Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 56

Wątek: Hassler

  1. #1
    Member
    Awatar Hassler
    Dołączył
    Jun 2013
    Lokalizacja
    Tomaszów Mazowiecki/Łódź
    Postów
    18
    Podziękowania

    Domyślnie Hassler


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Teczkę chciałam tutaj założyć już od dawna, jednak zawsze myślałam, że powinnam to zrobić, kiedy nauczę się już rysować naprawdę bardzo dobrze. Jednak to nie ma sensu, bo musiałoby minąć chyba kilka lat, a w sumie tutaj zawsze można dostać trochę konstruktywnej krytyki, której do tej pory nigdy nie miałam od kogo otrzymać.

    Teczka dzieli się na trzy części: ilustracja, ,,odbicia lustrzane'' (w sumie też ilustracja) i digital painting.

    Ilustracje. Mój ,,główny styl'', czyli lineart i proste kolory, jednak coraz częściej używam innych technik, bo nie chcę się ograniczać.



















    Tutaj ,,eksperymentalne rysunki''. Trochę akwareli, trochę photoshopa. Robiąc je nigdy nie wiem, jaki będzie efekt końcowy:







    I teraz ostatnia ,,grupa'', czyli digital painting. Tutaj mam najmniej doświadczenia i właściwie dopiero zaczynam. Myślę, że zatrzymam się na tym trochę dłużej. Mój najważniejszy cel- opanowanie perspektywy, bo na chwilę obecną jest z tym bardzo słabo.




    Tutaj chyba przesadziłam z blurem:
    Załączone obrazki Załączone obrazki  
    Ostatnio edytowane przez Hassler ; 31-12-16 o 13:40
    × tak 2 użytkownik(ów) ma podobne zdanie!
    Na fronta! 2 użytkownik(ów) Do rekomendacji

  2. #2
    Member
    1x Challenge Corner
    Awatar telthona
    Dołączył
    Jul 2008
    Lokalizacja
    Horsham
    Postów
    1672
    Podziękowania

    Domyślnie

    Witamy na forum!! :)
    Ja od razu powiem, że mi się bardzo Twój główny styl podoba. Jest bardzo unikatowy, i aż chciałoby się przeczytać komiks Twojego wykonania!
    Inne techniki wiadomo; też warto znać. Ale nie miałabym nic przeciwko, jesli zaczęłabyś robić jakiś swój własny projekt i wypełnić nim portfolio :) Taki styl idealnie by się nadawał do ilustrowania książek dla dzieci, lub pod krótkie filmy animowane.
    Styl z akwarelami też jest bardzo ciekawy.

    Szczerze mówiąc na Twoim miejscu skupiłabym się na tych dwóch stylach i próbowała je rozwijać, zamiast bawić się w te wszystkie "generalne" digital paintingi.
    Nie wierzę że to mówię, ale lepiej Ci powiedzieć to teraz :P Digital painting w tym momencie przeżywa istną nawałnicę ludzi. Z powodu grup FB, licznych darmowych i tanich tutoriali, promowania tej sztuki w mediach. Sęk w tym, że wszyscy robią to samo, i w taki sam sposób, i naprawdę ciężko się w tym środowisku wybić, bo konkurencja jest ogromna i wszyscy reprezentują sobą bardzo podobny poziom, zarówno stylistyczny jak i warsztatowy.
    Generalnie nie byłby to problem, gdyby nie fakt, że oni wszyscy chcą być concept artystami i ilustratorami kart lub okładek. I w tym też nie byłoby nic złego, gdyby nie to, że firm robiących gry karciane jest limitowana ilość, i nie płacą one zbyt bajecznie za wykonaną kartę (generalnie jakoś ok 100-300 dolarów od karty (choć wiadomo, zdarzają się wyjątki)), a okładek też nie potrzebujesz ogromnej ilości.
    Z tego co się orientuję, to firmy robiące gry komputerowe zatrudniają ok 3 concept artystów na projekt, więc też nie ma zbyt wiele miejsc pracy w tym sektorze, a to że concept art jest teraz taki modny, tylko tą sytuację pogarsza. Jak wejdziesz na grupę Level UP! na FB lub na grupę Brainstorm, to zobaczysz jak wiele ludzi chce się dostać do tej branży, co jest zupełnie nie adekwatne do zapotrzebowania rynku, dlatego szczerze - jeśli widzę że ktoś ma potencjał do wyrobienia sobie marki w trochę innym sektorze, to jak najbardziej bym Cię pchała w tym kierunku.

    Moim zdaniem z powodzeniem mogłabyś iść w stronę tzw "editorial illustration" (nie znam polskiego odpowiednika tego stwierdzenia), gdzie ilustratorzy zajmują się robieniem ilustracji pod artykuły, do ilustrowania komentarza, robią nagłówki, okładki etc. Generalnie praca w prasie, mediach informacyjnych, popularnonaukowych etc. link

    Jeśli to Cię nie przekonuje, to zerknij na pinterest w dziale ilustracji książek dla dzieci. link

    A jeśli i tego nie chcesz robić, to zwróć uwagę na koncepty stylizowanych gier i filmów animowanych. Nie musisz iść w realizm, żeby pracować przy wysokobudżetowych produkcjach. Wystarczy zerknąć na takich artystów jak Glen Kaene, Dan Krall, Victoria Ying, Matt Rhodes, Chris Sanders czy Pascal Campion.

    Generalnie to co chcę powiedzieć, to to, że można przeżyć w tej branży robiąc stylizowane, unikatowe rzeczy, i nie trzeba płynąć z prądem i rysować tak jak wszyscy.

    Ale jak bardzo chcesz iść w digital painting, to też w porządku. :) Jak ktoś jest uparty i systematyczny to wszędzie się przebije.
    W każdym bądź razie będę śledzić teczkę z zainteresowaniem :>

    pzdr!

    PS: własnie sprawdziłam ilość ludzi na grupie Level UP. 26 tysięcy grafików. z reszta sprawdź sama : link
    { blog| |dA| |tumblr| |artstation| |FB }
    Podziękowania Adek, Tomasz G podziękował
    × tak 1 użytkownik(ów) ma podobne zdanie!

  3. #3
    Member
    Awatar Kwachu
    Dołączył
    May 2014
    Postów
    95
    Podziękowania

    Domyślnie

    Kurde telthona trochę mnie zdołowałaś tym stwierdzeniem :P

  4. #4
    Member
    1x Challenge Corner
    Awatar telthona
    Dołączył
    Jul 2008
    Lokalizacja
    Horsham
    Postów
    1672
    Podziękowania

    Domyślnie

    Kwachu: to nie jest tak, że przebicie się jest niemożliwe.

    Tak naprawdę jest dużo firm, które potrzebują concept artystów. Robią aplikacje na mobile, gry na wii u, gry na kinekta, seriale animowane dla najmłodszych, kampanie społeczne, reklamy i wiele wiele innych. Sęk w tym że NIKT na nie nie zwraca uwagi, bo wszyscy chcą pracować przy action RPGach, shooterach i innych realistycznych, wysokobudżetowych produkcjach. Nie mam zielonego pojęcia skąd się to wzieło :P
    Tak samo jeśli ktoś chce być ilustratorem, to chce pracować przy MtG, i Legends of the Cryptids. A nikt się nie zainteresuje editorial illustration i wydawnictwami które produkują książki dla dzieci, czy komiksy ;)

    Praca nad grami grafika 2d to nie tylko concept art i promo art :P
    Potrzebni są też ludzie od robienia storyboardów pod cinematiki i trailery, potrzebni są ludzie od materiałów marketingowych (np składanie bannerów na FB, twittera i stronki internetowe), potrzebni są texturatorzy, screenshoot artyści (kolesie którzy siedzą cały dzień, grają w grę i próbują wyłapać ciekawe ujęcia na screenshoty) i potrzebni są ludzie od GUI (HUD).
    Moja firma raz do roku na EuroGamerze robi przegląd portfoliów, i kto chce, może sie pokazać, kilku artystów z firmy siedzi z art directorem, przegląda te folia, i jakieś 80% z nich to folia concept artystów. :P A w tym momencie u nas w firmie jest tylko 3 koncepciarzy. Nawet ludzi od interfejsu mamy więcej.
    Ostatnio szukaliśmy kogoś nowego od UI przez pół roku, i przyszło tylko kilka zgłoszeń. A potem zatrudnia się taką osobę, i wychodzi, że ta osoba chciałaby się przenieść na concept art :3 Nie ma komu robić interfejsów! A to naprawdę dobrze opłacana i stabilna robota. Na miejscu, z ubezpieczeniem, w studio.



    Także hmm.. :P Tam gdzie jest praca, to nie ma chętnych. Wszyscy teraz chcą być concept artystami. Ja wiem że to dziwnie brzmi, jak to mówi concept artysta xD ale serio brakuje ludzi w innych sektorach, a ludzie marudzą na brak pracy i mnie to po prostu zaczyna bawić.
    Ostatnio edytowane przez telthona ; 29-07-14 o 21:00 Powód: literówki
    { blog| |dA| |tumblr| |artstation| |FB }
    Podziękowania Rotcore podziękował
    × tak 1 użytkownik(ów) ma podobne zdanie!

  5. #5
    Member
    Awatar Reynevan
    Dołączył
    Feb 2013
    Postów
    616
    Podziękowania

    Domyślnie

    Screenshot artist- moja praca marzeń ;) Macie zapotrzebowanie na takich? Co musze miec w portfolio? Mam świetne screeny z total warow, lece skaldac folio.

  6. #6
    Member
    1x Challenge Corner
    Awatar telthona
    Dołączył
    Jul 2008
    Lokalizacja
    Horsham
    Postów
    1672
    Podziękowania

    Domyślnie

    Reynevan - to był sarkazm? :P
    { blog| |dA| |tumblr| |artstation| |FB }

  7. #7
    Member
    Awatar Reynevan
    Dołączył
    Feb 2013
    Postów
    616
    Podziękowania

    Domyślnie

    Senior screen printer jak to dumnie brzmi.
    Ehh... rozmarzyłem sie.

  8. #8
    Member
    1x Challenge Corner
    Awatar telthona
    Dołączył
    Jul 2008
    Lokalizacja
    Horsham
    Postów
    1672
    Podziękowania

    Domyślnie

    Właśnie o tym mówię. Graficy 2d strasznie wybrzydzają przy czym chcą pracować i na jakim stanowisku. :P
    { blog| |dA| |tumblr| |artstation| |FB }

  9. #9
    Member
    Awatar Kwachu
    Dołączył
    May 2014
    Postów
    95
    Podziękowania

    Domyślnie

    Wiesz co ludzie pewnie nie bardzo garną się do innych robót związanych z grafiką ponieważ praca przy Concept arcie i ilustracjach jest po prostu najbardziej ekscytująca i daje najwięcej frajdy. Chociaż po tym co napisałaś na pewno zastanowię się jeszcze raz, bo pchać się na rynek który jest w 99% nasycony to jak walić głową w mur.

  10. #10
    Member
    1x Challenge Corner
    Awatar telthona
    Dołączył
    Jul 2008
    Lokalizacja
    Horsham
    Postów
    1672
    Podziękowania

    Domyślnie

    Kwachu: ale na concept arcie też czasem robisz ikonki, tekstury czy screenshoty ;P więc to nie jest tak, że praca concept artysty jest ekscytująca non stop. Albo robienie tzw turnaroundów. Też nie jest zbytnio ekscytujące, bo rysujesz 3ci raz sztywny blueprint, który nie jest niczym interesującym. Ludzie mają jakieś wyolbrzymione wyobrażenie o concept arcie, a potem jak przychodzi co do czego to się okazuje że się smucą jak jakiś koncept zostaje wywalony z gry, coś trzeba przerobić 5ty raz, rysujesz 200 emblematów na tarcze albo robisz jakieś overpainty po screenshotach. Dodatkowo modelerzy są marudni jeśli koncepty są mało dokładne, więc musisz wszystko dokładnie wyrysowywać, więc te wszystkie wrażeniowe concept arty i speed painty które widzisz czasem na internecie w ogóle się nie nadają do produkcji. :P

    ale może nie ciągnijmy tu offtopa, jak masz jakieś pytania to wal na priv.
    { blog| |dA| |tumblr| |artstation| |FB }
    Podziękowania Rotcore, pumax podziękował

Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •