Jump to content

    Max3D 2019 - Reanimacja

    Max3D.pl towarzyszy wam już od ponad 20 lat! Tak zgadza się, serwis tak naprawdę w tym roku miał 20 urodziny. Ostatnie lata nie były najlepsze. Od dłuższego czasu zastanawiałem się co dalej, czy to koniec. Facebook zrobił swoje. Wiele osób przeniosło się właśnie tam i automatycznie z forum powoli upływało życie (warto jednak dodać, że upływało - nigdy nie wygasło). Natomiast my (ja i moderatorzy) nie mieliśmy już na to wszystko tyle czasu co kiedyś. W dalszym ciągu tak jest, Max3D.pl nie jest do końca "komercyjnym tworem". 

    Miałem nie lada dylemat w ciągu ostatnich lat, co dalej, co z forum, co z serwisem, co z domeną. Newsy zamarły, na forum ruch nie był zbyt duży. Z zewnątrz nie wyglądalo to dobrze. Prawdę mówiąc byłem bliski pogodzenia się już z tym, że to koniec. Jakby nie było, 20 lat. Przez prawie połowę życia Max3D.pl zawsze było gdzieś obok. 

    Czy news w tym tonie oznacza właśnie koniec? Nie! (duża w tym zasługa Marcina (Klicek) - który przekonał mnie, że jeszcze warto spróbować). Ale to nie kosmetyczna zmiana. Zmieniamy wszystko, zaczynamy jakby od nowa - zmieniamy silnik serwisu, strukturę forum. Wszystko zostało uproszczone, a w jakim kierunku pójdzie - to zależy tylko od Was, od ruchu w serwisie. 

    Zanim całkowicie odłączymy wtyczkę tutaj, warto spróbować (inaczej chyba ciągle zadawałbym sobie to pytanie).

    Do Waszej dyspozycji oddajemy forum i serwis w nowej postaci, na nowym silniku.

    Pracuje nad tym, aby stara wersja serwisu pojawiła się pod archiwalnym adresem (poinformujemy o tym), ale w tej chwili zachęcam Wam do dyskusji i dzielenia się pracami w nowej odsłonie Max3D.pl.

    Jesteśmy ciekawi Waszych opinii, sugestii. Potraktujcie to jako wersję beta i mam nadzieję, że w miarę upływu czasu opracujemy jeszcze lepszą formę tego co mamy dzisiaj. Jeśli ta próba się nie uda, trudno, po 20 latach wyjmiemy wtyczkę zyskując w ten sposób trochę więcej czasu.

    Migracja ze starego serwisu

    Wszystkiego konta do połowy maja 2019 roku udało się przenieść. To samo tyczy się postów i tematów z forum. Niestety nie byliśmy w stanie przenieść ostatnich dwóch tygodni z poprzedniego forum (sama migracja forum trwała 2 tygodnie). 

    Struktura forum

    Uprościliśmy wszystko. Zostaliśmy tylko działy w których na starej wersji "pozostało życie". Pamiętajcie jednak, że tutaj jesteśmy elastyczni i jeśli pojawi się taka potrzeba jesteśmy gotowi na zmiany (nowe działy, kolejne uproszczenia). 

    Newsy

    Te od redakcji będą się pojawiać co jakiś czas, ale aktualny silnik pozwolił nam zbudować stronę główną tak, aby wyświetlać również najciekawsze wątki dodane przez Was. Na stronie głównej będą wyróżniane wątki dodane przez Was. Tutaj naprawdę możliwości konfiguracji mamy spore. A tak to w ostatnich latach działało,

    Galeria

    To dział, który zmienił się całkowicie. Nie wrzucamy ukończonych prac do wątku - oczywiście możecie, jeśli chcecie zbierać feedback, zasady działu W.I.P nie zmieniły się. Spośród wrzuconych prac nareszcie mamy narzędzia do tego, aby wyróżniać w lepszy sposób najlepsze prace, macie oceny, możliwość śledzenia osób, których prace wam się podobają, powiadomienia...

    W.I.P dodatkowo został połączony (2D, 3D, GameArt). Uprościliśmy jak tylko mogliśmy działy i zostawiliśmy te w których ruch w ostatnich latach pozostał.

