Skocz do zawartości

jak pokazac


KNYGHU

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem studentem 2-go roku architektury

interesuje mnie w jaki sposob skladacie ostatecznie wydrukowana plansze.

jakiego softu uzywacie. czy jest to corel czy co innego.

jak do planszy dodac projekt z Auto Cada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

ja skłądam w Photoshopie (duzo zabiera pamieci, wolno obrabia plik ale wszystko kontroluje i przynajmniej kolorów jestem pewien) mozna składac w corelu ale bitmapy zapisywac w shopie z profilem kolorów bo inaczej sie zwala (kolory)

co do przenoszenia z cada do innych to: do corela nie ma problemu bo jest import dxf. mozna jeszcze puszczasc z cada eps`y albo robis plik wydruku prn lub za pomoca jakiejs programowej darmowej drukarki puszczac pdf i wrzucac do Photoshopa bezposrednio. (kwestia przyzwyczajenia). niektórzy wolo np drukowac z cada do tifa ale to jest zabawa z liczeniem. wydruk wychodzi w 72 dpi i trzeba sobie drukowac wieksze rozmiary dla przyzwoitej rozdzielcszosci.

i na koniec...witaj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podobnie jak peter_meler jako podstawowego narzędzia do składania plansz przed wydrukiem w drukarni używam PHOTOSHOPA.

Z CADa drukuje za pomocą dodanego w menadżerze ploterów, plotera ADOBE drukującego pliki w formacie .EPS które po otwarciu w Photoshopie (ustalamy tu wartość rozdzielczości pliku) mają zachowane grubości i kolory warstw lub greyscale lini jak w CADzie - co ważne plik ten nie ma tła więc spokojnie można go wklejac na dowolnego JPG czy co tam Chcesz.

To prawda że przy rozdzielczości planszy 250-300dpi i rozmiarach 100x70cm komp może troche mulić ale jak masz troche RAMu i scratch dysk ustawisz na dwóch różnych partycjach (RAM dasz na 85% ze standardowego poziomu) to wszystko będzie hulać ;)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach