Jump to content
  • Sign in to follow this  

    AMD z nowościami dla Radeon ProRender

    Dziś na targach SIGGRAPH 2019 firma AMD ogłosiła nowe implementacje, ulepszenia wtyczek i bazującej na otwartych standardach funkcjonalności renderingu dla Radeon ProRender, czyli silnika, który w oparciu o zasady fizyki realizuje rendering i tym samym umożliwia profesjonalistom CAD i deweloperom 3D łatwą produkcję oszałamiających fotorealizmem grafik. Ponadto firma MAXON zapowiedziała kolejną dużą aktualizację pakietu Cinema 4D™ (Release 21), która zostanie udostępniona jesienią i wprowadzi szereg nowych funkcji Radeon ProRender, jak wsparcie dla renderingu (rekonstrukcji) objętościowego i nowe opcje dla rozmyć ruchu.

    Radeon Pro Render jest teraz natywnie zintegrowany w następujących aplikacjach:

    ACCA® Edificius, czyli oprogramowaniu do modelowania informacyjnego budynków wspierającego odszumianie akcelerowane przez sztuczną inteligencję i wyposażone w złożoną bibliotekę materiałową PBR, dzięki czemu można tworzyć foto-realistyczne wizualizacje nowej architektury.
    InstaLOD® Studio XL, czyli pakiecie, który umożliwia szybkie i łatwe tworzenie foto-realistycznych wizualizacji, aby ułatwić pracę w Studio XL. Biblioteka Radeon Image Filter Library z akcelerowanymi przez sztuczną inteligencję filtrami odszumiającymi towarzyszy mapowaniu tonacji i rozmyciu ruchu (spodziewana dostępność w 3 kwartale 2019 roku).
    Z-Emotion Z-Weave, czyli następnej generacji silniku do tworzenia wirtualnych próbników, który przekształca dwuwymiarowe wzory w trójwymiarowe próbki do oglądania zarówno na tradycyjnych wyświetlaczach jak i zestawach VR. Integracja Radeon ProRender pozwala uzyskiwać fotorealistyczne rendery przy zachowaniu wiernej fizycznie symulacji wyglądu ubrań, która może odwzorować wiele faktur (spodziewana dostępność w drugiej połowie 2019 roku).
     

    Deweloperom Radeon ProRender oferuje nową technologię AMD Full Spectrum Rendering (FSR), która może działać na każdym etapie procesu renderingu (zapowiedziana na serii konferencji NAB 2019). Technologia ta uwzględnia rasteryzację, rendering hybrydowy, fotorealistyczny rendering z nastawami i path-tracing. FSR jest obecnie dostępny w wersji testowej dla programistów w zestawie SDK Radeon ProRender, tj. części pakietu Radeon ProRender Developer Suite. Wkrótce zostanie też udostępniony w wersji beta dla rozszerzenia do programu Blender.

    Ponadto biblioteka Radeon Image Filter Library została wzbogacona o filtry odszumiające i skalujące, które bazują na akceleracji w oparciu o sztuczna inteligencję oraz Microsoft® DirectML. Interaktywność viewportów dzięki nim może wzrosnąć nawet 18-krotnie.

    Wśród nowości rozszerzeń jest też nowa, produkcyjna wersja Radeon ProRender 2.0 dla programu Blender 2.80, która oferuje rendering włosów, akcelerowane przez sztuczną inteligencję odszumianie i adaptacyjne próbkowanie. Ulepszenia zostały także dodane do rozszerzeń dla pakietu Autodesk Maya, które otrzymały wsparcie dla renderingu kafelkowego i oświetlenia przejść (portal light), a także lepszą interaktywność viewportu.


    Sign in to follow this  


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now



  • Our picks

    • Dołącz do nas i spotkaj się z innymi profesjonalistami rynku gier i animacji.

      Ruszyła rejestracja www.autodeskday.pl

       Jeśli Twoja codzienność to produkcja wideo, tworzenie grafiki użytkowej, środowisk wirtualnej rzeczywistość, scenerii i postaci gier komputerowych – weź udział w konferencji Autodesk M&E Day. 

      Spotkanie skierowane jest dla producentów gier i filmów, twórców animacji i efektów specjalnych, producentów reklam, studiów produkcyjnych oraz wszystkich pasjonatów z obszaru mediów i rozrywki. Agenda konferencji obejmuje prezentacje ekspertów Autodesk, jak również klientów – Dash Dot Creations, Juice oraz Platige Image – którzy podzielą się doświadczeniami w tworzeniu grafik 3D i animacji w procesie produkcji i postprodukcji. Na uczestników czeka także wystawa nowoczesnych rozwiązań sprzętowych dla branży oraz networking. 


      „Polski sektor mediów i rozrywki charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu. Według raportu firmy doradczej PwC w 2022 roku będzie wart ponad 13 mld dolarów. Ważne miejsce w tym zestawieniu odgrywa m.in. branża gier komputerowych, która z tzw. sektorów kreatywnych rozwija się najprężniej. Autodesk stara się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom przemysłu rozrywkowego w postaci dostarczania innowacyjnych narzędzi do tworzenia gier, animacji czy niezwykłych światów wirtualnej rzeczywistości. Marcowa konferencja będzie okazją do zapoznania się z naszą najnowszą propozycją oraz doświadczeniem i sukcesami naszych gości” – mówi Grażyna Kołodziejek, Autodesk Country Marketing Manager.


      Autodesk Media&Entertainment Day - dlaczego warto? 
      •    Nowości branżowych rozwiązań Autodesk, w tym 3ds Max®, Maya®, MotionBuilder® i Arnold.
      •    Trendy w tworzeniu animacji.
      •    Najlepsze praktyki i doświadczenia prezentowane przez klientów (Dash Dot Creations, Juice, Platige Image).
      •    Praktyczne warsztaty tips & tricks.
      •    Wystawa nowych rozwiązań dla rynku i networking.
      •    Międzynarodowi eksperci. 


      Informacje o konferencji
      Autodesk Media&Entertainment Day – gry, filmy, reklama
      Warszawa, 26 marca, 2020
      Hotel Indigo w Warszawie 


      Rejestracja oraz program konferencji: www.autodeskday.pl
      Patroni instytucjonalni: Stowarzyszenie Producentów Polskiej Animacji 
      Sponsorzy: Dell, HTC, WACOM
      Partnerzy Autodesk: PCC Polska, Procad
       
        • Like
      • 4 replies
    • Oscars 2020, animacje prezentowane na gali
        • Like
      • 8 replies
    • W serwisie ART OF VFX pojawił się obszerny artykuł (wywiad) na temat tworzenia efektów specjalnych w Wiedźminie (od Netflixa). Julian Parry dosyć szczegółowo opowiada o pracy przy tym projekcie. 

      Julian odpowiedzialny był całościowo za efekty specjalne. Przypominamy, że jednym z vendorów pracujących przy produkcji była firma Platige Image. Z wywiadu możemy się dowiedzieć, że w sumie była to jedyna firma spoza Londynu.

      Będziemy chcieli zorganizować dla Was AMA z Polakami pracującymi przy Wiedźminie. Być może się uda.

      Ale zachęcamy do przeczytania artykułu: https://www.artofvfx.com/the-witcher-julian-parry-overall-vfx-supervisor/
        • Like
      • 1 reply
  • Similar Content

    • By Lis
      Czołgiem!
      Niedawno wydaliśmy z kolekcję scen 3d do renderingu produktów. Powstały wersje na Maxa, Cinemę i Blendera.Generalnie sporo renderingów, tych samych scenę w różnych softach.
      Jako że nigdy nie używałam Blendera a zawsze kojarzył mi się z hobbystycznym softem to bardzo zaskoczyła mnie jakość konwersji na Blendera. I właśnie dlatego przygotowałem mały quiz. Napiszcie jak Wam poszło 🙂
      https://www.blog.viz-people.com/blog/pro-or-blender-can-you-guess/
    • By Fox07
      Cześć wszystkim!
       
      Potrzebuje pomocy w doborze sprzętu. Byłam na stażu w firmie w której modelowałam w c4d i animacje w afterze. Chciałabym kontynuować naukę ale mój laptop 5 letni nie daje rady z wymaganiami cinemy. Dlatego również chciałabym zakupić sobie dany sprzęt aby mi"udźwignął" cineme, aftera. 
      Zależy mi na przenośnym urządzeniu nie stacjonarce.  Na co zwrócić uwagę? Jaka karta graficzna, ram, pojemność dysku? 
      Lepiej na początek kupić coś lepszego aby pare lat mi posłużył czy mieć na uwadze ze to tylko początki i za 2 lata zmienić na coś https://allegro.pl/oferta/lenovo-yoga-730-i7-8550u-16gb-1tb-ssd-gtx1050-w10-8609276598?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
      https://allegro.pl/oferta/dell-xps-9570-i7-8750h-16gb-512ssd-4k-touch-fp-w10-8534671285?utm_medium=app_share&utm_source=
      https://allegro.pl/oferta/lenovo-x1-extreme-15-uhd-i7-1050ti-32-512-ssd-w10p-8656473884?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
      https://allegro.pl/oferta/lenovo-p1-workstation-i7-16gb-1tb-p1000-4k-touch-8534655397?utm_medium=LikeButton&utm_source=Facebook
       
      wrzucam pare propozycji które znalazłam "godne polecenia" ale wole jednak zapytać się fachowców 😉
       
       
       

       
    • By adek
      Paweł Jaruga - jak zmieniła się sztuka grafiki 3D i jak ona zmieniła mnie
      Wywiad z @Levus
      Zobacz pełny artykuł
       
    • By adek
      Paweł Jaruga, artysta-grafik 3D, Polska
      W ciągu mojej 10-letniej kariery jako grafika 3D i cyfrowego rzeźbiarza nie było lepszych możliwości i większej swobody w tworzeniu niż są teraz. Przy dostępie do potężnych narzędzi sprzętowych i programowych profesjonaliści mogą dziś w pełni realizować swoje wizje bez limitów ze strony technologii.
      Na początku mojej przygody miałem wrażenie, że moje wyobrażenia były często ograniczane do prostych i łatwych do uzyskania efektów. Dekadę później i po sukcesywnych inwestycjach w technologię moja praca – od modelowania i teksturowania po cieniowanie i rendering – stała się szybsza i łatwiejsza i to przy tworzeniu coraz bardziej szczegółowych modeli. W przeszłości, gdy procesory i karty graficzne nie miały takiej mocy, jak dziś, byłem ograniczony, co do liczby trójkątów, twarzy i tekstur, jakie mogłem projektować. Brak mocy obliczeniowej był szczególnie dotkliwy, gdy pracowałem z domu przy użyciu pojedynczej stacji roboczej – wszystko trwało bardzo długo, zwłaszcza gdy przygotowywałem animacje. Duże przyspieszenie w mojej pracy obserwuję nawet przy porównaniu obecnego sprzętu do tego, co miałem jeszcze 3 lata temu.

      Na co dzień używam Zbrush i kilku narzędzi renderujących na bazie GPU, jak np. AMD Radeon ProRender, a mój sprzęt to m.in. AMD Radeon Pro WX 9100 (dostarczony mi przez AMD) i 8-rdzeniowy procesor o taktowaniu 4,0 GHz i 64 GB RAM. Mój sprzęt sprzed kilku lat pozwalał mi tworzyć modele złożone z 20-50 milionów trójkątów i to było dużo, jak na freelancera. Obecnie moja stacja pozwala mi obsłużyć ponad 200 milionów trójkątów, więc szczegółowe modele złożone z 70-120 milionów to dla mnie dziś nic specjalnego.

      Do teksturowania używam Substance Painter i 3D Coat, a mój sprzęt ma przynajmniej 8 GB pamięci wideo. To naprawdę minimum, żeby móc teksturować postaci z gry przy 4096-bitowym zestawie tekstur (4096x4096 pikseli). To kolejny spory skok w porównaniu z początkiem mojej kariery, gdy moim limitem było 1024x1024 per postać.
      Ten technologiczny postęp nie tylko pozwolił nam tworzyć bardziej realistyczne i żywe postaci, ale także umożliwił rendering w czasie rzeczywistym, co oznacza, że widzę od razu wszelkie wprowadzane zmiany, a to przyspiesza dodatkowo pracę. Mam ponadto możliwość produkowania foto-realistycznych obrazów, które pomagają tworzyć bardzo szczegółowy i wiarygodny świat 3D. Można też łatwo oświetlać sceny i modele przy użyciu pojedynczych obrazków HDRI oraz wykorzystywać skany fotogrametryczne, czyli trójwymiarowe skany prawdziwych przedmiotów i postaci bazujące na zestawach zdjęć robionych wokół obiektu, w tym także wysokiej rozdzielczości tekstur. Ogólnie to bardzo pomaga czynić proces twórczy większą zabawą, skoro nie trzeba się męczyć ze sprzętem.
      Przystępność rozwiązań sprzętowych i programowych nadal się poprawia, dzięki czemu graficy 3D mogą kontynuować swoją twórczą przygodę i skupiać się na rozwijaniu swoich umiejętności i potencjału przy wykorzystaniu najlepszych programów. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że wydajność i opłacalność zależy ściśle od potrzeb. Moje wymagania są różne w zależności od tego, czy zarabiam pieniądze na renderingu, czy też na modelowaniu i teksturowaniu postaci do gier, do czego muszę mieć możliwość pracy na wielu zestawach tekstur 4K na raz. Te wymagania są też zupełnie inne, gdy tworzę proste modele do gier mobilnych lub nisko-budżetowych, do czego nie potrzebuje aż tak wielu tekstur. Jakkolwiek potrzebuję dużo pamięci wideo, to znalezienie odpowiedniego balansu może być trudne, więc staram się zawsze kupować najlepszą kartę graficzną, na jaką mnie stać, aby moja praca była jak najszybsza.
       

      Twórcy 3D pochodzą z różnych środowisk, zarówno technicznych, jak i artystycznych. By być grafikiem 3D potrzebujesz od razu trochę umiejętności kreatywnych, choć kreatywność można też rozwijać w ciągu swojej kariery. Natomiast umiejętności technicznych wystarczy się po prostu nauczyć (aczkolwiek jest trudniej, jeśli nie znasz się w ogóle na komputerach). Mam przez to na myśli, że współczesne narzędzia programowe są znacznie bardziej dostępne i przyjazne dla użytkownika, a do tego wsparte potężnym sprzętem, który przyspiesza prace i wydajność. Dla przykładu: obecnie nie trzeba rozpoczynać modelowania od bazowej siatki, a formy i kształty można tworzyć bez wiedzy matematycznej czy technicznej. Dlatego cokolwiek przyjdzie Ci do głowy, to możesz to praktycznie zmaterializować na modelu 3D.
      Jakkolwiek posiadanie pewnych umiejętności technicznych i obycia artystycznego może ułatwić Ci początek kariery jako grafika 3D, to cierpliwość jest nadal kluczowa, ponieważ będziesz pracować wiele godzin dziennie szlifując swoje projekty. Niedawno nauczyłem od podstaw dwie osoby, z których żadna nie miała większego doświadczenia ze specjalistycznym oprogramowaniem komputerowym, a teraz obie pracują z sukcesami jako profesjonalni graficy 3D. Obie są jednak niezwykle cierpliwe, wytrwałe i chętne do nauki i rozwoju.
       
      Jako Polak jestem bardzo podekscytowany widząc rozwój tej branży w moim kraju. Mamy tutaj znakomitych artystów 3D i deweloperów, a przy współczesnej technologii możemy sobie pozwolić na tę samą swobodę twórczą, jak profesjonaliści z zachodniej Europy i Ameryki, gdzie powstają największe produkcje.
      Nasza rodzima branża gier komputerowych się rozwija, a wśród najbardziej znanych studiów są Flying Wild Hog, The Astronauts, 11 Bit Studios, CI Games, Techland, People Can Fly i CD PROJEKT RED, a tak wyczekiwany Cyberpunk 2077 jest już w drodze, by zadebiutować w przyszłym roku. Firmy te jednak nie tylko przyciągają pracowników z całego świata, ale także inwestorów, których kuszą możliwości inwestycyjne naszej branży.
      Choć mocny sprzęt jest obecnie wykorzystywany do tego, aby zapewniać najlepsze możliwości za pośrednictwem ekranu naprzeciwko użytkownika – np. za sprawą ekranów 8K czy też zgodnych z AMD Radeon FreeSync, to następnym etapem będzie VR i AR. Profesjonalne aplikacje do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości się rozwijają, a artyści 3D coraz częściej używają zestawów takich, jak Oculus czy HTC Vive do tworzenia. Sądzę, że to będzie kolejny etap w tej przygodzie i to niezwykle ekscytujący dla twórców w Europie i na świecie.
       
      Informacja o artykule: Artykuł powstał przy współpracy Pawła z firmą AMD. Paweł jest użytkownikiem Max3D.pl od wielu lat i znany jest tutaj pod pseudonimem @Levus. Artykuł nie jest artykułem sponsorowanym Max3D.pl (został nam udostępniony). Jeśli macie pomysły na inne artykuły, sami chcielibyście coś napisać i zamieścić u nas - dajcie znać.
       

    • By makak
      Pojawiła się zapowiedź nowej wersji Cinema4D. A w niej przede wszystkim rezygnacja z poszczególnych wersji (Prime, Studio itd) i scalenie tego w jedną.
      Wprowadzenie subskrypcji jako opcji:
      1 Year
      59,99$ / month
      49,99€ / month
      1 Month
      94,99$ / month
      84,99€ / month
      Perpetual
      3495$
      2900€
      Also optional bundled with Redshift
      1 Year
      81,99$ / month
      69,99€ / month
      1 Month
      116,99$ / month
      104,99€ / month
      (ceny bez vat jak mi się wydaje).
       
      Poza tym:
      - New Caps and Bevels
      https://www.youtube.com/watch?v=X7eaBfpze6A
      Ulepszenia node system (dostępny teraz dla zewnętrznych silników)
      https://www.youtube.com/watch?time_continue=96&v=reAMJIe3zKc
      Jeśli chodzi o UV to warto wspomnieć o nowym UV Transform Tool (brakowało mi tego). Wsparciu dla monitorów 4K,
      Pełna lista zmian:
      https://www.maxon.net/en/products/cinema-4d/new-in-release-21/complete-feature-list/
       
       
       
       
       
  • Member Statistics

    • Total Members
      29,130
    • Most Online
      1,338

    Newest Member
    MarcinLe
    Joined
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy