancerów. oczywiście to jest takie narzekanie i gadanie,, mamo mamo bo ten pan powiedział. etc...

    aczkolwiek.. osobiście. totalnie nie widzę powodu nauki Modo jeśli zna się blendera np bo zwyczajnie nic nie wnosi.
    Problem z Modo jest taki że nie wie gdzie jest i czym jest, obecnie każdy ma swoje jasne miejsce. Maya, Houdini, Blender, Cinema C4D, 3ds Max, zBrush, Clarisse fx. Każdy z tych softów ma konkretny target. i konkretną bazę użytkowników oraz specializacje.. gdzie Modo jest takim zbiorem kilku startupów/papierów. sklejonyh na kolanie do kupy.


    Co do narzekania na Blendera, no tak tradycja tylko że wcześniej nie byłem jako tako przeciwny czy sceptyczny a do spraw do których miałem obawy miałem rację. więc serio się boje trochu.

  6. #4016
    Member

    Dołączył
    Mar 2015
    Postów
    1449
    Podziękowania

    Domyślnie

    Jeżeli wiadomo będzie jak ma wyglądać Blender 2.8 i wszystko jest tak jaśnie rozplanowane. To ja bym chciał to zobaczyć jeśli można. i wtedy wam przyznam rację.

  7. #4017
    Been Through the Mill
    Awatar Nezumi
    Dołączył
    Oct 2006
    Lokalizacja
    Ciudad de Mexico
    Postów
    4502
    Podziękowania

    Domyślnie

    O Modo moglbym pogadac gdybym chociaz jeden projekt w nim zrobil. Zwazywszy na fakt, ze sie zbieram do tego przez ostatnie trzy wersje moze to szybko nie nastapic . W modo troche renderowalem w czasach kiedy nie bylo rendererow na GPU i Modo mial na prawde bardzo szybkie czasy. Zupelnie szczerze to po prostu bym chcial zobaczyc kilka featuresow z Modo (bo tych ma na prawde sporo) w Blenderze i to chyba na tyle.

    Proponuje zostawic Modo bo to nie o tym sofcie temat.

    Tak zazartowalem z przesiadka - chodzilo mi o to, ze czasem Blenderowe "community" wychodzi mi bokiem. Same skrajnosci - jedni krzycza AWESOME! na byle duperele a inni z tego samego powodu rwa wlosy z glowy i obiecuja przesiadke na inny soft. Krytyka oczywiscie jest konieczna z reszta czesto deweloperzy sami o nia prosza, ale jakos w przypadku Blendera troche mnie zmeczyla polaryzacja i skrajnosci w opiniach. Bardzo rzadko spotykam sie z rzeczowa, spokojna dyskusja - zwykle to jest "TO WSPANIALE!!!" przeciwstawione "O NIE!!! TRAGEDIA!!!".

    @Maciek Jutrzenka - podrzuc tego discorda jak nie jest jakis na zaproszenie czy cos. Ja ostatnio kopnalem sie na konwent (bo byl 10 minut ode mnie ) i sporo konkretnych ludzi tam poznalem. Zawsze fajnie posluchac roznych opinii jesli nie sa to opinie fanbojow/haterow a wywazone i poparte argumentami a najlepiej doswiadczeniem wypowiedzi.
    Co do przyznawania racji - nie wiem jak innym ale mnie nie zalezy zupelnie zeby kogokolwiek przekonac. Niczego tu nie sprzedaje Mozesz miec zupelnie inne zdanie. Mnie interesuje jaki ksztalt przybierze ostatecznie 2.8 ale to sie okaze dopiero za wiele miesiecy. W tym momencie nikt tego nie wie. Znowu - moze i to wyglada to chaotycznie ale jak to jest w Autodesku - wie ktos? Albo w Pixologic? Nikt nie wie bo mamy zero wiadomosci na temat planow i procesu powstawania nowej wersji. W przypadku Blendera wszystko wiemy - nawet jesli to jest chaotyczne czasami to i tak doceniam ta transparentnosc.
    “There is nothing noble in being superior to your fellow man; true nobility is being superior to your former self.”
    ― Ernest Hemingway

  8. #4018
    Member

    Dołączył
    Feb 2006
    Lokalizacja
    in love
    Postów
    731
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nezumi Zobacz posta
    na prawde
    NAPRAWDĘ, dżizas, po 10 latach w końcu nie wytrzymałem...
    Podziękowania Nezumi podziękował

  9. #4019
    Been Through the Mill
    Awatar Nezumi
    Dołączył
    Oct 2006
    Lokalizacja
    Ciudad de Mexico
    Postów
    4502
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez diabelt Zobacz posta
    NAPRAWDĘ, dżizas, po 10 latach w końcu nie wytrzymałem...

    Jak cos zobaczysz to wal - nie czekaj 10 lat Masz 100% racji ale i tak pewnie zapomne znowu. Moze jednak trauma po publicznym wylajaniu przelozy sie na to, ze zapamietam wiec... dzieki!
    Ostatnio edytowane przez Nezumi ; 09-08-17 o 07:22
    “There is nothing noble in being superior to your fellow man; true nobility is being superior to your former self.”
    ― Ernest Hemingway
    Podziękowania diabelt podziękował

  10. #4020
    Zbrush Fanboy
    Awatar Monio
    Dołączył
    Apr 2009
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    4120
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciek Jutrzenka Zobacz posta
    Problem jaki obecnie występuje, to brak jakiegokolwiek pomysłu jak całość ma wyglądać
    To tylko twoje wrażenie wynikające z braku rozeznania w temacie i wiedzy jak wygląda software development. Założenia 2.8 są dokładnie ustalone już od dawna i dostępne do wglądu publiki. Tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać i rozumieć co się czyta, to w większości bardzo techniczne informacje.
    Nie podałeś żadnego przykładu ograniczonej funkcjonalności 2.8, bo taki jak na razie nie istnieje. Idee które stoją za tym projektem to rozszerzenie funkcjonalności i zdjęcie limitacji które w ostatnich latach hamowały rozwój blendera na wielu płaszczyznach. Jedyne co jest niewiadomą to jak końcowo od strony UI będą wyglądały toole do tych usprawnionych i nowych funkcji. Rzecz w tym że takie rzeczy robi się o wiele później w procesie developmentu a jak funkcjonalność będzie już zatwierdzona, to można je dowolnie zmieniać i poprawiać. Nie zaczyna się budowy domu od wybrania modelu klamek. Prototypy fragmentów UI są już robione, to będzie iteracyjnie poprawiane jeszcze przez wiele wydań 2.8.

    https://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.8/
    Tu znajdziesz wszystko na temat 2.8.

    Cytat Zamieszczone przez Maciek Jutrzenka Zobacz posta
    oni sami nie wiedzą co chcą stworzyć
    To zdanie jest po prostu głupie, Dunning–Kruger effect . Ludzie z BF dokładnie wiedzą jak działa blender, pracowali przy najbardziej wymagających projektach jakie powstały w tym sofcie, znają jego limitacje jak nikt inny, wiedzą jak je naprawić, mają na to plan i nieustannie działają. Oni wiedzą co chcą stworzyć tylko to jest poza zakresem pojmowania 99,99% użytkowników tego softu. Jak chcesz mieć obrazek jak będą wyglądać ikonki w 2.8 to wróć za rok. Na razie zostaw rozkminianie ludziom którzy napisali trochę więcej programów do 3D niż ty.
    3D Artist w SONKA / Qubic Games.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •