Skocz do zawartości

Łączenie modeli - dodawanie (Subtools)


Hindus

Rekomendowane odpowiedzi

Zadam tu kilka pytan, dopiero zaczynam zabawe z zb i szukałem pomocy na forum zb ale na prozno. Wiec moze tutaj.

 

Oczy - mam model i chce dodac do niego oczy, mam z tym problem bo chce poprostu dodac zwykłe sphery.

 

1) jak dodac sphere do aktualnego modelu jako subtool?

2) co zrobic aby miec potem mozliwosc modelowania ciała osobno, oczu osobno ale zeby całosc była połączona (subtools)

3) majac stworzone jedno oko mozna je symetrycznie skopiowac w poziomie?

4) jak przesówac cały obiekt - nie zawsze ustawienie pędzla na move i zwiekszenie na maksa jego rozmiaru daje taka mozliwosc.

 

Z góry dzieki za wszelkie sugestie i pomoc. :-*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Chociaz jestem laikiem poczatkujacym to odpowiedziec w 90% juz potrafie.

 

Przelanczasz toola z swojego modelu na zsphere, i dajesz makePolyMash3d (znajdziesz to kolo save tool) i masz juz zsphere przekonwertowana na obiekt 3d, teraz przelanczasz sie w toolsach na swoj model, rozwijasz zakladke subtools i dajesz append i wybierasz PolySphere jakas taka bedzie nazwa ogolnie chodzi o model ktory wlasnie utworzyles. Teraz sphera/oko jest prawdopodobnie przeskalowane mocno, wiec trzeba ustawic to odpowiednio. W zakladce subtools przelanczasz sobie na model sphery (tak jak w ps - warstwy) i w tym momencie operujesz tylko na spherze za pomoca transpose musisz przeskalowac i przesunac w wybrane miejsce. Pozniej jezeli chcesz powielic oko dajesz clone (obok save tool) ale nie wiem jeszcze jak zeby sie odbilo po osi.. wiec oko jest sklonowane tylko i trzeba je samemu przesunac na druga strone (tutaj pewnie ktos dopomoze jak odbic)