Skocz do zawartości

3d max teksturowanie


iza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od niedawna zajmuje sie 3d (studiuję na 1 roku ASP) i staram się połączyć tę technikę z moim zamiłowaniam do rysunku no i tym, czego się teraz uczę w szkole.

Kombinuję, jak połączyć jedno z drugim, to znaczy nie bardzo mnie "kręci" realizm (choć podziwiam, ale się do tego nie nadaję), a bardziej przeniesienie świata ze szkiców do 3d, tak by zachować podobieństwo do kreski itp. i szczerze mówiąc nie wiem, jak sobie z pewnymi rzeczami poradzić.

W sieci jest dużo tutoriali na temat realizmu scen, a nie ma prawie nic na temat, który mnie interesuje.

Czy ktoś z Was, drodzy grupowicze, może mi pomóc?

Mam w zasadzie 2 pytania, które na dzień dzisiejszy najbardziej mi zatrzymują działania:

1. Chcę zamapować zrobiony przedmiot tak, żeby tam, gdzie jest oswietlony miał inna teksturę, a tam, gdzie cień inną (obydwie pochodziłyby z rysunku). Chciałabym, zeby pomiedzy tymi teksturami było łagodne przejście. Czy jest to możliwe?

2. Czy w 3dsmax można jakoś rozmyć same kontury przedmiotu, żeby się płynnie wtapiał w tło?

Z góry wielkie dzięki.

Będę wdzięczna za wszelkie rady w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Witamy na forum :)

ad1. najlepiej będzie (jeśli to nie animacja) jak przygotujesz sobie wcześniej texturę. musisz najpierw rozłożyć siatkę modelu narzędziem UnvrapUVW.

wtedy będziesz mogła idelanie dopasowac sobie texturę do miejsc zacienionych i oświetlonych (np: w cieniu niebieska kratka a w słońcu zielone paski).

ad2. można zrobić Depth Of Field czyli coś jak focus w fotografii. ale imo lepsza kontrolę nad wtapianiem obiektów w sceny uzyskasz w pózniejszej postprodukcji w Photoshopie.

 

Pozdrawiam

 

[+]

tutaj jest dobry przykład połączenia tradycyjnie malowanych textur z modelem 3d: