Skocz do zawartości

czy aby moc korzystac z mental raya trzeba cos doinstalowac/


matchor

Rekomendowane odpowiedzi

witam jestem nowy w 3dsie wiec sorry jezeli kogos moje pytanie urazi. Ale w wielu tutorialach, czy chocby na forach pojawia sie renderowanie w mental rayu. Niestety w opcjach renderowania jak wybiore opcje

Production - Preset: menta.ray ...

 

pojawia mi sie okienko "Select preset categories" - "Mental.ray renderer processing Indirect Illumination" Biore LOAD i nic sie nie dzieje nie renderuje tego co powinno. Moze trzeba cos wczesniej doinstalowac bo standardowo te opcje mam wylaczone. I np jak chce stworzyc nowy material MentalRay to 3dsik tego nie widzi zn widzi p ozaznaczeniu typow niekompatybilnych. Nie wiem o co chodzi. Dzieki za odp. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Na początku musisz sobie wybrać z jakiego silnika renderującego chcesz korzystać

Production - Preset: menta.ray ... to nie wybór rendera tylko którejś z jego predefiniowanych konfiguracji.

Wytłumaczę Ci łopatologicznie jak to zrobić:

A więc tak:

Odpalasz maxa klikasz na Rendering---Render---w zakładce Common zjedź na sam duł rozwiń zakładkę Assign Render--- teraz koło Production (zobaczysz z jakiego silniczka właśnie korzystasz) kliknij sobie na te 3 magiczne kropeczki po prawej stronie (pojawi ci się okienko z dostępnymi silniczkami renderującymi) wybierz w okienku mental ray Render i zatwierdź ok.

Twoje pytanie pojawiło się już kilka razy na forum. Czytaj uważnie posty.

Korzystaj też troszeczkę z maxowego help'a bo warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok thnx wielkie, szukalem na forum ale niezbyt dokladnie jak widac.