Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 44

Wątek: Teczka Animacji: lukasz3467

  1. #1
    Member
    Awatar lukasz3467
    Dołączył
    Sep 2014
    Postów
    30
    Podziękowania

    Domyślnie Teczka Animacji: lukasz3467


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Przez ostatni miesiąc, za radą "Pana animatora", wstrzymałem się z pewnym swoim projektem animacyjnym i miałem animować kilka podstawowych ćwiczeń. Trochę to ewoluowało bo postanowiłem zapoznać się z animowaniem w Mayi (zwykle używam Blendera) z pomocą Digital-Tutors, a tam znalazłem masę materiałów i jakoś ten miesiąc zleciał. Przyszedł teraz, jednak moment podsumowanie i przydałoby się, żeby ktoś spojrzał chłodnym okiem na to co udało mi się stworzyć, dał kilka rad, wskazówek itp. zanim wezmę się za swojego shorta.

    Oto i wspomniane ćwiczenia w kolejności chronologicznej:





    Dwie ostatnie animacje to oczywiście lekko zmodyfikowane (tak aby nie kopiować 1 do 1) odpowiedniki z tutoriali na Digital-Tutors:
    http://www.digitaltutors.com/tutoria...ging-Character
    oraz
    http://www.digitaltutors.com/tutoria...-Heavy-Objects
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	untitled.jpg
Wyświetleń:	33
Rozmiar:	120.6 KB
ID:	101749  
    Ostatnio edytowane przez lukasz3467 ; 24-05-16 o 21:25

  2. #2
    Member

    Dołączył
    May 2008
    Postów
    939
    Podziękowania

    Domyślnie

    W dwójce mi coś nie gra jak by raz ogon był puszysty a innym razem miał jakiś ciężar ale to czepianie na siłę reszta super.
    Podziękowania lukasz3467 podziękował

  3. #3
    Member
    Awatar cho.co
    Dołączył
    Apr 2009
    Postów
    79
    Podziękowania

    Domyślnie

    Bardzo dobre ćwiczenia :) Jedyne zastrzeżenie mam do tej animacji z drążkiem. Obejrzałam jeszcze teraz kilka filmików dla pewności (gimnastyka na drążku i poręczach asymetrycznych, jakieś randomowe parkourowe). Zwisając już na drążku postać ma nieco zgięte ramiona - jeśli ćwiczyłeś, to pewnie wiesz, że jest to cięższe niż sam zwis na prostych rękach. Poza tym powoduje to, że środek ciężkości ciała nie jest na "pełnym wysięgu", a to chyba najbardziej kluczowe przy wszystkich skokach, obrotach, saltach etc. Przy zeskoku na tak przykurczonych rękach nie wygląda to najbardziej elegancko. Przy naskoku zaś mógłby mieć bardziej wyciągniętą sylwetkę, żeby lepiej czytało się tę rozpaczliwą chęć chwycenia drążka ;) https://youtu.be/3o0NrxeRCsk?t=85 to wydaje mi się być dobrą bazą do obczajenia tego ruchu, w dodatku ziomek jeszcze co nieco tłumaczy :)
    Teka Beka
    Podziękowania lukasz3467 podziękował

  4. #4
    Member
    Awatar lukasz3467
    Dołączył
    Sep 2014
    Postów
    30
    Podziękowania

    Domyślnie

    Na ogon myślę, że poświęcę w przyszłości trochę więcej czasu, może nawet specjalnie po to zrobię jakiegoś shorta z wiewiórką. Rzeczywiście w niektórych momentach zachowuje się inaczej niż w innych.

    Jeśli chodzi o drążek to całkowita racja. Zrobiłem głupotę bo nawet ani razu nie spojrzałem na referencje, bazowałem jedynie na tym co zostało zrobione w tutorialu i chciałem dodać taki "wyskok", tylko teraz jak patrze na to co jest w twoim linku to to nie ma żadnego sensu. Na szczęście przy podnoszeniu ciężaru opierałem się na referencjach i tam chyba takich wyraźnych błędów nie ma.

    Dzięki za komentarze :).

  5. #5
    Member
    Awatar osael
    Dołączył
    Nov 2009
    Postów
    214
    Podziękowania

    Domyślnie

    Czołem!

    Elegancko, widać postęp!

    #1
    Wszystko gra, ale wydaje mi się, że jest za duży stretch. Znaczy, może jest ok, ale trwa o kilka ramek za dużo.
    No i pod końcowe odbicia już nie jest potrzebny.

    #2
    Świetnie! Dobry charakter. Ale.. przy przeskoku to łuku brak. Pilnujemy łuków!

    #3
    Na pierwszy rzut oka super! Od razu widać postęp i wyciągnięte wnioski z poprzednich ćwiczeń.
    Ale.. przy bliższym spojrzeniu... Przy wyskoku spłaszczyłeś łuk. Postać leci bardziej do góry niż w przód. Jakby chciała się wyrobić żeby w ogóle ten drążek złapać. cho.co ma rację. Ramiona zgięte. To spłaszczyło łuk, ale lądowanie już fajnie wyszło. Stretch ładnie zastosowany, czytelne.

    #4
    Fajne, naprawdę fajne! Dobrze wyczekane. Antici.pation ładnie zastosowane, bardzo pomaga.
    Mógłbyś dodać stretch na rękach, że postać po łuku w tył mocno się wyciąga, a potem z powrotem przy ciężarku się kompresuje. Fajny kontrast wyjdzie.
    Podnoszenie sztangi jest tylko w jednej osi. Sam początek podnoszenia. Niech nie idzie idealnie w górę, bo to wygląda jakby najpierw sztanga poszła do góry, a ręce za nią tylko lecą. Postać niech wstaje po lekkim łuku. Za prosto to wygląda. W 11 sekundzie mam wrażenie, że stopy lądują na ziemi na miękkich kluczach. Zmieniamy na linearne. Lub dodajemy większe tąpnięcie o ziemię.
    No i uwaga ogólna - za dużo symetrii w pozach i ruchu. Unikamy :-)


    Ale.. na koniec posłodzimy. Widać rozwój z animacji na animację. Na tym właśnie polega wykonywanie tych ćwiczeń.
    Za rok spojrzysz na te animacje i zobaczysz jaki wielki krok wykonałeś. Jest dobrze!

    Powodzenia!

  6. #6
    Member
    Awatar lukasz3467
    Dołączył
    Sep 2014
    Postów
    30
    Podziękowania

    Domyślnie

    Kurcze, myślałem o tym stretchu na rękach, a później jakoś zapomniałem. Tak, teraz popatrzyłem i rzeczywiście przy tym spadku w 11 sekundzie musiałem to w graph editorze przeoczyć.
    Dzięki za masę cennych uwag. Biorę się do dalszej roboty :).

  7. #7
    Member
    Awatar lukasz3467
    Dołączył
    Sep 2014
    Postów
    30
    Podziękowania

    Domyślnie

    Czas najwyższy zaktualizować trochę wątek.
    Przez to, że kończyłem shorta, ciągłe rendery, jakieś poprawki, to mało co animowałem. Po projekcie był krótki "odpoczynek", zastanowienie się co dalej i tak postanowiłem zacząć od jakiegoś walk cycle z głowy:


    Później dorwałem w końcu The Animator's Survival Kit i postanowiłem kilka obrazków przenieść w 3D:



    No i w końcu najnowsza animacja. Pierwsza scena dialogowa:

    tu referencja


    Zrobię jeszcze jedną scenkę dialogową, trochę dłuższa, może dodam więcej od siebie, a na początku lutego powinienem zacząć prace nad nowym projektem w Blenderze.
    × tak 2 użytkownik(ów) ma podobne zdanie!

  8. #8
    Member
    Awatar osael
    Dołączył
    Nov 2009
    Postów
    214
    Podziękowania

    Domyślnie

    O stary, to jest dobre!
    To fascynujące zobaczyć jaki postęp poczyniłeś przez miesiąc!
    Dobra robota!

    A teraz zrób swój personality walk bez Animator's Survival Kit!

    Uważaj tylko na knee popping przy chodzie :)

    Przy Acting1 u pierwszej postaci trochę brwi pływają.
    Na samym początku gdy Leo zaczyna mówić - niech najpierw brwi wystartują. Dosłownie klatkę wcześniej.
    Kadr też troszeczkę niżej, tak żeby było kawałek łokcia widać. Takt o wygląda jakby to nie była jego ręka :D

    No.. ale naprawdę kawał dobrej roboty!
    Ostatnio edytowane przez osael ; 19-01-16 o 13:22 Powód: blargh

  9. #9
    Member
    Awatar lukasz3467
    Dołączył
    Sep 2014
    Postów
    30
    Podziękowania

    Domyślnie

    Super motywujące jest coś takiego przeczytać :).

    Jak coś ciekawego wymyśle to postaram się zrobić moje personality walk.
    Ten knee popping już od dawna mnie meczy i zawsze mam jakiś dziwny problem z wyeliminowaniem go nie psując czegoś innego.

    Z pierwszą postacią to w ogóle nieźle odwaliłem. Przypadkowo zacząłem animować na pliku rigu i nie dość, że ten stary plik ma dziwny problem z renderem playblasta w większej rozdzielczości niż okno viewportu to jeszcze całość była ustawiona na 30 fps i musiałem później to "konwertować" i sporo poprawiać.
    Rzeczywiście coś mi nie pasowało ciągle z tą ręką. On ma tak długie i wielkie te łapy.

    Postaram się to poprawić.

  10. #10
    Member
    Awatar lukasz3467
    Dołączył
    Sep 2014
    Postów
    30
    Podziękowania

    Domyślnie

    Kolejna scenka dialogowa. Jako, że pierwsza była dość spokojna, statyczna to teraz więcej ruchu, mocniejsza ekspresja itd. No i dwie postacie, co prawda bez bezpośredniej interakcji ale jednak dwie w jednym ujęciu :). Starałem się dodać więcej od siebie, nie po to się przecież animuje ręcznie żeby imitować motion capture i oczywiście więcej zabawy jest.

    Referencja:


    W następnym miesiącu mam zamiar wziąć udział w 11secondclub, a na razie do końca miesiąca jakieś drobnostki. Może w końcu poważnie się zabiorę za planowanie shorta. No i pewnie tego swojego personality walk w końcu zrobię.

Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •