Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 58

Wątek: NuttyART - animacje

  1. #1
    Member

    Dołączył
    Mar 2014
    Postów
    51
    Podziękowania

    Domyślnie NuttyART - animacje


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Cześć.
    Udało mi się skończyć nową animke, która poniekąd ma grać role trailer'a kanału YT. W niedalekiej przyszłości zaczną się pojawiać kolejne animacje, które zrobiłem już dość dawno temu, no ale nie przyszedłem tu pisać o moich zamiarach, a wysłuchać waszych opinii. Tak więc będę wdzięczny ze wszelki odzew i krytykę.
    PS: oszczędźcie słów odnośnie voice actingu, wiem, że wypadł słabo i drętwo, ale po prostu nie zostałem obdarzony ochrypłym hollywodzkim głosem... i mikrofon to też szajs z marketu za 30 zł :)

    https://www.youtube.com/watch?v=Sn7hsdZWr5g
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	avat.jpg
Wyświetleń:	143
Rozmiar:	128.8 KB
ID:	95586  
    Ostatnio edytowane przez NuttyART ; 17-06-14 o 23:19 Powód: zmiana tematu
    × tak 2 użytkownik(ów) ma podobne zdanie!

  2. #2
    member of
    Awatar olaf
    Dołączył
    May 2009
    Lokalizacja
    szczecin
    Postów
    9559
    Podziękowania

    Domyślnie

    w sumie to tylko mogłeś obniżyć głos o oktawę i zredukować wysokie czestotliwosci - jest ok, mała korekcja dzwięku + pogłos dodałyby realizmu. Powodzenia, zapowiada się pozytywnie.
    nosiłem kalesony zanim było cool

  3. #3
    Member

    Dołączył
    Mar 2014
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    26
    Podziękowania

    Domyślnie

    Przyznam, że nieźle... chociaż ciekaw jestem jakbyś zrobił lipsync :) ALe bardzo fajnie naturalnie sie zachowują ci NINDŻOWIE :)

  4. #4
    Member

    Dołączył
    Nov 2006
    Lokalizacja
    ?
    Postów
    3167
    Podziękowania

    Domyślnie

    Pozytywna zajawka.
    Z moich spostrzeżeń dodam że dopracował bym kamerę nadając jej mocniejszego noise, aby efekt był bardziej naturalny. W samej animacji postaci wzmocnił bym niektóre elementy, aby dodać większego charakteru postaciom. Choć nie zawsze dobrze to wygląda przy animacji, to ninja2 ustawił bym w pozycji z założonymi rękoma. Jego spojrzenie jest też lekko niepokojące, ale to ninja więc wiadomo. ;)
    Działaj dalej!

  5. #5
    Member

    Dołączył
    Mar 2014
    Postów
    51
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cześć.
    Dzięki wszystkim za feedback.
    Tymczasem udało mi się wrzucić kolejne animacje, pierwsza z nich to całkowite początki mojej przygody z animacją postaci więc całość wyszła nie najlepiej, ale od czegoś trzeba zacząć prawda ? :) https://www.youtube.com/watch?v=1KLQCSsWUyM

    W drugiej jest już lepiej, akcja skupia się na walce więc nie powinno być nudno.
    https://www.youtube.com/watch?v=9DlKIup7cZc

    Dajcie znać co sądzicie, pozdrawiam =)

  6. #6
    Member

    Dołączył
    Mar 2006
    Lokalizacja
    Sw-eden
    Postów
    240
    Podziękowania

    Domyślnie

    Hej.
    Dawno temu również zacząłem z grubej rury tzn. od animacji scen walki :) od tego czasu mocno spokorniałem i postanowiłem zapisać sie na kurs animacji. Prawdę mówiąc ucząc się animacji samemu będzie ci bardzo trudno z jednego powodu: brak krytyki od kogoś kto sie zna na rzeczy. Samemu można się sporo dowiedzieć z książek czy tutoriali, polecam przeczytanie ilusion of life czy animators survival kit. Niestety Ciężko samemu zobaczyć własne błędy. Żeby wymienić kilka podstawowych błędów które popełniłeś to: spacing - ruchy twoich postaci są jednostajne, timing - Kluczowe klatki wydają się być w złych miejscach w czasie, brakuje overlapów, oraz balansu postaci co sprawia, że są one pozbawione wagi.

    Osobiście polecałbym aktualnie robienie czegoś prostszego np. porządnego spaceru czy biegu pojedynczej postaci, później skakanie, podnoszenie , rzucanie itp. Przechodze właśnie przez ten etap na moim kursie i zaczynam widzieć jak wiele błędów sam robie. Obawiam się że w animacji nie da się niestety przeskoczyć podstaw ;)

    Pozdrawiam i zachęcam do dalszej walki z animacją.
    Gaspar
    Podziękowania NuttyART podziękował

  7. #7
    Member

    Dołączył
    Mar 2014
    Postów
    51
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gaspar Zobacz posta
    Hej.
    Dawno temu również zacząłem z grubej rury tzn. od animacji scen walki :) od tego czasu mocno spokorniałem i postanowiłem zapisać sie na kurs animacji. Prawdę mówiąc ucząc się animacji samemu będzie ci bardzo trudno z jednego powodu: brak krytyki od kogoś kto sie zna na rzeczy. Samemu można się sporo dowiedzieć z książek czy tutoriali, polecam przeczytanie ilusion of life czy animators survival kit. Niestety Ciężko samemu zobaczyć własne błędy. Żeby wymienić kilka podstawowych błędów które popełniłeś to: spacing - ruchy twoich postaci są jednostajne, timing - Kluczowe klatki wydają się być w złych miejscach w czasie, brakuje overlapów, oraz balansu postaci co sprawia, że są one pozbawione wagi.

    Osobiście polecałbym aktualnie robienie czegoś prostszego np. porządnego spaceru czy biegu pojedynczej postaci, później skakanie, podnoszenie , rzucanie itp. Przechodze właśnie przez ten etap na moim kursie i zaczynam widzieć jak wiele błędów sam robie. Obawiam się że w animacji nie da się niestety przeskoczyć podstaw ;)

    Pozdrawiam i zachęcam do dalszej walki z animacją.
    Gaspar
    Pomijam krytykę samej animacji bo pod nią podpisuje się wszystkimi kończynami i błędy które wymieniłeś sam zauważam, ale jest kilka rzeczy z którymi się nie zgodzę. Pierwsza z nich to klepanie podstaw przez bardzo długi czas. Nie raz widzę tematy w któym ludzie katują 6 rodzajów walkcycli, podnoszenie różnego rodzaju ciężarów, zwisanie, podciąganie i z pewnością taki sposób nauki ma swoje zalety, wyrabia odpowiedni timing, uczy balansu postaci i innych aspektów, niemniej jednak DLA MNIE siedzenie w tym zbyt długo, kiedy człowiek robi po raz enty ten sam lub podobny walkcycle i ulepsza 2 szczegóły to w mojej opinii ogranicza sam siebie i powinien przejść dalej w bardziej zaawansowane sekwencje ze względu na to, że te detale które mu uciekły w poprzedniej animacji nadrobi samoistnie.
    Mnie osobiście trochę animacja przypomina grę FPS w którą im dłużej gramy tym stajemy się lepsi pomimo, że za bardzo nie skupiamy się co moglibyśmy zrobić lepiej. Oczywiście krytyka animacji i wskazanie co jest źle zrobione bardzo pomoże przy robieniu następnej i będziemy wiedzieć co robić aby uniknąć tego błędu (to tak jak jakby ktoś nam zdradził gdzie zazwyczaj campią snajperzy przez co łatwiej będzie nam ich ominąć :D ) ale główny skill wynika z praktyki, dlatego też nie jestem fanem czytania książek i tytułów które podałeś niestety nie przeczytam, ale za to bardzo lubię video tutoriale z których można podpatrzeć różne "hint'y" :)
    Pragnę jeszcze raz zaznaczyć, że to tylko moja opinia wynikająca z obserwacji własnych prac i doświadczeń z animacją =)

  8. #8
    Member
    Awatar Riko
    Dołączył
    Feb 2006
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    155
    Podziękowania

    Domyślnie

    Ja mimo wszystko podpisał bym się pod tym co gaspar napisał, bo w sumie przechodziłem podobną drogą. W pewnym momencie cofnąłem się nawet do animacji odbijających się piłeczek z ogonkiem i animacji kulki z nogami.

    Gaspar chyba nigdzie nie napisał, że musisz trzaskać kilka rodzajów walkcycli, itp. Moim zdaniem wystarczy zrobić jeden, ale zrobić go dobrze i zrozumieć dokładnie co, gdzie, jak i dlaczego tak działa. Rzucanie się od razu na sceny walki bez zrozumienia podstaw mechaniki ruchu owocuje właśnie taką jakością jak widać.
    A co do książek. Tutaj też się zgodzęz gasparem. Polecam zerknięcie do animators survival kit. To nie zastąpi Ci praktyki, ale może wskaże kierunek w którym warto spojrzeć. Mi swego czasu ta książka bardzo otworzyła oczy i uwolniła umysł :) You don't know what you don't know :)
    Praktyka jest niezastąpiona ale moim zdaniem czasami warto się cofnąć do podstaw bo potem to wyłazi :)

    To takie moje zdanie. Powodzenia z animowaniem, dajesz dalej :)

  9. #9
    Member

    Dołączył
    Mar 2006
    Lokalizacja
    Sw-eden
    Postów
    240
    Podziękowania

    Domyślnie

    Oczywiście to co i w jaki sposób chcesz robić to twój wybór. O samym sobie mogę powiedzieć tyle, że myślałem, że bez problemu potrafię zrobić odbijająca się kulkę czy kulke z ogonkiem. Ilość błędów które wytknęła mi doświadczona osoba otworzyła mi oczy na to, że jednak nie potrafię. Napisałeś, że praktyka rozwija - owszem ale tylko taka praktyka w której ciągle pracujesz nad sobą i poprawiasz swoje błędy, nie utrwalając złych nawyków. Najlepiej więc taką praktykę zacząć od rzeczy prostych, bo na mniej aspektów trzeba zwracać uwagę. A moim skromnym zdaniem podstawy powinno ćwiczyć się do momentu kiedy ma się je opanowane. Napisałeś, że sam zauważasz błędy w swojej animacji więc dlaczego ich nie skorygujesz ? Ja bym to z pewnością zrobił.
    Pozdrowienia
    Gaspar

  10. #10
    Member

    Dołączył
    Mar 2014
    Postów
    51
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gaspar Zobacz posta
    . Napisałeś, że sam zauważasz błędy w swojej animacji więc dlaczego ich nie skorygujesz ? Ja bym to z pewnością zrobił.
    Pozdrowienia
    Gaspar
    Ponieważ tamtą animacje uważam za zamkniętą i przeszedłem do następnego projektu z dużo większym doświadczeniem i wiedzą. Po za tym głupio byłoby poprawiać projekt z przed siedmiu miesięcy. Dochodzi jeszcze kwestia chęci utrzymania tego cyklu jako serial animowany, a spędzając czas na remake'u starych animacji obawiam się, że mógłbym nie wyjść po za więcej niż 3 odcinki bo do poprawki zawsze coś się znajdzie. Pozdrawiam i ja :)

Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •