× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: Blender Batch Render addon

  1. #1
    fanboj miksera
    Awatar szczuro
    Dołączył
    Oct 2008
    Lokalizacja
    Bydgoszcz
    Postów
    1116
    Podziękowania

    Domyślnie Blender Batch Render addon


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Zajeło mi to troche dłużej niż myślałem i jest pewnie tragicznie jeśli chodzi o napisane, ale działa
    Addon pozwala wyrenderowac tylko wybrane klatki z animacji
    renderuje jak na razie do podkatalogu "render" w katalogu z plikiem blend

    wszelkie uwagi mile widziane

    najnowsza wersja
    render_batch_render_V0_1_1.zip
    Ostatnio edytowane przez szczuro ; 24-01-13 o 09:06
    te młode to głupie, a stare to durne

  2. #2
    Zbrush Fanboy
    Awatar Monio
    Dołączył
    Apr 2009
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    4120
    Podziękowania

    Domyślnie

    Na 2.65 nie można go uruchomić w menu addonów, checkbox nie reaguje na klikanie. Odpala się z text editora. Wydaje mi się że chodzi o coś z nagłówkiem i ci goście mieli podobny problem. Tak to działa pięknie. Tylko trzeba uważać bo po odpaleniu renderu interface blendera zamarza, ale to zrozumiałe.

    Masz za to duże pyszne piwo na następnej Blenderowej konfie.
    3D Artist w SONKA / Qubic Games.

  3. #3
    fanboj miksera
    Awatar szczuro
    Dołączył
    Oct 2008
    Lokalizacja
    Bydgoszcz
    Postów
    1116
    Podziękowania

    Domyślnie

    Poprawione, przy rejestracji wstawiałęm jako domyślną wartość aktualną klatkę "scene.curent_frame" niestety jakoś tego nie widzi przy wlaczaniu addona i musiałem ustawić na sztywno "1"

    render_batch_render_V0_1_1.zip
    Ostatnio edytowane przez szczuro ; 24-01-13 o 09:16
    te młode to głupie, a stare to durne

  4. #4
    Member

    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    107
    Podziękowania

    Domyślnie

    Fajny addon. Jest jedno drobne ale. Wszystko działa super, gdy chcesz wyrenderować klatki z jednego blend. Gdybyś chciał iść spać i to odpalić to ograniczenia masz tylko co do jednego pliku,trochę nie fajnie.

    Jeżeli generujesz .bat możesz ustawić sobie kolejke z dowolnymi klatkami z dowolnych plików blend.

    Ale co ja będę marudził ważne,że ludziom działa i się podoba

    Mój .bat generator(jest gdzieś w szybkie odpowiedzi na proste pytania) mi działa ale ktoś na forum mówił,że mu z najnowszymi buldami nie. Trochę irutyjące są te zmiany w API. Pewnie teraz bym to napisał w c#.

    Osobiście zanim zdecydowałem się napisać ten skrypt do generowania .bat kombinowałem z tym, żeby otwierać kolejne pliki .blend z poziomu blendera i wykorzystywać wbudowaną funkcję render. Niestety był to ślepy zaułek(czasami blender się wieszał nie podając żadnego powodu w konsoli). Tak piszę gdyby ktoś się zastanawiał czy tak się da i żeby ewentualnie zaoszczędzić komuś czasu.
    Ogólnie jest spoko

  5. #5
    fanboj miksera
    Awatar szczuro
    Dołączył
    Oct 2008
    Lokalizacja
    Bydgoszcz
    Postów
    1116
    Podziękowania

    Domyślnie

    może powinienem zmienić nazwę skryptu na "batch frame rendering" albo "render frame list" bo w sumie masz rację i batch render kojarzy się z renderem kilku plików blend, a to nie było moją intencją. Też uważam, że łatwiej, by to było zrobić z zewnątrz. Nawet więcej, aktualnie nie mam pojęcia jak się nawet za to zabrać z poziomu blendera
    te młode to głupie, a stare to durne

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •