Skocz do zawartości

Pytanie odnośnie używania


stander

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem początkujący i mam pytanko czemu jak sie bawie w mental rayu GI i innymi bajerami to gdy np. chce białe ściany a podłoge zrobie czerwoną to automatycznie wszystko się robi w odcieniach czerwieni.Czy da się jakoś zachować te kolory które chce, czy poprostu musi tak być albo coś źle ustawiam a jak tak to co (pewnie nawet napewno coś źle ustawiam).:) Aha zazwyczaj używam daylight .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

w zakładce mental ray connection w sekcji photon, daj tam shader photon_base i ustaw kolor bazowy na biały. Przy samym GI działa bez problemów, jak włączysz FG jest gorzej, może ktoś mądrzejszy wie jak to ominąć, ja jeszcze nie :)

 

Pozdrawiam

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no spoko spróbuje sobie siakoś poradzić.Dzięki :)Wiecie jak sie pozbyłem może to nie jest profesjonalna robota ale dodałem jedna bardzo słabe(0.2) światło omni i nie wiem czemu aż tak przekłamania nie ma jak myślicie dobre rozwiązanie czy nie??jak nie to kombinuje dalej.Choć możliwe że mnie się tak tylko wydaje już sam nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JESZCZE JEDNO jak używam daylight lub sunlight to nie wiem jak się pozbyć tak wyrazistego padania światła na podłogę która kolorem białym zasłania teksturke .Jeśli nie wiecie o co chodzi to wam napisze opisowo mam ściane i okno i światło sunlight (np) na podłoge promienie padają strasznie nie realistycznie i strasznie biało nie rozpraszają sie i ani troche nie widać tekstury podłogi w tym miejscu.A jak znowu zmieniam intęsywność światła to znowu jest za ciemno.(chyba zaczne grać w kulki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie za bardzo wiem o co chodzi z tym ostatnim przykładem.