Zobacz pełną wersję : Moment Krytyczny: "Tsunami - No Way Out v2."



miriam
28-06-05, 11:27
Witam.
"Tsunami - No Way Out" - Temat zaklepać trzeba :). . .

MCMiriam'05

Będzie to pierwsza praca wykonana metodą cyfrową i pierwszy start w Bitwie. Początki są
zawsze trudne (tym bardziej jak się nie ma tablet'a pod ręką) dlatego też proszę o wyrozumiałość
oraz wszelkie zarówno krytyczne jak też pozytywne uwagi, sugestie itp... wszystkie mile widziane.
Po przeczytaniu new'sa "Bitwa: Moment Krytyczny" pierwszy klimat, który mi się nasunął to gigantyczna
fala Tsunami zalewająca niczego nie spodziewających się mieszkańców miasta.
Drugi plan: gigantyczna fala (zalewająca miasto, ludzi samochody itd...),
Pierwszy plan: kobietka wychodząca z taksówki - (szok, zdziwienie, strach),
między plan: dalszy uciekający ludziska, bliższy - zdziwiony koleś pokazuje drugiemu falę - stoją
i zastanawiają się, gdzieś nie daleko nich para zakochanych . . .

Z uwagi na to iż duuużo i dłuugooo pracuję w miarę możliwości będę umieszczał postępy w mojej pracki.

Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów i Bitwo - wiczów.
Powodzenia i niech Moc Będzie z Wami....



28.06.2005 19.01 : Pierwsze Koty za płoty. Początek Jest zawsze najtrudniejszy zaczołem od nieba - czyli tła i jak czas mi pozwoli dzisiaj późnym wieczorem dodam coś jeszcze . . .



30.06.2005 18.00 : Powróciłem z pracy i zabieram się do pracy w między czasie wrzucę ( o ile mi się uda) szkic szkicorka miasteczka . Brak tablet'a to niestety problem - ale dzisiaj byłem u funfla i mam skana ciut kiepski ale lepszy ..... :D

08.08.2005 : Kolejny mały update

•22.08.2005: A teraz czas na zmiany, bo jak popatrzyłem na Wasze prace, to nomalnie aż mi wstyd wymiatacie absolutnie, a ja staruszek tak nie umiem. Obiecuję że się poprawię, cwiczyc, cwiczyc ...



http://image.mcmiriam.w.interia.pl/Tsunami%20-%20NoWayOut%202%20600-400k08082005.jpg

shi
28-06-05, 11:39
witam na forum kolege z suwalk
nie przejmuj sie ja tez dopiero zaczynam zabawe z digital 2d
czekam na pierwsze szkice
powodzenia shi

Leru
28-06-05, 14:19
również witam w Bitiwe jak również i na forum, powodzenia :)

Marduk
28-06-05, 16:21
Pomysł ciekawy, zobaczymy co z tego wyjdzie... powodzenia w bitwie.

Hindus
29-06-05, 10:24
fajny concept :] powodzenia.

miriam
30-06-05, 18:14
Swoją drogą jak, to jest? Ołówkiem narysuje prawie wszystko - a myszką ni w ząb?
Próbuje narysowac linię prostą to mi wychodzi jakiś łuczek,
jeszcze jedno pytanie: jaki rozmiar pracy (pix.) stosujecie?
I jeszcze jedno jaki tablecik byście polecili (wykluczam WACOM'y bo to makabra cenowa),
Format a4 np Mediona , byłby dobry?? Pentagram w sumie ma to samo a kosztuje 2-3 razy tyle . . .

PZDR. MCMiriam

Mori
30-06-05, 22:23
hehe, koniecznie zaopatrzyc sie trzeba w tablet. Ja uzywam A6 aiptek'a, tani byl i mi w zupelnosci wystarczy. Co do rozdzielczosci, dobierz sobie taka jak wielki bys chcial sobie obraz wydrukowac :)

shi
01-07-05, 06:30
na temat tabletow znajdziesz wiele informacji w archiwum forum (chyba najwiecej w dziale hardware)
ja mam pentagram xxl (jak dlugo ma nowe bateri nie stwarza probelmow)
i odradzam kupowanie na allegro
kiedys dokonalem jak myslelm udanego zakupu za 99 :)
ale potem okazalo sie ze przeskakiwal mi kursor niewlasciwie
pozdrawiam
shi

miriam
01-07-05, 15:47
Wczoraj zamówiłem tablecik: firmy Medion - XXL. Czy to dobry wybór>? wyjdzie w praniu, po rozmowie z jednym Gościem stwierdziłem po co przepłacac Pentagram XXL - ok.400 a to samo tylko inna naklejka 139+15 za przesyłkę.

Pożyjemy zobaczymy.
Jak dostane przesyłeczkę zajme się "ostro" cwiczeniami....

Pozdrawiam.

tweety
01-07-05, 15:51
z tego co wiem Mediony są gorsze od Pentagramów. :/ lepiej zainwestuj w Wacoma (na ebay.de kupiłem UD-1212-R i spisuje się znakomicie).

shi
01-07-05, 20:41
eee po co mu wacom? jak wygra bitwe nie bedzie wiedziec ktory wybrac

miriam
02-07-05, 10:56
Shi niepoprawny optymista z Ciebie. :D, moje umiejętności są raczej mierne i mizerne, ale od nawet Picasso od czegoś zaczynał.
Ładna pogoda dzisiaj chyba wyskoczę z rodzinką w plenerek. . .
Pozzdrowionka . . .

miriam
04-07-05, 16:57
Bra przesyłka dotarła - po godzinie zmagań i bojów zainstalowałem "gada". Działa ale niestety nie tak jak bym się tego spodziewał, cóż jakie pieniądze taki "syf" - sprzęt.

Biorę się za robotę.

miriam
07-07-05, 12:14
Po zmaganiach ze samym sobą i z tematem wieczorkiem coś wrzucę. . . Ale myślę że będzie to inna perspektywa bo ta mi jakoś nie leży. . . :(

miriam
13-07-05, 08:54
19.07.2005 : Po bataliach w pracy i pobycie poza granicami mojego miasta - takie życie - że pracuje się tam gdzie jest praca. Dobrze że chociaż internet mieli... :D

Chciałbym pokaza troszku inne spojrzenie na temacik,

http://image.mcmiriam.w.interia.pl/Tsunami%20-%20NoWayOut%20v2%2019072005.jpg

Szkic jeszcze trochę nie wykończonu, ale nie późno już się zrobiło i na razie tyle wyszło.
Ma to byc mix 2 tematów - przewodni ojciec z dzieckiem unoszeni przez falę - "tonący" lub też nie. I podkład MegaTsunami zalewające miasto . . .
Ot i tyle, ciekawi mnie Wasza opinia, pomysły itd....
za wszelkie błędy sorki - rysowac i pisac dopiero sie uczę . . . :D:D

*NicoN_
20-07-05, 15:05
Dzieki za posty w moim topicu :)
A tak wogle to fajny concept...
Tez swoja droga na tablecik zbieram, jeszcze nie zamowilem ale JUZ NIE WYTRZYMOJE Z TA MYSZKA!!! nic! nic! nic! sie nie da z tym shitem robic!
Jakies 25% umiejetnosci z myszka widac [ chyba ze ktos jest suuuuper przyzwyczajony i do tego super w takim Photo-Shopie]


Powodzenia

miriam
21-07-05, 08:55
Mały wątek: mam problemy z twarzyczką dziecka - wiek około 2-4 lat, ni w ząb mi nie wychodzi, zamiast tego jakieś super monstra. . . D:D

Może ktoś ma jakiś pomysł?

Tomur
21-07-05, 10:14
Witam !

Temat "mocny". Na twoim miejscu spróbowałbym powalczyć z azjatyckimi twarzmi z referek. Co do kompozycji do prosta droga za bardzo skupia na sobie uwage i odciąga od ludzi. Jak zwykle rekomenduje wyeksponowanie motywu ludzkiego
Pozdro i trzym sie

PS Ja używam malutkiego pentagramka i wystarcza ale wiem co to smak WACOMA A4
i jak tylko będę miał możliwość to go kupię.

miriam
21-07-05, 10:56
Dzięki za trafne uwagi, postaram się to poprawić, btw. nie wiem jak to będzie z twarzami bo to moja "pięta achillesowa" ale będę się starał.

Pozdrawiam

OMAM
22-07-05, 18:09
Ja osobiście podpieram się o te materjały http://saveloomis.org/ ( BeLiAL zapodał ten link ,chyba na spidach,za co mu chwała) naprawde warto z tego kożystać.
Wiele wytrwałości życze w dalszej pracy

miriam
22-07-05, 19:13
Andrew LOOMIS to powinna podstawa; kniżki fajne - szkoda tylko że nie w ojczyźnianym języku.
Omam dzięki serdeleczne za wszystko!!

Pozdrowionka

miriam
28-07-05, 19:26
28.07.2005 - człowiek uczy się całe życie i niestety "mądry" też nie umiera. Malowanie // Rysowanie - lub też nie wiem jak to się w tej wersji nazywa - na kompie nie jest łatwe, a zdaje się że powinno. (Nawet z tabletem). Dlatego też cwiczy, cwiczyc wytrwale . . .

http://image.mcmiriam.w.interia.pl/Tsunami%20-%20NoWayOut%202%20kopia3.jpg

leander
28-07-05, 21:31
Jezeli twarze beda tak jak na szkicu to ewidentnie cos bedzie zgrzytac z perspektywa. Z drugiej strony moze uda Ci sie odwrocic ten fakt na swoja korzysc. W koncu chodzi o wywolanie efektu na odbiorcy. Powodzenia!

miriam
08-08-05, 22:30
Zamieszczam swoją dalszą walkę z tematem (człowiek mi jakoś nie wychodzi).
+http://image.mcmiriam.w.interia.pl/Tsunami%20-%20NoWayOut%202%20600-400k08082005.jpg


I tak na marginesie gdybym to samo malował olejem to płutno miało by około 5 cm grubości :D ( ilośc postawionych kresek jest zastraszająca)

POZDRAWIAM

Tomasz S. Kruk
08-08-05, 23:36
rozumie że nadal na medionie rysujesz: P nie przejmuj się też mam tragiczny tablet :) powodzenia !!!

miriam
09-08-05, 06:47
Oryginalna praca ma rozmiar A4, 300DPI, 24BIT Kolor, wersja do druku. Dlatego też podejrzewam że mój celek się przekręci zanim skończę ten obrazek. :D, muszę jeszcze popracować nad tym gościem

miriam
18-08-05, 13:50
i to jest kojna wersja obrazu: >>?<< nie wiem czy ostateczna ale raczej tak,

•22.09.2005 i tu się właśnie myliłem
tak było:
http://image.mcmiriam.w.interia.pl/Tsunam18082005-a_resize.jpg

miriam
22-09-05, 22:27
tzn. Otworzyłem plik i wywaliłem praktycznie wszystko, teraz wygląda to tak:


http://image.mcmiriam.w.interia.pl/Tsunami-Nieuniknione_01-800.jpg

Będzię to w zasadzie ta sama praca z tzw. "retuszem" :). Przede mną długa droga jeszcze, po przycięciu tu i uwdzie wydaje mi się że teraz zaczyna nabierac ""formy'"" ;).
Oryginalna praca ma rozmiar 3500x2450 a resize 800x..., i właśnie to jest to czego na razie nie mogę rozgrysc i w tym miejscu zwracam się do Was drodzy Koledzy o pomoc:

1.Po zmniejszeniu praca gubi detal, @@@ i nie wiem co z tym fantem zrobic, to po pierwsze,
2. Mam problem z właściwym wymodelowaniem ręki tej pani . . .,

Za cenne uwagi i komentarze (krytyczne, ale konstruktywne) z góry dziękuję,

Pozdrawiam i Życzę POWODZENIA

• W S Z Y S T K I M •

I jeszcze mały EDIT: Chodzi mi o dopracowanie detali, jaką metodą najlepej to robić, może zacni koledzy mają jakieś sugestje . . .

• UWAGA •
Ku przestrodze, jeśli ktoś z Was planuje zakup tabletu, niech zainwestuje w Wacoma to opłaca się bardziej ten, który mam w chwili obecnej praktycznie ześwirował i nie jest to wina baterii . . . Głupi niestety płaci 2 razy ...

razor
23-09-05, 19:15
Fale o wiele lepsze niż wcześniej. Zakładam że kobita jest niesiona falą, nie bardzo to jednak widać, zdało by się naznaczyć grzbiet fali aby po łóku szed aż do pierwszego planu, bo obeznie znika gdzieś z boku wyżej niż ta kobita się znajduje.

No i domaluj coś na pożarcie tej fali ! :)

muody
23-09-05, 19:40
nie wiem, czy uznasz tę uwagę za odpowiednią...
ale moim zdaniem ta kobieta ziewa, a nie krzyczy. :confused:

miriam
25-09-05, 19:44
Za uwagi dziekuję :)

http://image.mcmiriam.w.interia.pl/Tsunami-Nieuniknione_02.jpg

miriam
28-09-05, 22:20
... Sami, patrzę zawodowcy ... a cóż ja mały robaczek na samym końcu ... Uczyc się trzeba, pracowac, pracowac, pracowac i cwiczyc itd.

http://image.mcmiriam.w.interia.pl/Tsunami-Nieuniknione_03.jpg

miriam
30-09-05, 22:52
... Życie pokazuje jedną drogę, którą idą "Góru" i tzw. plebs ... czyli gościu sam jesteś sobie sterem, żeglażem i okrętem ... a szkoda myślałem w swoim "zadufaniu" że czegoś się nauczę... niestety ... Człowiek to brzmi dumnie, masz krędkę i kartkę to ćwicz jak ci się skończy jedno lub drugie może czegoś się nauczysz... Gorzkie żale .... ;)

....

Staram się sam korygowac własne błędy...
nie jest Final'em ale częścią do nominacji ... człowiek uczy się całe życie, a i tak wszystkiego się nie dowie :))

...

Ostatni stage i mam nadzieję ze nie ostatnia Bitwa, jak nadmieniałem wcześniej niestety uczę się ps'a i uczę się rysowac w Digital 2D,

Praca zrobiona jest w PS'ie, bez udziały tekstór i bez udziału refek...

Mam nadzieję praca, itp.... czas pozwoli mi w końcu pokazac na co mnie naprawdę stac .... ;))


A na razie Tyle zostaje :(

Powodzenia Wszystkim

http://image.mcmiriam.w.interia.pl/Tsunami-NieuniknioneFinal1.jpg

Azakiel
01-10-05, 21:25
Głowa do góry :) nie ma co popadac w taką melancholię , mała rada na początek

- coś nie tak z perspektywą chyba jest, zwróc uwagę na to pod jakim kątem ustawiony jest most a gdzie znajduje się postać , sprawia to wrażenie że albo postać jest olbrzymia albo most to jakaś miniaturka po prostu kąt perspektywy w tym ujęciu nie zgadza się z kątem mostu ktory jest raczej w rzucie prawie izometrycznym niz perspektywicznym - dlatego cięzko okreslic odległosc postaci na 1 planie od tych budynków, cięzko tez okreslić wielkosc postaci (sprawie wrazenie jakiegoś olbrzyma) :)

miriam
02-10-05, 20:31
... "Nie czas żałowac r&#243;ż, gdy płoną lasy", trzeba się ostro wziąśc za naukę, cwiczenia, cwiczenia, cwiczenia i praktyczne rozwiązania ...

>Azakiel'u , w sumie to masz i trochę racji, ale miało to byc nałożenie 2 temat&#243;w na jeden obraz, taka kombinacja ale ciut nie wyszło ;) ... następnym razem bedzie lepiej. THX :))