    Pytania i odpowiedzi

    Dział pomocy zmienił się całkowicie. Zmniejszyliśmy liczbę działów, jeśli będzie potrzeba dodamy nowe, ale najważniejsze jest to jak ten dział będzie funkcjonował. Jeśli spotkaliśmy się z serwisami typu StackOverflow - zasada teraz będzie podobna - autor pytania może na końcu oznaczyć prawidłową odpowiedź, za odpowiedzi przyznawane są punkty - będzie to duże czytelniejsze.

    Archiwum

    Większość starych wątków została przeniesiona do archiwum. Jeśli miałeś teczkę 2D/3D i chcesz, aby była ona przeniesiona do aktualnego działu W.I.P - napisz.

    Nie przedłużając, do zobaczenia na forum!

    Edited by adek


    • Like 15
    • Thanks 1


    User Feedback

    Recommended Comments

    No działa w końcu 😉 super że w końcu postanowiłeś reaktywować max3d.pl, wygląda ładnie.. a jak się rozwinie to zobaczymy, myślę, ze trzonem który żyłby własnym życiem powinny być: "oferty pracy" - "galerie" - "newsy".. 

    • Like 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Jak feniks z popiołów 😉 Nie wyobrażam sobie dnia bez zaglądania na max3d.pl więc gorąco kibicuję.

    • Like 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Jak Kalberos mnie poinformował że Max sie reanimuje to myślałam że mnie troluje 😛 Ja tu zaglądam i faktycznie! Newsy hulają, arty wrzucane.. ❤️ 

    Dramy na Maxie były znacznie bardziej angażujące niż te na FB xD Więc na bank będę zaglądać - i może nawet odgrzebię swoją teczkę... :P?  Jakby nie było: gratsy Adek, trzymam kciuki! Żeby faktycznie forum odżyło! xD

    PS: Klicek, wygląda na to że nieoficjalnie zostałeś Ambasadorem Max3d - Adek jak forum odżyje to trzeba dać temu panu medal xD

    PS2: Jest jeszcze gdzieś tutaj Dziadek? 😛

    • Thanks 1
    • Haha 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Cześć @telthona! Miło Cię widzieć 🙂

    Do dram mam nadzieje wrócimy chociaż czasy się zmieniły. Zobaczymy. Dlatego dzisiaj stawiamy na galerie, prace, dyskusje. Mniej tutoriale, które znajdziesz na YT itp.

    No Klicek mocno zmotywował do ruszenia. Ciężko z czasem, trochę to trwało, ale udało się i powiem szczerze, że ten silnik jest rewelacyjny - tak naprawdę powoli wszystko czego chcemy mamy. No i jest na czasie. Od galerii po samo forum.

    Klicek zawsze był ambasadorem.

    Na spokojnie sobie działamy. Są też wakacje, ruch dużo mniejszy był wtedy, ale na razie widać, że po tym okresie ciszy ruch jakiś tam wraca. Dyskusji może nie za dużo, ale też z każdym dniem coraz więcej postów. 

     

    • Like 3

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    musicie istnieć bo jeszcze nie zdążyłem zrobić pracy którą chciałbym się pochwalić 😛

    dajcie mi jeszcze ze 20 lat

    • Like 1
    • Haha 3

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Super 🙂 Strona/forum naprawdę dobrze wygląda! Gratzy! 

    • Like 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Tak jak pan wyżej, może za życia maxa zdąże wrzucić coś sensownego :D Będe obserwował!

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    No proszę Państwa, wracam sobie z urlopu a tu takie rzeczy się dzieją (aż chciałoby się zakrzyknąć niczym znany i lubiany Kazimierz - Yes! Yes! Yes!). Strona wygląda bardzo ładnie. Zmniejszenie liczby działów na duży plus! Prosto, klarownie, czytelnie, tak jak trzeba. Trzymam kciuki i kibicuję - niech forum puchnie od wrzucanych prac, tematów i komentarzy.

    To krzepiące, że komuś się jeszcze chce coś robić :)
    Pozdro dla wszystkich!


    P.S. Nie przejmujcie się Facebookiem, to już nie portal społecznościowy tylko kanał sprzedaży i narzędzie do śledzenia. Zresztą i tak stopniowo wypierają go przeróżne snapchaty, tiktoki i inne tego typu pozbawione humanizmu twory, gdzie merytorycznej dyskusji najzwyczajniej w świecie nie ma ;)

    • Like 4

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Pomimo, że nie udzielam się tutaj w ogóle, to wchodzę tutaj od 13 lat.

    Kibicuje Wam z boku! Może kiedyś sam się poudzielam.

    • Like 1
    • Thanks 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    9 minut temu, inkas napisał:

    Pomimo, że nie udzielam się tutaj w ogóle, to wchodzę tutaj od 13 lat.

    Kibicuje Wam z boku! Może kiedyś sam się poudzielam.

    Dzięki! Zapraszamy w takim razie do dyskutowania/komentowania. 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    no ja  tez zachecam 🙂 pamietajcie ze ludzie ktorzy pisza komentarze tworza komunity 😉

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Wracam :)
    Witam wszystkich! starych i nowych.

    Forum wyglada teraz bardzo fajnie. Swietna robota !

    Trzymam kciuki zeby sie to rozwinelo.  Postaram sie do tego dolożyć.


     

    • Like 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    13 godzin temu, CzAk1 napisał:

    No siemaneczko! Dobrze wrócić 🙂

    witamy witamy 😄

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now



  • Our picks

    • Rekordowe 32. filmy animowane stają w walce o Oskara, który przyznany zostanie w roku 2020. Do tej pory rekord wynosił 27 i było to 2017 roku. Mamy polski akcent, na liście znajduje się film "Another Day of Life" ("Jeden dzień życia")

      Jeszcze dzień życia – pełnometrażowy, polsko-hiszpański, łączący techniki animacji i dokumentu film z 2018 roku, stworzony przez Damiana Nenowa i Raúla de la Fuente, oparty na książce Ryszarda Kapuścińskiego pod tym samym tytułem, przedstawiający historię trzymiesięcznej podróży Kapuścińskiego do ogarniętej wojną i chaosem Angoli. Film nakręcony jest w technice motion capture, polegającej na „przechwytywaniu” trójwymiarowych ruchów aktorów i zapisywaniu w komputerze. Podczas 31. ceremonii wręczenia Europejskich Nagród Filmowych Jeszcze dzień życia zdobył nagrodę w kategorii: Najlepszy film animowany.

       

       

       

      Nominacje zostaną ogłoszone w 13 stycznia 2020 roku, a sama gala finałowa odbędzie się 9 lutego 2020r.

      Pełna lista filmów:

      Abominable


      The Addams Family


      The Angry Birds Movie 2


      Another Day of Life


      Away


      Buñuel in the Labyrinth of the Turtles


      Children of the Sea


      Dilili in Paris


      Frozen II


      Funan


      Genndy Tartakovsky’s ‘Primal’ – Tales of Savagery


      How to Train Your Dragon: The Hidden World


      I Lost My Body


      Klaus


      The Last Fiction


      The Lego Movie 2: The Second Part


      Marona’s Fantastic Tale


      Missing Link


      Ne Zha


      Okko’s Inn


      Pachamama


      Promare


      Rezo


      The Secret Life of Pets 2


      Spies in Disguise


      The Swallows of Kabul


      This Magnificent Cake!


      The Tower


      Toy Story 4


      Upin & Ipin: The Lone Gibbon Kris


      Weathering with You


      White Snake



       

      Źródło: www.cartoonbrew.com
      • 0 replies
    • Od 15 listopada 2019 roku na platformie Netflix będzie można obejrzeć film animowany "Klaus". Warto dodać, że po filmach dokumentanych i serialach będzie to pierwsza produkcja sygnowana marką Netflix. 

      Warto tutaj wspomnieć o polskich akcentach (i to nie byle jakich!). Dyrektorami artystycznymi tej produkcji byli byli Szymon Biernacki i Marcin Jakubowski.

      Od 8 listopada film będzie można zobaczyć w wybranych kinach, ale niestety nie mamy na ten moment listy kin w Polsce w którym będzie on pokazywany. Jak tylko ją dostaniemy, wrzucimy ją tutaj.

      Zwiastun filmu

       
        • Like
      • 6 replies
    • W internecie pojawił się zwiastun ciekawego polskiego projektu gry pt. "Uragun". To projekt gry - strzelanki typu "top-down". Gracz będzie mógł zasiąść za sterami wielkiego "mecha" i powalczyć z botami złej sztucznej inteligencji na ulicach m.in. Warszawy, Nowego Yorku, Londynu, Berlina, Beijing czy Moskwy.

      Gra tworzona jest przez Kool2Play Studio. Gra zostanie na początku udostępniona w serwisie Steam (Early Access) na początku 2020 roku. 

      Warto obejrzeć zwiastun i jeśli projekt wam się podoba dodać grę do "wishlist" na platformie Steam.

      Więcej o projekcie:

      Podstrona projektu na platformie STEAM


      Oficjalna strona



       

      Osoby odpowiedzialne za projekt i zwiastun:

      DEVELOPER: Kool2Play
      Project Manager: Marta Lower
      Script: Jacek Wesołowski
      Storyboard: Agnieszka Jastrzębska

      TRAILER:
      Radikal Studio
      Producer: Kuba Sobek
      Animator: Tomasz Wikliński
      Editor: Adam Kubrakiewicz
      Artist: Łukasz Poller
      Motion Designer: Kuba Sobek

      Music and Sound Designer:
      Antoni Sadowski (Zombie Commando)

      Voiceovers:
      Debbie Irwin, William Malcolm, Dominic Chambers

       
        • Like
      • 4 replies
  • Similar Content

    • By adek
      Dwa dni temu na Humble Bundle pojawiła się możliwość kupienia pakietu dla grafików oraz twórców gier zainteresowanych m.in. silnikiem Unity 3D. Płacąc (w zależności od tego jakiego oprogramowania potrzebujecie) 25$ - otrzymujecie w zamian Corel Paintera, Gravit Designera, PaintShop® Pro Ultimate, Pinacle Studio, zestawy pędzli itp... 
      Cena pakietu 25$ zawiera oprogramowanie za ok. 998$ (prawie 4000zł przy obecnym kursie)
      Pierwszy zestaw, który może was zainteresować to pakiet oprogramowania graficznego. Potrzebujecie Colre Paintera? Gravit Designera? 
       
      Bundle z oprogramowaniem
      https://www.humblebundle.com/software/painter-create-with-confidence?partner=max3d
       
      Unity 2019 Bundle
      https://www.humblebundle.com/software/unity-2019-bundle?partner=max3d
       
      Zauważycie również, że linki zawierają informacje o partnerstwie Max3D. Zgadza się, zostaliśmy partnerem Humble Bundle, a więc kupująć poprzez ten link wspieracie również max3D.pl (dla was nie wiąże się to z żadną dodatkową opłatą, a więc kwota pakietów jest stała)

      Zobacz cały article
    • By adek
      Dwa dni temu na Humble Bundle pojawiła się możliwość kupienia pakietu dla grafików oraz twórców gier zainteresowanych m.in. silnikiem Unity 3D. Płacąc (w zależności od tego jakiego oprogramowania potrzebujecie) 25$ - otrzymujecie w zamian Corel Paintera, Gravit Designera, PaintShop® Pro Ultimate, Pinacle Studio, zestawy pędzli itp... 
      Cena pakietu 25$ zawiera oprogramowanie za ok. 998$ (prawie 4000zł przy obecnym kursie)
      Pierwszy zestaw, który może was zainteresować to pakiet oprogramowania graficznego. Potrzebujecie Colre Paintera? Gravit Designera? 
       
      Bundle z oprogramowaniem
      https://www.humblebundle.com/software/painter-create-with-confidence?partner=max3d
       
      Unity 2019 Bundle
      https://www.humblebundle.com/software/unity-2019-bundle?partner=max3d
       
      Zauważycie również, że linki zawierają informacje o partnerstwie Max3D. Zgadza się, zostaliśmy partnerem Humble Bundle, a więc kupująć poprzez ten link wspieracie również max3D.pl (dla was nie wiąże się to z żadną dodatkową opłatą, a więc kwota pakietów jest stała)
    • By Platigecareers
      Platige Image S.A. jest wielokrotnie nagradzanym, studiem produkcyjnym i postprodukcyjnym w Polsce. Specjalizuje się w tworzeniu cinematików do gier komputerowych, animacji 3D,reklam, realizacjach cyfrowych efektów specjalnych na potrzeby spektakli teatralnych i filmów fabularnych. Studio zajmuje się również produkcją filmów animowanych i fabularnych.
      Obecnie poszukujemy kandydatów, zainteresowanych współpracą na stanowisku:

      Animator

      Będziesz częścią zespołu tworzącego cinematiki dla największych tytułów z branży gier. Do twoich codziennych zadań będzie należało tworzenie animacji zgodnie z wymaganiami.
       
      MIEJSCE PRACY: Warszawa/praca zdalna

      OFERUJEMY:

      Ciekawą, pełną wyzwań pracę w kreatywnej firmie o ugruntowanej pozycji na rynku
      Elastyczny system pracy oraz możliwość stałej współpracy
      Przyjazną atmosferę w zgranym zespole
      Szansę na udział w projektach na skalę światową
      Ciekawe biuro (odrestaurowane tereny forteczne)
      Benefity.

       
      WYMAGANIA I OBOWIĄZKI:

      Znajomość 3ds Max lub Motion Builder lub Maya poparta realizacjami komercyjnymi
      Znajomość technik animacji
      Doświadczenie w pracy z pipelinem 3D z uwzględnieniem riggów, motion capture i previsu
      Umiejętnośc pracy pod presją czasu
      Umiejętność priorytetyzacji zadań

       
      MILE WIDZIANE:
       

      Doświadczenie w pracy z technologią motion capture.
      Wykształcenie artystyczne lub doświadczenie w branży game development, produkcji filmowej lub agencji postprodukcyjnej

       
      Jesteś zainteresowany współpracą z nami?
      Prześlij swoją aplikację zawierającą:

      CV
      portfolio lub showreel
      Oczekiwania finansowe z uwzględnieniem stawki dziennej

       
      na adres [email protected] W tytule maila wpisz: „Animator_ANI_PL_10_2016”
       
      Prosimy o dopisanie następującej klauzuli "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dn. 29.08.97 roku o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust Nr 133 poz. 883)". Zastrzegamy sobie prawo kontaktu jedynie z wybranymi kandydatami.
    • By pezet
      Witam wszystkich,
      Chciałbym prosić o radę.
      Korzystam z 3ds max 2015 i vray 3 (już nie pamiętam który dokładnie bo co chwile jest up:)). Nie renderuje na RT, używam i7 4790K po OC.
       
      Aktualnie mam Zotac GTX 560 2gb i jeśli chodzi o wydajność w viewporcie nawet daje radę (choć mogłoby być lepiej czasem), ale denerwuje mnie grzanie się tej karty i już kilka razy czyszczony/smarowany wentylator który strasznie hałasuje - zastanawiałem się nawet czy nie przeszczepić stock'owego chłodzenia z i7 które mi leży - ktoś tego próbował?
       
      Koniec końców postanowiłem kupić coś nowego do 1000zł.
       
      ważne dla mnie wydajność nie gorsza niż obecny gtx i cisza spokój. Polecicie coś? w tytule moje opcje choć nie wiem czy warto (raczej na tych grafikach nie bedzie mi się lepiej renderować niż na procku ??- używam wielu pluginów - architektura)
       
      Dodatkowo korzystam z Photoshopa, AutoCada troche aftereffects
    • By mieszczuch88
      Witam, jest to moja pierwsza praca, w której zastosowałem normal mape, i użyłem mudboxa do otexturowania. Wiem że textura jest troche za ostra, i moze za dużo noise, następna będzie lepsza bo wiem co zle zrobiłem:) Model high poly w zbrush, retopologia w 3dsmaxie(nareszcie się nauczyłem), texturowanie w mudbox. Licze na wskazanie czy ide dobrą drogą, i jakie błędy popełniam :) model ok. 1000 poligonów, chociaż mogłem jeszcze zaoszczędzić, poniewajest tam wiele błędów.
       
       

       

       

       

      image ru

  • Member Statistics

    • Total Members
      28,867
    • Most Online
      297

    Newest Member
    katanaUS
    Joined
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy