Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Problem z import DWG do 3ds Max.

  1. #1
    Member

    Dołączył
    Mar 2009
    Postów
    4
    Podziękowania

    Domyślnie Problem z import DWG do 3ds Max.


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Witam, jestem bardzo poczatkujacym i mam problem z importem dwg (2D) z autocada do maxa.W cadzie wszystko wyglada ok http://imageshack.us/photo/my-images/8/cadyc.png/, ale kiedy imporuje do maxa z takimi ustawieniami http://imageshack.us/photo/my-images/577/okno.png/
    to efekt jest dziwny http://imageshack.us/photo/my-images/10/52862862.png/ ( linie powinny byc do siebie rownolegle, a lacza sie w jedna, zwezaja sie w jedna, lacza sie ) co po uzyciu extrude wyglada tak
    http://imageshack.us/photo/my-images/837/89368500.png/
    Problem nie wystepuje jezeli importuje bez Weld albo z zerowym Weld threshold ale wtedy po wytloczeniu Extrude obiekty nie sa zamkniete od gory i dolu ( wytlacza tylko sciany ).
    Z cada importuje linie, w ktorych nie ma bledow ( nie pokrywaja sie itd. )
    Panowie powiedzcie co jest nie tak, albo jakis inny sposob wyciagania plaskich rys z cada.

  2. #2
    Konformistyczny Indywidualista
    Srebrna Galeria
    Awatar mirach
    Dołączył
    Apr 2004
    Lokalizacja
    Milton Keynes, UK
    Postów
    5873
    Podziękowania

    Domyślnie

    z weldem moze byc problem ze skala lub jednostkami. Sproboj zaimportowac z Weld threshhold ustawionym na jakies 0,001.
    Mozna tez weldowac spliny recznie po imporcie.
    Sometimes I am exposed to the larger culture. I'm rarely improved by the process.
    www.mirach.pl
    www.visuary.co.uk

  3. #3
    Member

    Dołączył
    Mar 2009
    Postów
    4
    Podziękowania

    Domyślnie

    Niestety, to nie pomaga, nadal to robi, sprawdzalem juz wiele ustawien weld threshold i jest dobrze tylko przy 0,0 ale tak juz pisalem wtedy obiekty sa otwarte z gory i doly ...

  4. #4
    Member

    Dołączył
    Mar 2009
    Postów
    4
    Podziękowania

    Domyślnie

    A moze ktos wie w jaki inny sposob stworzyc plaszczyzny ktora wypelni mi dol i gore jak zrobie extrude ??

  5. #5
    Member
    Awatar Przemekd
    Dołączył
    Feb 2010
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    136
    Podziękowania

    Domyślnie

    1: zrób jak robiłeś, z wyłączonym weld - niech będą dziury na górze. na taki obiekt z dziurami nałóż w maxie modyfikator edit poly, włącz wybieranie border selection (3 z klawiatury) , wybierz krawędzie tych dziur i w opcjach edit poly na pasku po prawej będzie przycisk CAP lub cap holes, jakoś tak i powinno się to zamknąć.

    - lub zamiast cap holes - wybierz polygon selection (4 z klaw) i create - teraz ze snapem weź w opcjach -Create i sobie narysuj brakujące face'y

    2: nie eksportuj linii z cada tylko zamknięte polylines ręcznie lub komendą Border. i w opcjach importu odznacz weld, odznacz auto smooth i zaznacz Cap closed entities. powinno sie wyeksportować w postaci takiego zamknietego plane, na to nałóż Extrude lub Shell
    3:po prostu wyciągnij 3d w cadzie, zaimportuj do maxa - tylko jako solid a nie jako surface. przy imporcie ustaw surface deviation na 0, a na zaimportowany model z cada - modyfikator smooth

    mam nadzieje ze coś pomoże
    pzdr

  6. #6
    Member

    Dołączył
    Dec 2004
    Lokalizacja
    Wolbrom
    Postów
    1424
    Podziękowania

    Domyślnie

    Najpierw skalę sobie sprawdź w dwóch miejscach w maxie i ustaw odpowiednią przy imporcie bo jak widzę to przy wytłoczeniu 1,3 cm odległość między punktami linii jest niewielka.
    Możesz też zaimportować pojedynczą linię dać jej extrude i pogrubić shellem.
    Trzecia propozycja to zaimportuj plik ale poprzez File Link Manager a potem zbinduj do sceny. Bardziej dokładny jest ten sposób od importu. Szczególnie przy blokach.

  7. #7
    Member

    Dołączył
    Mar 2009
    Postów
    4
    Podziękowania

    Domyślnie

    [QUOTE=Przemekd;1043662]1: zrób jak robiłeś, z wyłączonym weld - niech będą dziury na górze. na taki obiekt z dziurami nałóż w maxie modyfikator edit poly, włącz wybieranie border selection (3 z klawiatury) , wybierz krawędzie tych dziur i w opcjach edit poly na pasku po prawej będzie przycisk CAP lub cap holes, jakoś tak i powinno się to zamknąć.

    - lub zamiast cap holes - wybierz polygon selection (4 z klaw) i create - teraz ze snapem weź w opcjach -Create i sobie narysuj brakujące face'y

    2: nie eksportuj linii z cada tylko zamknięte polylines ręcznie lub komendą Border. i w opcjach importu odznacz weld, odznacz auto smooth i zaznacz Cap closed entities. powinno sie wyeksportować w postaci takiego zamknietego plane, na to nałóż Extrude lub Shell
    3:po prostu wyciągnij 3d w cadzie, zaimportuj do maxa - tylko jako solid a nie jako surface. przy imporcie ustaw surface deviation na 0, a na zaimportowany model z cada - modyfikator smooth

    Dzieki Przemekd
    Edit poly + border + cap dziala,
    dorysowanie recznie brakujacych polygon-ow tez jednak nie zawsze, przy bardziej zlozonych ksztaltach zwlaszcza z łukami http://imageshack.us/photo/my-images/688/46675821.png/ max robi dziwne rzeczy http://imageshack.us/photo/my-images/842/59378718.jpg/ wydaje mi sie ze to jakis problem z importowanymi liniami ( poliliniami ) mimo ze w cadzie wygladaja ok, cad laczy pojedyncze linie w poli bez problemu.

    I tu pytanie do Tores - a pisales kiedys na forum o czyszczeniu rysunkow w cadzie http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=40439
    Jest jakas komenda w cadzie ktora to robi ??
    Czy musze poprostu szukac lini nakladajacych sie na siebie, nie laczacych sie itd. ??

  8. #8
    Member
    Awatar Przemekd
    Dołączył
    Feb 2010
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    136
    Podziękowania

    Domyślnie

    nakładające się linie na siebie w cadzie - polecenie Overkill
    czyszczenie generalnie rysunku z nieużywanych warstw, bloków itp - Purge
    generalnie dobrze na koniec przed każdym importem cada zrobić purge i audit
    (oczywiście pisze o ver ang cada )

    co do załączonego obrazka - może shell zamiast edit poly lub po prostu extrude do połowy i modyfikator Symmetry

    pzdr

  9. #9
    Member

    Dołączył
    Jan 2012
    Postów
    2
    Podziękowania

    Domyślnie

    Witam!
    Mam spory problem z zaimportowaniem pliku dwg co 3ds maxa. Przeczytałem cały ten temat, oraz szukałem wszędzie indziej informacji i jak na razie nie udało mi się go samodzielnie rozwiązać.

    tak wygląda obiekt w AutoCadzie (3d solid)
    http://imageshack.us/photo/my-images...ztytuu1pk.png/

    ustawienia importu w 3ds maxie (jedne z wielu jakie próbowałem)
    http://imageshack.us/photo/my-images...ztytuu2cc.png/

    i efekt po zaimportowaniu
    http://imageshack.us/photo/my-images...ztytuu3pg.png/

    jak widać obiekt jest mocno zniekształcony i znacząco odbiega swoją formą od oryginału. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak poprawnie zaimportować ten plik?

  10. #10
    Max3D.pl
    Awatar Adek
    Dołączył
    Mar 2002
    Postów
    10253
    Podziękowania

    Domyślnie

    Podkreślam, że się nie znam, ale wiem o czym mniej więcej pisąłem.
    A to niczego nie ułatwi, to co wypuścił Autodesk ostatnio?
    http://max3d.pl/news.php?id=2106
    adek | grafika | Śledź nas na: Twitter: twitter.com/max3dpl Facebook: www.facebook.com

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •