Strona 1 z 9 123456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 90

Wątek: [Question/Answer] Albert Szostkiewicz

  1. #1
    Max3D.pl
    Awatar Adek
    Dołączył
    Mar 2002
    Postów
    10753
    Podziękowania

    Domyślnie [Question/Answer] Albert Szostkiewicz


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Z przyjemnością informujemy, iż na Wasze pytania w kolejnej edycji "Questions & Answers" zgodził się odpowiedzieć Albert Szostkiewicz (tmdag).

    Aktualnie Albert jest animatorem efektów specjalnych (Effects Technical Director) w firmie Weta Digital (Nowa Zelandia).

    Zapraszamy do zadawania pytań.




    Albert Szostkiewicz, oficjalny blog: www.tmdag.com


    Albert pracowal przy filmach takich jak "John Carter of Mars", "Journey 2: The Mysterious Island", "Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2", "Melancholia" czy "Essencial of Killing". Jego prace rownież zobaczyć można było w wielu polskich reklamach.

    [lista imdb: http://www.imdb.com/name/nm2936515 ]
    [profil likedIn: http://nz.linkedin.com/in/tmdag ]
    [vimeo: http://vimeo.com/tmdag/videos]


    Jego specjalizacja to efekty plynow, efekty proceduralne oraz nadzorowanie planow zdjeciowych.

    Główne narzędzia pracy to:
    Houdini, Maya, Realflow, Naiad, Nuke




    Regulamin :
    • Zadajemy poważne pytania na poziomie
    • Nie traktujemy wątku jak chat'u (zadajemy pytania konkretne), unikamy postów nie na temat (takie posty będą usuwane),
    • Osoba odpowiadająca na pytania ma prawo wybrać sobie pytania na które chce odpowiedzieć (osoby odpowiadające mogą nie odpowiadać na wybrane przez siebie pytania - na niektóre po prostu nie będą mogli na przykład odpowiedzieć). Prosimy to uszanować.
    • Prosimy o zachowanie kultury w wypowiedziach i pytaniach
    Załączone obrazki Załączone obrazki  
    Ostatnio edytowane przez Adek ; 18-08-12 o 20:17
    adek | grafika | Śledź nas na: Twitter: twitter.com/max3dpl Facebook: www.facebook.com
    Adek jest offline

  2. #2
    Member
    Awatar aknochaco
    Dołączył
    Oct 2008
    Lokalizacja
    Przemyśl, Katowice
    Postów
    139
    Podziękowania

    Domyślnie

    To może ja pierwszy. Pytanie proste ale odpowiedz na pewno trudniejsza
    Od czego się to wszystko zaczęło? W sensie co trzeba zrobić żeby zostać kimś takim? Dobra szkoła? Znajomości? Ciężka praca?
    Pozdrawiam.
    aknochaco jest offline

  3. #3
    Member

    Dołączył
    Jun 2011
    Lokalizacja
    Bydgoszcz
    Postów
    2
    Podziękowania

    Domyślnie

    To ja przewrotnie nie zapytam o CG. Mianowicie jak wygląda poziom życia w Nowej Zelandii oraz czy może orientujesz się jakie jest zapotrzebowanie na pracowników z branży IT w tymże kraju? Pozdrawiam.
    thoorne jest offline

  4. #4
    Member
    Awatar guru
    Dołączył
    Sep 2005
    Lokalizacja
    Sandomierz
    Postów
    574
    Podziękowania

    Domyślnie

    Ok co bylo pierwsze jajko czy kura?

    Zarcik:P

    Ale tak na serio to co bylo pierwsze u ciebie 3d czy programowanie?
    Ostatnio edytowane przez guru ; 08-08-12 o 22:41
    guru jest offline

  5. #5
    Member
    Awatar Artur Paprocki
    Dołączył
    Oct 2008
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    214
    Podziękowania

    Domyślnie

    Witam. Mam pytanie dotyczące WETY. Czy możesz w kilku słowach opisać jak wygląda workflow, jakie są stanowiska , odpowiedzialność i wielkość departamentów. Generalnie jak działa taka firma w sensie od zamówienia do realizacji.
    Jak będziesz mógł to wyjaśnij proszę co w tym kontekście Ciebie zaskoczyło lub zainteresowało. Czym praca w Polsce różni się na takim stanowisku od pracy w NZ. Z góry dziękuje za odpowiedź.
    Artur Paprocki jest offline

  6. #6
    Member
    Awatar wesol
    Dołączył
    Jun 2008
    Lokalizacja
    wawa
    Postów
    296
    Podziękowania

    Domyślnie

    to ja chciałbym się dowiedzieć na jakim systemie pracujesz? a jeśli to linux to na jakiej dystrybucji?

    i jak się to rozkłada w większych firmach? (% max, win, linux)

    dzięki!
    -
    wesol jest offline

  7. #7
    Boski miszcz
    Awatar Lucek
    Dołączył
    Oct 2008
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    4120
    Podziękowania

    Domyślnie

    Powiedz jeśli możesz jak wygląda twoja praca na planie zdjęciowym. Czym konkretnie się zajmujesz, na czym polega twoja rola w produkcji zdjęć, z jakimi osobami współpracujesz na planie. Jeśli to możliwe opisz proszę różnicę pomiędzy ekipą pracującą nad zdjęciami z udziałem CG VFX w Polsce i za granicą.
    Poza tym mógłbyś pokusić się o wyjaśnienie na chłopski rozum z jakich etapów składa się produkcja materiału filmowego w vfx i na czym w poszczególnych etapach skupia się ekipa.

    Wielkie dzięki za odpowiedzi
    Mini folio "Sztuka bez dobrego rzemiosła jest tylko kaprysem twórcy. Nie dyskutuję o kaprysach."
    Lucek jest offline

  8. #8
    Zbrush Fanboy
    Awatar Monio
    Dołączył
    Apr 2009
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    4083
    Podziękowania

    Domyślnie

    Kiedy i jak zacząłeś naukę 3d. No i co było pomiędzy tym momentem a WETA, czyli w skrócie jaka była twoja ścieżka kariery. thx
    3D Artist w Telepath's Tree
    InnerChainsGame.com
    Monio jest offline

  9. #9
    Member
    Awatar aero
    Dołączył
    Feb 2006
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    13
    Podziękowania

    Domyślnie

    Czy w WETA uzywa sie Houdiniego w innych departamentach niz FX? (lighting, rendering?)

    Z gory dzieki
    aero jest offline

  10. #10
    Member
    Awatar tmdag
    Dołączył
    Apr 2009
    Lokalizacja
    Vancouver, BC
    Postów
    508
    Podziękowania

    Domyślnie

    Hej, witam wszystkich serdecznie!

    Na poczatek dziekuje za zaproszenie do Q/A na forum
    Prosze rowniez o wyrozumialosc, na pytania dot stroktury pracy Weta Digital nie moge odpowiadac gdyz obowiazuje mnie umowa o zachowaniu poufnosci (NDA).
    Nie mam rowniez polskich znakow w tym systemie (haters gonna hate) i ze wzgledu na roznice czasowa moge odpisywac z opoznieniem kilko-godzinnym

    Cytat Zamieszczone przez aknochaco Zobacz posta
    To może ja pierwszy. Pytanie proste ale odpowiedz na pewno trudniejsza
    Od czego się to wszystko zaczęło? W sensie co trzeba zrobić żeby zostać kimś takim? Dobra szkoła? Znajomości? Ciężka praca?
    Pozdrawiam.
    Heh, ciezka praca, zapal, zamilowanie
    Jak zaczynalem swoje zabawy z grafika komputerowa (Amiga 1200 i Cinema4D v3, Sculpt i Lightwave v4) to nawet i turoriali nie bylo..
    Podziwialem wowczas rendery naszego Dziadka3D na okladkach magazynu Amiga i czytalem artykuly kolegow ze sceny.
    Nie bylo tez zadnych szkol zwiazanych z komputerami a co dopiero grafika komputerowa.
    Zawsze staram sie rozwijac w roznych kierunkach zwiazanych z grafika od spraw technicznych jak skryptowanie/kodowanie po strone plastyczna,
    gdyz tak czy inaczej, efektem koncowym to tylko obrazek i nikogo nie obchodzi jak zostal zrobiony ( poza nami, maniakami vfx).
    Dzisiaj jest wiele szkol, tutoriali w internecie, latwiej i szybciej dojsc do poziomu, trzeba tylko chciec i walczyc.

    Ludzie z duzych firm podziwiaja polskie proukcje mowiac "I wish to work on such projects", my robimy dokladnie to samo


    Cytat Zamieszczone przez thoorne Zobacz posta
    To ja przewrotnie nie zapytam o CG. Mianowicie jak wygląda poziom życia w Nowej Zelandii oraz czy może orientujesz się jakie jest zapotrzebowanie na pracowników z branży IT w tymże kraju? Pozdrawiam.
    W Nowej Zelandii - wietrznie (http://www.youtube.com/watch?v=UfFeciu8N7s).
    Teraz konczy sie zima (5-11 stopni celcjusza), pada deszcz.
    Rok temu spadl tu snieg (prawie 1cm) w miescie i byl z tego wielki event
    Groznych stworzen tutaj nie ma (poza jednym pajaczkiem - 'white tail' ktorego spotkalem w domu juz 2x).
    Po mojej przygodzie z praca w Australii, wydawalo mi sie, ze tu bedzie rownie egzotycznie lecz po przylocie mialem wrazenie, ze jestem w okolicach mazur

    Zapotrzebowanie jest zawsze, problem jest taki, ze w tych dalekich krajach by sciagnac kogos, musza oplacic wize i musza udowodnic w rzadzie, ze nie ma zadnego lokalnego kozaka lepszego od Ciebie


    Cytat Zamieszczone przez guru Zobacz posta
    Ale tak na serio to co bylo pierwsze u ciebie 3d czy programowanie?
    3D, jak wiekszosc z nas, zaczynalem jako generalista. Programowanie a glownie skryptowanie przyszlo wraz z wiekszymi wymaganiami (glownie wymaganiami wzgledem samego siebie i rozwojem)

    Cytat Zamieszczone przez Alul Zobacz posta
    Witam. Mam pytanie dotyczące WETY. Czy możesz w kilku słowach opisać jak wygląda workflow, jakie są stanowiska , odpowiedzialność i wielkość departamentów. Generalnie jak działa taka firma w sensie od zamówienia do realizacji.
    Jak będziesz mógł to wyjaśnij proszę co w tym kontekście Ciebie zaskoczyło lub zainteresowało. Czym praca w Polsce różni się na takim stanowisku od pracy w NZ. Z góry dziękuje za odpowiedź.
    Niestety nie moge udzielic odpowiedzi nt samej Wety (NDA).
    Generalnie wszedzie na swiecie praca wyglada podobnie.

    Cytat Zamieszczone przez wesol Zobacz posta
    to ja chciałbym się dowiedzieć na jakim systemie pracujesz? a jeśli to linux to na jakiej dystrybucji?
    i jak się to rozkłada w większych firmach? (% max, win, linux)
    dzięki!
    Osobiscie pracy wole systemy unixowe. Pracowalem na roznych dystrybucjach i nie odczuwalem wiekszej roznicy miedzy nimi (jako czysty uzytkownik, domyslam sie ze w samej integracji beda wieksze roznice). W domu trzymam osx i unikam Windowsow jak ognia

    Cytat Zamieszczone przez Lucek Zobacz posta
    Powiedz jeśli możesz jak wygląda twoja praca na planie zdjęciowym. Czym konkretnie się zajmujesz, na czym polega twoja rola w produkcji zdjęć, z jakimi osobami współpracujesz na planie. Jeśli to możliwe opisz proszę różnicę pomiędzy ekipą pracującą nad zdjęciami z udziałem CG VFX w Polsce i za granicą.
    Poza tym mógłbyś pokusić się o wyjaśnienie na chłopski rozum z jakich etapów składa się produkcja materiału filmowego w vfx i na czym w poszczególnych etapach skupia się ekipa.
    Wielkie dzięki za odpowiedzi
    Na planie zdjeciowym wspolpracuje z Rezyserem oraz Produkcja.
    Rezyser skupia sie na plastycznej stronie efektu i w wiekszosci przypadkow nie ma glebszego pojecia nt technicznych zagadnien i problemow jakie moga wyniknac w post produkcji.
    Generalnie rezyser moze zdawac sobie sprawe, ze 'trackery' moga byc potrzebne ale moze nie wiedziec ile, jak rozmieszczone, jaki ich ksztalt jest najlepszy i, ze wymagana jest paralaxa itd.
    Generalnie to bardzo stresujaca praca, czesto nie ma czasu na analizowanie sytuacji (np krecimy o zachodzie slonca i mamy tylko 30min na kilka ujec) wowczas trzeba szybko podjac decyzje ktora moze spowolnic cala produkcje.
    Trzeba brac pod uwage wiele aspektow pod uwage - od trakowania, maskowania, oswietlenia i czasu na samym planie zdjeciowym by np taki green czy bluescreen wstawic miec oczy szeroko otwarte i zobaczyc wszelakie rzeczy ktore pozniej mogla by zauwazyc agencja siedzac na online i proszac o wymazanie patyczka
    Trzeba byc niewidzialnym, ulatwiac prace post producji oraz produkcji, i prawa reka rezysera ktory nas nienawidzi bo woli ominac komputr

    Cytat Zamieszczone przez Monio Zobacz posta
    Kiedy i jak zacząłeś naukę 3d. No i co było pomiędzy tym momentem a WETA, czyli w skrócie jaka była twoja ścieżka kariery. thx
    sciezka mojej kariery jest w skrocie opisana np na LinkedIn (http://nz.linkedin.com/in/tmdag) generalnie jak napisalem powyzej, zaczynalem od Amigi, pracujac nad grami komputerowymi ktore poprostu mnie znudzily i tworzenie reklam oraz filmow wydalo mi sie bardziej ekscytujacym zajeciem


    Cytat Zamieszczone przez aero Zobacz posta
    Czy w WETA uzywa sie Houdiniego w innych departamentach niz FX? (lighting, rendering?)
    Z gory dzieki
    Niestety nie moge udzielic odpowiedzi na tego typu pytania (NDA), sorry .
    tmdag jest offline

Strona 1 z 9 123456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •