Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 47

Wątek: Obiekt3d: TACTICAL KNIFE "5.11 Min-Pin Knife"

  1. #1
    THE EIGHT PASSENGER NOSTROMO
    Awatar 2013
    Dołączył
    Dec 2013
    Lokalizacja
    ACHERON (LV-426)
    Postów
    1258
    Podziękowania

    Domyślnie Obiekt3d: TACTICAL KNIFE "5.11 Min-Pin Knife"


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Cześć!

    Witam wszystkich forumowiczów!
    Chciałbym podzielić się z wami modelem nad, którym obecnie pracuję, a jest nim nóż taktyczny "5.11 Min-Pin Knife"
    Bardzo podobna mi się jego agresywna forma oraz niewielkie wymiary, a co najważniejsze praca nad nim pozwala mi zweryfikować moją wiedzę!
    Model wykonywany jest w 3ds Max 2014, screeny siatki pochodzą prosto z Maxa, screeny obiektu natomiast pochodzą ze strony http://p3d.in

    Faktem jest, że zacząłem od ostrza, jednakże rękojeść wydaje mi się bardziej interesująca dlatego też, postanowiłem zaprezentować ją jako pierwszą.
    Świadom jestem, że wymaga ona jeszcze trochę pracy, i na chwilę obecną jest to jedynie mirror.

    Linka do modelu >>> http://p3d.in/3o0Qv+spin

    Bardzo zależy mi na uwagach odnośnie siatki, zatem jeśli macie jakieś uwagi, bardzo chciałbym je usłyszeć!
    Chciałbym uniknąć błędów w modelowaniu!
    Bardzo dziękuję wszystkim za zainteresowanie!

    Fotografia bazowa




    Model











    Siatka
















    .
    Załączone obrazki Załączone obrazki  
    Ostatnio edytowane przez 2013 ; 31-05-14 o 20:57

  2. #2
    Member
    Srebrna Galeria
    Awatar FF
    Dołączył
    Dec 2005
    Lokalizacja
    Konin/Poznań
    Postów
    2144
    Podziękowania

    Domyślnie

    przy tych otworach podłużnych musisz dodać loopy przy końcówkach żeby Ci się jaja nie robiły. Oprócz tego otwór ten najbardziej na końcu nie jest okrągły. Musisz go zrobić na bazie 16 kąta a nie 8 jak teraz.
    Podziękowania 2013 podziękował

  3. #3
    THE EIGHT PASSENGER NOSTROMO
    Awatar 2013
    Dołączył
    Dec 2013
    Lokalizacja
    ACHERON (LV-426)
    Postów
    1258
    Podziękowania

    Domyślnie

    Tak wiem, że ten ostatni otwór jest spaprany, pozwoliłem sobie puścic przez niego spliny budujące dolna częśc rękojeści i jest to do poprawki.
    Chciałem dla treningu robic same quady, aby jak najmniej było triangli, no taki hardcore wymuszony abym lepiej radził sobie z układaniem siatki gdy zajdzie potrzeba usuwania triangli :)
    Jeśli chodzi o loopy otworów podłużnych to masz na myśli wnętrze otworów, czy płaszczyznę rękojeści?
    No bo fakt, żaden z otworów nie posiada wewnątrz linii kontrolnych.

  4. #4
    Member
    Srebrna Galeria
    Awatar FF
    Dołączył
    Dec 2005
    Lokalizacja
    Konin/Poznań
    Postów
    2144
    Podziękowania

    Domyślnie

    Takie cos bym dodał, dzieki temu koncówki beda półokrągłe po ms a nie jajowate.

    W ogóle na tym plaskim mozesz spokojnie dawac trójkaty, tam to nie ma znaczenia. Nie zostawiaj takich narożników jak masz na końcach tych otworów o których mowa bo tam Ci sie moze kaszanic po ms.
    Ostatnio edytowane przez FF ; 27-12-13 o 01:24
    Podziękowania 2013 podziękował

  5. #5
    THE EIGHT PASSENGER NOSTROMO
    Awatar 2013
    Dołączył
    Dec 2013
    Lokalizacja
    ACHERON (LV-426)
    Postów
    1258
    Podziękowania

    Domyślnie

    Nie pomyślałbym o tych loopach!
    No teraz widzę jak ładnie będą wspierały linie boczne otworów!

    Czyli nawet jeśli quad jak na Rys. 1 jest na idealnie płaskiej powierzchni to może tworzyć artefakty i zdecydowanie jest to zły kształt quad'a!

    Rys. 2 (poprawny quad)
    Rys. 3 (rozwiązanie)





    Zatem na płaskiej powierzchni mogę układać trójkąty do woli, super! :)

    Bardzo Ci dziękuję za uwagi!

    Może znasz jakąś strona gdzie pokazane są rozwiązania na uproszczenie siatki, albo tutorial jak to poprawnie robić?
    Bo te quady, które poleciłeś przeciąć powstały właśnie podczas upraszczania siatki aby na brzegach modelu było mniej spline'ów.

  6. #6
    sohcahtoa

    Dołączył
    Jan 2010
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    1846
    Podziękowania

    Domyślnie

    Rzadko modeluje, ale tu jest masa przydatnych referencji:
    http://wiki.polycount.com/Subdivisio...deling#Primers
    Podziękowania YetoKnight, skalpel3d, 2013 podziękował

  7. #7
    THE EIGHT PASSENGER NOSTROMO
    Awatar 2013
    Dołączył
    Dec 2013
    Lokalizacja
    ACHERON (LV-426)
    Postów
    1258
    Podziękowania

    Domyślnie

    legomir wielkie dzięki, mega jest ta strona! *otwiera szeroko oczy*

  8. #8
    Member
    Srebrna Galeria
    Awatar FF
    Dołączył
    Dec 2005
    Lokalizacja
    Konin/Poznań
    Postów
    2144
    Podziękowania

    Domyślnie

    Hehe, fajnie ze sam sobie wytlumaczyles jak powinno byc na obrazkach:D Dokladnei o to mi chodzilo.

  9. #9
    THE EIGHT PASSENGER NOSTROMO
    Awatar 2013
    Dołączył
    Dec 2013
    Lokalizacja
    ACHERON (LV-426)
    Postów
    1258
    Podziękowania

    Domyślnie

    No i elegancko! :D
    Jeszcze raz dzięki za uwagi i zaglądaj tutaj, będę dłubał dalej! :)

    PS.
    Mega masz portfolio!

  10. #10
    Member
    Awatar Cent
    Dołączył
    Feb 2009
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    99
    Podziękowania

    Domyślnie

    2013, Trochę jak dziecko w sklepie z zabawkami. :D
    Trójkąty jeżeli nie psują siatki i tego jak się światło układa na modelu to są dobre. :)
    Fanboy Twilight Sparkle numer 1.

Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •