Jump to content
  • Sign in to follow this  

    Tańszy 3ds max i Maya - nowe licencje Indie

    Wprowadza testowo w kilku krajach licencje Indie dla 3ds max'a i programu Maya. Na ten moment oferta przeznaczona jest tylko dla użytkowników mieszkających w Australii, Kanadzie, USA, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii. Na stronie zaznaczono, że jest to oferta czasowa. Ta "czasowość" może jednak oznaczać, że jest to pewnego rodzaju pilotaż i firma sprawdza jakie będzie zainteresowanie tego typu licencjami.

    Jest jednak kilka warunków, które określają możliwość skorzystania takiej licencji:

    • Zarobek roczny powinien być poniżej $100 000
    • Możliwy jest zakup tylko jednej licencji na osobę/firmę
    • Oferta (tak jak pisałem wcześniej dotyczy tylko: Australii, Kanadzy, USA, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii

    Warto dodać, żę wersje programów z licencją "Indie" nie są w żaden sposób ograniczone.

    Ceny mogą różnić się w niektórych krajach np. Maya na Maca kosztuje $250 na rok, a w Wielkiej Brytanii jest to już koszt 275 funtów.

    Strony oficjalne (niestety wchodząc na nie z Polski zobaczycie obrazek użyty jako grafika newsa)

     

    Aktualizacja: Jak podaje CGPress.org, jest tutaj pewna pułapka, której da się uniknąć. Kupując licencję Indie po roku przechodzi ona w standardową licencję jeśli po kupnie nie usuniemy subskrypcji.

    Cytat

    Users should also be aware that the license will auto-renew at full price, but this can be avoided by disabling automatic renewal and resubscribing to the Indie license once it expires.

     

    Edited by adek


    • Thanks 1
    Sign in to follow this  


    User Feedback

    Recommended Comments



    Wow. Bo bardzo dobra informacja. Byłoby fantastycznie jakby to wprowadzili do Polski. Pozostaje trzymać kciuki 🙂

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    18 minut temu, blinq napisał:

    Wow. Bo bardzo dobra informacja. Byłoby fantastycznie jakby to wprowadzili do Polski. Pozostaje trzymać kciuki 🙂

    za 250zeta 😉

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ciekawe czy przed upływem roku usuną możliwość odnowienia licencji indie i każdy kto już swoje przepracował na indyku będzie musiał iść na full price 🙂 furtkę już zrobili pytanie czy pójdą dalej. Gdyby to przeszło to różnica dla freelancerów byłaby kolosalna ale z drugiej strony jest combo blender+ houdini indie, taniość i dobrość 🙂

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    Godzinę temu, SUPER_OkO napisał:

    za 250zeta 😉

    Może być 250$ 😉 Nawet netto 😉

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    w UK widzę £275.86 netto - 320 brutto i jest opcja tylko na rok.

    Oferta trochę słaba - to oznacza ok 75k GBP przychodu z prac graficznych więc starczy co najwyżej dla przeciętnego freelancera w UK - na pewno nie formy, którą stać na pracowników. W UK to będą wyłącznie osoby na kontrakty - fakt takich jest mnóstwo w Londynie.

    Jak wyżej - co będzie za rok?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Trochę to się dziwnie skolidowało z zabraniem wieczystych. Autodesk wiedział że rozpęta burzę i żeby zamknąć jadaczki krzykaczom wprowadza licencje indie. O ile w UE użytkownik jest chroniony dyrektywą i tak łatwo nie ograbią ludzi z licencji wieczystych, tak w USA już nie, więc możliwe że ten "pilot" będzie nieobecny w UE, jeśli użytkownicy Autodeskowi złożą pozew i wygrają sprawę. 
    Co będzie? Zobaczymy. Ale jakoś ta sprawa tak troche śmierdzi. Teraz wszyscy się jarają, jaki to dobry ruch ze strony Autodesku, a ograbianie z legalnie kupionych licencji zeszło na dalszy plan. Wszystko przekalkulowali skurczybyki 😜

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    20 minut temu, xmass napisał:

    ograbianie z legalnie kupionych licencji zeszło na dalszy plan

    Naświetlisz temat? Brzmi ciekawie

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Jak wprowadzą licencje INDIE na stałe w Polsce to odpuszczam wszystkie grzechy Autodeskowi.

     

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    6 minut temu, STRZYG napisał:

    Jak wprowadzą licencje INDIE na stałe w Polsce to odpuszczam wszystkie grzechy Autodeskowi.

     

    STRZYG no nie, tak się nie robi, to tak jakby Hitlerowi się odpuściło bo lubiał psy.
    Autodesk prowadzi brudną politykę, i to powinno się piętnować i z tym walczyć, nie pozwalać korporacji na robienie co im się podoba. Dają jakieś indie licencje, spoko, jak nie będzie wyboru to sam skorzystam :D, ale obawiam się że to całe indie wprowadzili ze względu na przemyślany plan likwidacji perpetuali. Tak jak pisałem, pożyjemy zobaczymy. Jak na razie to tylko domysły i przypuszczenia. A o UE nawet nie wspominali.

    • Thanks 1
    • Haha 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    deshu

    Posted (edited)

    Niech tylko program pilotażowy skłoni ich do puszczenia tego na stałe w EU.

    Edited by deshu

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem plany autodesku. Jeżeli odkupię teraz licencje 3ds maxa, np. 2014, to będę mógł ją aktywować do marca 2021r, a potem jej aktywacja stanie się niemożliwa i program jest bezużyteczny (według https://knowledge.autodesk.com/customer-service/account-management/users-software/previous-versions/previous-version-support-policy )

    Czy może ktoś moje wnioski potwierdzić / obalić, bo nie wiem czy jest sens w ogóle zastanawiać się nad odkupieniem licencji wieczystej od kogoś.

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    10 minut temu, jarekhell1 napisał:

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem plany autodesku. Jeżeli odkupię teraz licencje 3ds maxa, np. 2014, to będę mógł ją aktywować do marca 2021r, a potem jej aktywacja stanie się niemożliwa i program jest bezużyteczny (według https://knowledge.autodesk.com/customer-service/account-management/users-software/previous-versions/previous-version-support-policy )

    Czy może ktoś moje wnioski potwierdzić / obalić, bo nie wiem czy jest sens w ogóle zastanawiać się nad odkupieniem licencji wieczystej od kogoś.

    sam sobie odpowiedziales 🙂 dokladnie tak bedzie jak piszesz. Od 2021, twoja wieczysta licencja jest juz niewieczysta 🙂

    https://www.blender.org/

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Czyli w zasadzie kupno licencji używanej to strata kasy i mija się z celem, skoro i tak za chwile bedzie bezużyteczna 🙂

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Generalnie AD nie neguje posiadania licencji wieczystej, ale nie da możliwości aktywowania jej. Unijna dyrektywa mówi że w przypadku gdy nie ma możliwości aktywowania licencji aby użytkować aplikację (np firma zbankrutowała, albo AD chcę zabrać możliwość aktywacji), to możesz użyć wszelkich środków potrzebnych do jej użytkowania (np crack) i to będzie działanie w ramach prawa unijnego, w USA mają gorzej, bo takiej dyrektywy nie mają. Generalnie chyba zbiera się masowy pozew w stronę AD, ale czy to coś da to zobaczymy. Z tego co przeczytałem AD twierdzi że działa zgodnie z prawem, niestety nie poparli to jak na razie żadnym z unijnych praw.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 8/1/2019 at 12:33 PM, xmass said:

    Generalnie AD nie neguje posiadania licencji wieczystej, ale nie da możliwości aktywowania jej. Unijna dyrektywa mówi że w przypadku gdy nie ma możliwości aktywowania licencji aby użytkować aplikację (np firma zbankrutowała, albo AD chcę zabrać możliwość aktywacji), to możesz użyć wszelkich środków potrzebnych do jej użytkowania (np crack) i to będzie działanie w ramach prawa unijnego, w USA mają gorzej, bo takiej dyrektywy nie mają. Generalnie chyba zbiera się masowy pozew w stronę AD, ale czy to coś da to zobaczymy. Z tego co przeczytałem AD twierdzi że działa zgodnie z prawem, niestety nie poparli to jak na razie żadnym z unijnych praw.

    Nie do konca tak jest. Zgodnie z prawem EU zabezpieczenie wsparcia czy podespolow do produktu na terenie Unii musi byc zapewnione przez 10 lat od EOL, czyli jezeli masz rok 2019 to ADSK nie musi juz wspierac nic do v2008 wlacznie. W 2009 weszla na rynek v2010 a jeszcze obowiazywala do kwietnia v2009. Tym samym v2008 zakonczyla swoj zywot - zgodnie z prawem unijnym w grudniu 2008. I tak dalej... Wiec w 2021 roku zapewne bedzie 3ds Max v2021 (z 2020 roku) i v2022 (z 2021 roku). To oznacza, ze calkiem legalnie ADSK moze uwalic wszystko do v2011 wlacznie. Co innego 2012 i wyzej. Te musi wspierac dalej przez 10 lat, liczac od konca roku w ktorym zostaly wydane.

    Mnie bardziej interesuje kwestia osob takich jak ja. Mam licencje z Maintenance od 15 lat, gdzie co roku place danine, wiec przedluzam zywot oprogramowania. W tym zakresie nie zmienily sie zapisy licencyjne i jako takie zmienione nie moga byc (to prawo to juz nie tylko EU ale i USA). Teoretycznie od v2014 (o ile pamietam) nie ma juz nowych licencji permanentynch, ale moja taka jest z powodu kontraktu. Co sie stanie jezeli sprzedam komus licencje - kontraktu napewno nie beda chcieli przepisac bo nie musza ale ktos nabywa wtedy (dajmy na to) wersje permanentna 3ds Max 2020. To oznacza, ze i tak musza zapewnic wsparcie temu uzytkownikowi do 2030 roku. Ot i taka zagwozdka dla prawnikow ADSK.

    Sam pamietam jak uzywalismy crackow (na stoisku Autodesk!) do odpalenia 3ds Max i Maya na IBC i Siggraph bo sie wysypal na nowych Integraphach system licencyjny. ;)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    @ZelvaBOi dzięki za informacje. Dowiedziałem się czegoś nowego 🙂
    Nie jestem pewien co oznacza "zabezpieczenie wsparcia czy podespolow do produktu na terenie Unii musi byc zapewnione przez 10 lat od EOL"
    Czy chodzi tutaj o wsparcie typu serwis packi, hotfixy itd, czy możliwość aktywacji produktu, a przez co użytkowania produktu legalnie zakupionego. Wraz z zakupem licencji wieczystej, musisz mieć możliwośc korzystania z aplikacji do końca twoich dni. Więc producent powinien zapewnić możliwość użytkowania. Myle się?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 8/5/2019 at 7:56 PM, xmass said:

    @ZelvaBOi dzięki za informacje. Dowiedziałem się czegoś nowego 🙂
    Nie jestem pewien co oznacza "zabezpieczenie wsparcia czy podespolow do produktu na terenie Unii musi byc zapewnione przez 10 lat od EOL"
    Czy chodzi tutaj o wsparcie typu serwis packi, hotfixy itd, czy możliwość aktywacji produktu, a przez co użytkowania produktu legalnie zakupionego. Wraz z zakupem licencji wieczystej, musisz mieć możliwośc korzystania z aplikacji do końca twoich dni. Więc producent powinien zapewnić możliwość użytkowania. Myle się?

    Chodzi o to, ze producent musi przez dziesiec lat od End of Life zapewnic mozliwosc uruchomienia licencji w warunkach wymagan technicznych - czyli jezeli np. dedykowany system to Windows XP to nie musi gwarantowac dzialania na Windows 10. Nie musi zatem publikowac zadnych Hotfix, itp. Niemniej jezeli posiadasz komputer i system zgodny ze specyfikacja to producent musi zapewnic mozliwosc aktywowania produktu na takiej konfiguracji wlasnie przez owe 10 lat. Pozniej moga miec to w d... Wieczysta licencja oznacza to, ze jestes wlascicielem ale nie ma obowiazku po stronie producenta wspierania produktu. To jak z autem. Kupujesz je na wlasnosc, ale po 30 latach mozesz nie miec dostepu do czesci. Jestes wlascicielem zlomu w garazu - chociaz sprawne to z braku jednej srubki nie pojedzie. Wiec korzystac z licencji mozesz, ale producent nie ma obowiazku jej aktywowac po uplywie 10 lat. Natomiast zastosowanie cracka po tym okresie bedzie legalne. Przed uplywem 10 lat bedzie to swiadome obejscie zabezpieczen a tym samym (pomimo, iz jestes wlascicielem softu) jest to niezgodne z prawem i (czesto) zapisami w samej licencji.

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    W dniu 31.07.2019 o 19:17, xmass napisał:

    Autodesk prowadzi brudną politykę, i to powinno się piętnować i z tym walczyć, nie pozwalać korporacji na robienie co im się podoba. Dają jakieś indie licencje, spoko, jak nie będzie wyboru to sam skorzystam :D, ale obawiam się że to całe indie wprowadzili ze względu na przemyślany plan likwidacji perpetuali. Tak jak pisałem, pożyjemy zobaczymy. Jak na razie to tylko domysły i przypuszczenia. A o UE nawet nie wspominali.

    Polać mu. Ja w dalszym ciągu mam odczucia że Autodesk nie tworzy nic innowacyjnego. Oni tylko skupują softy/technologię, windują ceny i sprzedają. W biznesie oni są bardzo dobrzy, tak dobrzy że prawie o monopol się ocierają. Nagle wprowadzają Indie licencje, co za niespodzianka. Nie wolno im popuszczać, nie zapominajcie jak rozprawiają się z konkurencją, (XSI). Freelancerzy powinni iść nie w licencje Indie tego monipolisty tylko w alternatywne softy, Blender, ZBrush, Modo, Houdini. Być może i studia animacyjne które składają wszystko na Maya w końcu też kiedyś odwrócą się od tego złego króla. Może i jestem radykalny w swoim myśleniu ale uważam że tak należy. W przeciwnym wypadku można zostać tylko niewolnikiem. 

    Edited by gryzon
    • Like 4

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Wiadomo jakie plany z rozszerzaniem na inne kraje ma Autodesk?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    A podobno Blender nie ma żadnego wpływu na branżę hmm...

    Edited by le_chu

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    Teraz, KLICEK napisał:

    no a jakie ma? 🙂

    Absolutnie żadnego ruchu w stronę tych licencji indie by nie było gdyby nie wzrost popularki Blendera.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    przeca te licki zawsze byly, czy sie myle? tylko inaczej nazwane?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now



  • Our picks

    • Infiniti Q60 Unreal Engine 4 RTX
      kolejna pracka auto w Unrealu na RTX'ie, tym razem realistyczny outdoor z HDRi

       

      po wiecej zapraszam tutaj:

       

      https://www.artstation.com/plasti
      https://www.behance.net/damianbilinski
        • Like
      • 0 replies
    • Porsche GT3RS Unreal Engine 4 RTX
      tym razem interior i troche exterioru w Unrealu 4 na Ray Trace
        • Like
      • 0 replies
    • Firma NVidia ogłosiła iż oficjalnie dołączyła do Blender Developer Fund (Fundusz organizacji Blender) jako sponsor o statusie "Patron". NVidia zapewni dotację rzędu 120,000 € na rok, która ma pomóc również zatrudnić w pełnym zakresie dwie osoby, które będą zajmowały się pracą nad kodem głównym Blendera oraz mają zapewnić technologiczne wsparcie technologii NVidia GPU.

      Warto dodać, że NVidia będzie drugim sponsorem o tym statusie zaraz po Epic Games, który zapewnił fundacji grant rzędu $1.2 miliona. 

      Więcej: https://fund.blender.org/
      • 6 replies
  • Similar Content

    • By nataliajonak
      Studio Produkcyjne ORKA z siedzibą w Warszawie poszukuje

       Generalisty 3D

       do stałej pracy w siedzibie firmy


       
      www.orkafilm.pl


       
      ORKA to zespół doświadczonych, kreatywnych producentów i profesjonalistów postprodukcyjnych.

      Na swoim koncie mamy tysiące zrealizowanych projektów, w tym projekty filmowe, telewizyjne, reklamowe i na użytek nowych mediów.

      Orka to pełny proces postprodukcji: efekty specjalne, animacja, korekcja koloru, kreacja, kino , montaż.


       

       
      Wymagania:

      - znajomość oprogramowania 3ds Max lub Maya (modelowanie, shading, lighting, rendering)

      - przynajmniej 2 letnie doświadczenie w branży

      - chęć rozwoju i nauki

      - umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów


       

       
      Oferujemy:

      - pracę przy ciekawych projektach reklamowych i fabularnych

      - atrakcyjne wynagrodzenie

      - pracę w dynamicznym i doświadczonym zespole

      - dostęp do nowych technologii i odpowiednich mocy obliczeniowych

      - atmosferę w której rozwiniesz swoje najlepsze talenty


       
      CV wraz z portfolio prosimy przesłać na adres [email protected]

      Prosimy o dodanie klauzuli RODO

    • By piotrkujko
      No i jest! Gunslinger, postać zrobiona w Zbrushu, Marvelous Designerze, Blenderze, Mayi, renderowana w V-Rayu w Maxie (i dla mnie to chyba oficjalne pożegnanie z Maxem :D). Cały WIP był na bieżąco dokumentowany na forum, wrzucam link: https://max3d.pl/forums/topic/101125-postać-3d-gunsliger/?tab=comments#comment-1254522 Pod tym linkiem znajdziecie więcej renderów, stąd bardzo Was zaprszam tam ! Więcej materiału o moich aktualnych projektach, WIPach i tym podobnym na moim insta3D, tam jest jeszcze fajniej, zaprszam! www.instagram.com/piotrkujko_3d lub @piotrkujko_3d
  • Member Statistics

    • Total Members
      28,949
    • Most Online
      781

    Newest Member
    karol3de
    Joined
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy