Skocz do zawartości

czego użyć do animacji postac w grze


Bach

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Nie jestem pewien czy na dobrym forum zakładam topic , więc pliz nie bijcie [killer][mruga]

 

Ok. na początku chcę napisać że jestem programistą (moje prace możecie objżeć na http://bach2k.republika.pl/) więc nieznam nawet podstaw modelowania , w 3ds-max zrobiłem kiedyć domek ale się rozleciał ;) .

 

Planuję zrobić grę , trochę podobną do golden Axe-a może trochę bardziej platwormową i bardziej dynamiczną.

Całość w 3d w rzucie jak w golden axie. Właściwie to chciałbym aby kamera chodziła na krzywych sklejanych.

 

Na początak chcę się was zapytać o animacje. Najchętniej wykorzystał bym skinning , przy użyciu formatu X. Jak to wygląda od strony grafika ? Jest możliwe stworzenie naturalnych animacji np. wojownika walczącego mieczem. Co do tego jest potrzebne ?? MotionCapture jest niezbędne ?? Zasadniczo myślałem żeby użyć max-a ale może istnieje jakiś darmowy modeler ??? Jakie możliwości ma pod tym względem taniutki milkshape ???

 

Chciałbym aby to była produkcja komercyjna (o ile wypali) , a jako że jestem studentem to mam nocne koszmary ;) o licencjach.

 

Acha do grafika będzie też należało robienie \"klocków\" i statycznych meshy do map które potem będzie można łączyć w edytorze. Klocek mógłby się składać z kilku tys polygonów i zajmiwać gdzieś jeden pełem ekran, na klocki można by nakładać meshe. Level o > 200.000 poly to raczej nie problem. W czym można by takie kloci wymodelować. Było by fajnie użyć do tego jeden program , lub kilka darmowych.

 

ps1 Dlaczego okienko do wpisywaia postów jest takie ciupkie ?

 

ps2 Zawsze się zastanawiałem czy w 3dsmax jest coś takiego jak \"snap to grind\" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic