Skocz do zawartości

Problem ze Stitch


adik_u

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem początkujący w Mai i mam sporo problemów na początek. Mam nadzieję, ze ktoś okaże mi pomocną dłoń. Na początek problem ze sklejaniem surface'ów (NURBS). Robię wg internetowego tutka ludzka głowę. Chcę "połączyć" surfacy. Jak połącze dwasurface, poleceniem Stitch\Stitch Edges Tool jest ok ale jak połącze ten z następnym to wcześniejsze się rozejdą. Z Global Stitch jest podobnie. Może jest inne narzędzie do tego celu? Jak połączyć surface'y tak aby nie było widać szpar po wyrenderowaniu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Tak tylko kopię robię jako Instance i przy ręcznym łączeniu vertexów surface'y mi się nachodzą. Chciałbym aby połówki mi się symetrycznym szewkiem połączyły. Czy jest możliwość aby łączone vertexy poleceniem stitch były scalone (czyli np. podczas przemieszczania poruszały się razem)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie zlitujcie się. Siedzę już nad tym dobre 24 godziny i wychodzi totalna kaszana :(. Robię zgodnie z tutorialem. Łączę dwa patch surface, poprawiam Artisanem, detach, rebuild surface, delete history. Następnie chcę polączyć sąsiednie surface Global Stitch (albo Edge) i na drugim końcu łączonych surface powstaje szpara i tak w kółko. Załamać się można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko kopię robię jako Instance i przy ręcznym łączeniu vertexów surface'y mi się nachodzą. Chciałbym aby połówki mi się symetrycznym szewkiem połączyły. Czy jest możliwość aby łączone vertexy poleceniem stitch były scalone (czyli np. podczas przemieszczania poruszały się razem)?

 

Może nie kopiuj instace'm, połącz obie części przy pomocy atached surfaces, a powstały szew (jeśli jest wypukły) wygładź przy pomocy sculpt surfaces tool.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach