Jump to content

    Max3D 2019 - Reanimacja

    Max3D.pl towarzyszy wam już od ponad 20 lat! Tak zgadza się, serwis tak naprawdę w tym roku miał 20 urodziny. Ostatnie lata nie były najlepsze. Od dłuższego czasu zastanawiałem się co dalej, czy to koniec. Facebook zrobił swoje. Wiele osób przeniosło się właśnie tam i automatycznie z forum powoli upływało życie (warto jednak dodać, że upływało - nigdy nie wygasło). Natomiast my (ja i moderatorzy) nie mieliśmy już na to wszystko tyle czasu co kiedyś. W dalszym ciągu tak jest, Max3D.pl nie jest do końca "komercyjnym tworem". 

    Miałem nie lada dylemat w ciągu ostatnich lat, co dalej, co z forum, co z serwisem, co z domeną. Newsy zamarły, na forum ruch nie był zbyt duży. Z zewnątrz nie wyglądalo to dobrze. Prawdę mówiąc byłem bliski pogodzenia się już z tym, że to koniec. Jakby nie było, 20 lat. Przez prawie połowę życia Max3D.pl zawsze było gdzieś obok. 

    Czy news w tym tonie oznacza właśnie koniec? Nie! (duża w tym zasługa Marcina (Klicek) - który przekonał mnie, że jeszcze warto spróbować). Ale to nie kosmetyczna zmiana. Zmieniamy wszystko, zaczynamy jakby od nowa - zmieniamy silnik serwisu, strukturę forum. Wszystko zostało uproszczone, a w jakim kierunku pójdzie - to zależy tylko od Was, od ruchu w serwisie. 

    Zanim całkowicie odłączymy wtyczkę tutaj, warto spróbować (inaczej chyba ciągle zadawałbym sobie to pytanie).

    Do Waszej dyspozycji oddajemy forum i serwis w nowej postaci, na nowym silniku.

    Pracuje nad tym, aby stara wersja serwisu pojawiła się pod archiwalnym adresem (poinformujemy o tym), ale w tej chwili zachęcam Wam do dyskusji i dzielenia się pracami w nowej odsłonie Max3D.pl.

    Jesteśmy ciekawi Waszych opinii, sugestii. Potraktujcie to jako wersję beta i mam nadzieję, że w miarę upływu czasu opracujemy jeszcze lepszą formę tego co mamy dzisiaj. Jeśli ta próba się nie uda, trudno, po 20 latach wyjmiemy wtyczkę zyskując w ten sposób trochę więcej czasu.

    Migracja ze starego serwisu

    Wszystkiego konta do połowy maja 2019 roku udało się przenieść. To samo tyczy się postów i tematów z forum. Niestety nie byliśmy w stanie przenieść ostatnich dwóch tygodni z poprzedniego forum (sama migracja forum trwała 2 tygodnie). 

    Struktura forum

    Uprościliśmy wszystko. Zostaliśmy tylko działy w których na starej wersji "pozostało życie". Pamiętajcie jednak, że tutaj jesteśmy elastyczni i jeśli pojawi się taka potrzeba jesteśmy gotowi na zmiany (nowe działy, kolejne uproszczenia). 

    Newsy

    Te od redakcji będą się pojawiać co jakiś czas, ale aktualny silnik pozwolił nam zbudować stronę główną tak, aby wyświetlać również najciekawsze wątki dodane przez Was. Na stronie głównej będą wyróżniane wątki dodane przez Was. Tutaj naprawdę możliwości konfiguracji mamy spore. A tak to w ostatnich latach działało,

    Galeria

    To dział, który zmienił się całkowicie. Nie wrzucamy ukończonych prac do wątku - oczywiście możecie, jeśli chcecie zbierać feedback, zasady działu W.I.P nie zmieniły się. Spośród wrzuconych prac nareszcie mamy narzędzia do tego, aby wyróżniać w lepszy sposób najlepsze prace, macie oceny, możliwość śledzenia osób, których prace wam się podobają, powiadomienia...

    W.I.P dodatkowo został połączony (2D, 3D, GameArt). Uprościliśmy jak tylko mogliśmy działy i zostawiliśmy te w których ruch w ostatnich latach pozostał.

    Pytania i odpowiedzi

    Dział pomocy zmienił się całkowicie. Zmniejszyliśmy liczbę działów, jeśli będzie potrzeba dodamy nowe, ale najważniejsze jest to jak ten dział będzie funkcjonował. Jeśli spotkaliśmy się z serwisami typu StackOverflow - zasada teraz będzie podobna - autor pytania może na końcu oznaczyć prawidłową odpowiedź, za odpowiedzi przyznawane są punkty - będzie to duże czytelniejsze.

    Archiwum

    Większość starych wątków została przeniesiona do archiwum. Jeśli miałeś teczkę 2D/3D i chcesz, aby była ona przeniesiona do aktualnego działu W.I.P - napisz.

    Nie przedłużając, do zobaczenia na forum!

    Edited by adek


    • Like 15
    • Thanks 1


    User Feedback

    Recommended Comments

    No działa w końcu 😉 super że w końcu postanowiłeś reaktywować max3d.pl, wygląda ładnie.. a jak się rozwinie to zobaczymy, myślę, ze trzonem który żyłby własnym życiem powinny być: "oferty pracy" - "galerie" - "newsy".. 

    • Like 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Jak feniks z popiołów 😉 Nie wyobrażam sobie dnia bez zaglądania na max3d.pl więc gorąco kibicuję.

    • Like 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Jak Kalberos mnie poinformował że Max sie reanimuje to myślałam że mnie troluje 😛 Ja tu zaglądam i faktycznie! Newsy hulają, arty wrzucane.. ❤️ 

    Dramy na Maxie były znacznie bardziej angażujące niż te na FB xD Więc na bank będę zaglądać - i może nawet odgrzebię swoją teczkę... :P?  Jakby nie było: gratsy Adek, trzymam kciuki! Żeby faktycznie forum odżyło! xD

    PS: Klicek, wygląda na to że nieoficjalnie zostałeś Ambasadorem Max3d - Adek jak forum odżyje to trzeba dać temu panu medal xD

    PS2: Jest jeszcze gdzieś tutaj Dziadek? 😛

    • Thanks 1
    • Haha 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Cześć @telthona! Miło Cię widzieć 🙂

    Do dram mam nadzieje wrócimy chociaż czasy się zmieniły. Zobaczymy. Dlatego dzisiaj stawiamy na galerie, prace, dyskusje. Mniej tutoriale, które znajdziesz na YT itp.

    No Klicek mocno zmotywował do ruszenia. Ciężko z czasem, trochę to trwało, ale udało się i powiem szczerze, że ten silnik jest rewelacyjny - tak naprawdę powoli wszystko czego chcemy mamy. No i jest na czasie. Od galerii po samo forum.

    Klicek zawsze był ambasadorem.

    Na spokojnie sobie działamy. Są też wakacje, ruch dużo mniejszy był wtedy, ale na razie widać, że po tym okresie ciszy ruch jakiś tam wraca. Dyskusji może nie za dużo, ale też z każdym dniem coraz więcej postów. 

     

    • Like 3

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    musicie istnieć bo jeszcze nie zdążyłem zrobić pracy którą chciałbym się pochwalić 😛

    dajcie mi jeszcze ze 20 lat

    • Like 1
    • Haha 3

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    No proszę Państwa, wracam sobie z urlopu a tu takie rzeczy się dzieją (aż chciałoby się zakrzyknąć niczym znany i lubiany Kazimierz - Yes! Yes! Yes!). Strona wygląda bardzo ładnie. Zmniejszenie liczby działów na duży plus! Prosto, klarownie, czytelnie, tak jak trzeba. Trzymam kciuki i kibicuję - niech forum puchnie od wrzucanych prac, tematów i komentarzy.

    To krzepiące, że komuś się jeszcze chce coś robić :)
    Pozdro dla wszystkich!


    P.S. Nie przejmujcie się Facebookiem, to już nie portal społecznościowy tylko kanał sprzedaży i narzędzie do śledzenia. Zresztą i tak stopniowo wypierają go przeróżne snapchaty, tiktoki i inne tego typu pozbawione humanizmu twory, gdzie merytorycznej dyskusji najzwyczajniej w świecie nie ma ;)

    • Like 4

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Pomimo, że nie udzielam się tutaj w ogóle, to wchodzę tutaj od 13 lat.

    Kibicuje Wam z boku! Może kiedyś sam się poudzielam.

    • Like 1
    • Thanks 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    9 minut temu, inkas napisał:

    Pomimo, że nie udzielam się tutaj w ogóle, to wchodzę tutaj od 13 lat.

    Kibicuje Wam z boku! Może kiedyś sam się poudzielam.

    Dzięki! Zapraszamy w takim razie do dyskutowania/komentowania. 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    no ja  tez zachecam 🙂 pamietajcie ze ludzie ktorzy pisza komentarze tworza komunity 😉

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Wracam :)
    Witam wszystkich! starych i nowych.

    Forum wyglada teraz bardzo fajnie. Swietna robota !

    Trzymam kciuki zeby sie to rozwinelo.  Postaram sie do tego dolożyć.


     

    • Like 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    13 godzin temu, CzAk1 napisał:

    No siemaneczko! Dobrze wrócić 🙂

    witamy witamy 😄

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now



  • Our picks

    • W serwisie ART OF VFX pojawił się obszerny artykuł (wywiad) na temat tworzenia efektów specjalnych w Wiedźminie (od Netflixa). Julian Parry dosyć szczegółowo opowiada o pracy przy tym projekcie. 

      Julian odpowiedzialny był całościowo za efekty specjalne. Przypominamy, że jednym z vendorów pracujących przy produkcji była firma Platige Image. Z wywiadu możemy się dowiedzieć, że w sumie była to jedyna firma spoza Londynu.

      Będziemy chcieli zorganizować dla Was AMA z Polakami pracującymi przy Wiedźminie. Być może się uda.

      Ale zachęcamy do przeczytania artykułu: https://www.artofvfx.com/the-witcher-julian-parry-overall-vfx-supervisor/
        • Like
      • 1 reply
    • Wiem, że Wiedźmin jest w tej chwili na ustach wszystkich, ale o nim zapewne jeszcze sobie coś napiszemy. Chciałbym przypomnieć o innej produkcji Netflixa z polskim akcentem wartej polecenia (szczególnie w okresie świątecznym).

      Jeśli dopiero kupiliście abonament Netflixa lub zapomnieliście o takiej produkcji jak Klaus Netflix - warto rzucić na nią okiem!

      Przyznam szczerze, że mnie osobiście dopiero teraz udało się nadrobić zaległości bo chciałem to zrobić razem z rodziną i ... piszę ten post spontanicznie, bo tak dobrej animacji nie widziałem już dawno (a jako rodzic jestem dosyć na bieżąco😎). Oczywiście to opinia moja, ale i pozostałej części rodziny, która ze mną to oglądało przy czym córka naprawdę nie odeszła od telewizora tak ją wciągnęła historia (a nie zdarza się to często w warunkach domowych).

      Przepiękna animacja, stylizacja, postacie, cały czas jest na czym zawiesić oko.

      Zdaje sobie sprawę, że to zasługa większej ilości osób, ale gratulacje Szymon Biernacki oraz Marcin Jakubowski 👏 (Production Designers). Taki nasz polski akcent, ale mnie osobiście również kojarzący się z Max3D.pl bo przez lata (co prawda dawno temu), ale wiele Waszych prac można było oglądać na Max3d.pl). Być może uda nam się Was namówić na AMA? Pogodamy może o tym w Nowym Roku 😉

      Szczerze polecam obejrzenie tego filmu i trochę przedwcześniej życzę wszystkim Wesołych Świąt! 🎅
        • Like
      • 1 reply
    • Infiniti Q60 Unreal Engine 4 RTX
      kolejna pracka auto w Unrealu na RTX'ie, tym razem realistyczny outdoor z HDRi

       

      po wiecej zapraszam tutaj:

       

      https://www.artstation.com/plasti
      https://www.behance.net/damianbilinski
        • Like
      • 0 replies
  • Similar Content

    • By adek
      Dwa dni temu na Humble Bundle pojawiła się możliwość kupienia pakietu dla grafików oraz twórców gier zainteresowanych m.in. silnikiem Unity 3D. Płacąc (w zależności od tego jakiego oprogramowania potrzebujecie) 25$ - otrzymujecie w zamian Corel Paintera, Gravit Designera, PaintShop® Pro Ultimate, Pinacle Studio, zestawy pędzli itp... 
      Cena pakietu 25$ zawiera oprogramowanie za ok. 998$ (prawie 4000zł przy obecnym kursie)
      Pierwszy zestaw, który może was zainteresować to pakiet oprogramowania graficznego. Potrzebujecie Colre Paintera? Gravit Designera? 
       
      Bundle z oprogramowaniem
      https://www.humblebundle.com/software/painter-create-with-confidence?partner=max3d
       
      Unity 2019 Bundle
      https://www.humblebundle.com/software/unity-2019-bundle?partner=max3d
       
      Zauważycie również, że linki zawierają informacje o partnerstwie Max3D. Zgadza się, zostaliśmy partnerem Humble Bundle, a więc kupująć poprzez ten link wspieracie również max3D.pl (dla was nie wiąże się to z żadną dodatkową opłatą, a więc kwota pakietów jest stała)

      Zobacz cały article
    • By adek
      Dwa dni temu na Humble Bundle pojawiła się możliwość kupienia pakietu dla grafików oraz twórców gier zainteresowanych m.in. silnikiem Unity 3D. Płacąc (w zależności od tego jakiego oprogramowania potrzebujecie) 25$ - otrzymujecie w zamian Corel Paintera, Gravit Designera, PaintShop® Pro Ultimate, Pinacle Studio, zestawy pędzli itp... 
      Cena pakietu 25$ zawiera oprogramowanie za ok. 998$ (prawie 4000zł przy obecnym kursie)
      Pierwszy zestaw, który może was zainteresować to pakiet oprogramowania graficznego. Potrzebujecie Colre Paintera? Gravit Designera? 
       
      Bundle z oprogramowaniem
      https://www.humblebundle.com/software/painter-create-with-confidence?partner=max3d
       
      Unity 2019 Bundle
      https://www.humblebundle.com/software/unity-2019-bundle?partner=max3d
       
      Zauważycie również, że linki zawierają informacje o partnerstwie Max3D. Zgadza się, zostaliśmy partnerem Humble Bundle, a więc kupująć poprzez ten link wspieracie również max3D.pl (dla was nie wiąże się to z żadną dodatkową opłatą, a więc kwota pakietów jest stała)
    • By Platigecareers
      Platige Image S.A. jest wielokrotnie nagradzanym, studiem produkcyjnym i postprodukcyjnym w Polsce. Specjalizuje się w tworzeniu cinematików do gier komputerowych, animacji 3D,reklam, realizacjach cyfrowych efektów specjalnych na potrzeby spektakli teatralnych i filmów fabularnych. Studio zajmuje się również produkcją filmów animowanych i fabularnych.
      Obecnie poszukujemy kandydatów, zainteresowanych współpracą na stanowisku:

      Animator

      Będziesz częścią zespołu tworzącego cinematiki dla największych tytułów z branży gier. Do twoich codziennych zadań będzie należało tworzenie animacji zgodnie z wymaganiami.
       
      MIEJSCE PRACY: Warszawa/praca zdalna

      OFERUJEMY:

      Ciekawą, pełną wyzwań pracę w kreatywnej firmie o ugruntowanej pozycji na rynku
      Elastyczny system pracy oraz możliwość stałej współpracy
      Przyjazną atmosferę w zgranym zespole
      Szansę na udział w projektach na skalę światową
      Ciekawe biuro (odrestaurowane tereny forteczne)
      Benefity.

       
      WYMAGANIA I OBOWIĄZKI:

      Znajomość 3ds Max lub Motion Builder lub Maya poparta realizacjami komercyjnymi
      Znajomość technik animacji
      Doświadczenie w pracy z pipelinem 3D z uwzględnieniem riggów, motion capture i previsu
      Umiejętnośc pracy pod presją czasu
      Umiejętność priorytetyzacji zadań

       
      MILE WIDZIANE:
       

      Doświadczenie w pracy z technologią motion capture.
      Wykształcenie artystyczne lub doświadczenie w branży game development, produkcji filmowej lub agencji postprodukcyjnej

       
      Jesteś zainteresowany współpracą z nami?
      Prześlij swoją aplikację zawierającą:

      CV
      portfolio lub showreel
      Oczekiwania finansowe z uwzględnieniem stawki dziennej

       
      na adres [email protected] W tytule maila wpisz: „Animator_ANI_PL_10_2016”
       
      Prosimy o dopisanie następującej klauzuli "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dn. 29.08.97 roku o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust Nr 133 poz. 883)". Zastrzegamy sobie prawo kontaktu jedynie z wybranymi kandydatami.
    • By pezet
      Witam wszystkich,
      Chciałbym prosić o radę.
      Korzystam z 3ds max 2015 i vray 3 (już nie pamiętam który dokładnie bo co chwile jest up:)). Nie renderuje na RT, używam i7 4790K po OC.
       
      Aktualnie mam Zotac GTX 560 2gb i jeśli chodzi o wydajność w viewporcie nawet daje radę (choć mogłoby być lepiej czasem), ale denerwuje mnie grzanie się tej karty i już kilka razy czyszczony/smarowany wentylator który strasznie hałasuje - zastanawiałem się nawet czy nie przeszczepić stock'owego chłodzenia z i7 które mi leży - ktoś tego próbował?
       
      Koniec końców postanowiłem kupić coś nowego do 1000zł.
       
      ważne dla mnie wydajność nie gorsza niż obecny gtx i cisza spokój. Polecicie coś? w tytule moje opcje choć nie wiem czy warto (raczej na tych grafikach nie bedzie mi się lepiej renderować niż na procku ??- używam wielu pluginów - architektura)
       
      Dodatkowo korzystam z Photoshopa, AutoCada troche aftereffects
    • By mieszczuch88
      Witam, jest to moja pierwsza praca, w której zastosowałem normal mape, i użyłem mudboxa do otexturowania. Wiem że textura jest troche za ostra, i moze za dużo noise, następna będzie lepsza bo wiem co zle zrobiłem:) Model high poly w zbrush, retopologia w 3dsmaxie(nareszcie się nauczyłem), texturowanie w mudbox. Licze na wskazanie czy ide dobrą drogą, i jakie błędy popełniam :) model ok. 1000 poligonów, chociaż mogłem jeszcze zaoszczędzić, poniewajest tam wiele błędów.
       
       

       

       

       

      image ru

  • Member Statistics

    • Total Members
      28,989
    • Most Online
      1,338

    Newest Member
    Digital Craft
    Joined
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy