Skocz do zawartości

Export z Zbrush'a do MAXa


Jacek07

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Jestem Początkujący w sprawach teksturowania i chciałem zapytać:

jak można wyeksportować bryłę z Zbrusha 3.1 zrobioną w tym programie do 3d maxa z wszystkimi teksturami i mapami, aby uzyskać jak najlepszy efekt (np. w mental ray'u)?

 

We wszystkich instrukcjach znajduję polecenie:

1.Zrób bazę w maxie :eek:

2.Ustaw UVW

2. "Dopieść" w Zbrushu detale .....

 

A co, jeśli mam bryłę zrobioną od zera w Zbrushu (techniką od Zsphere do detalu), pomalowaną i "dopieszczoną" ??? Jak mam wówczas ustawić koordynaty UVW ??? (i czy w ogóle muszę....) I jak po prostu ją przenieśc do MAXa ????

Czy Ktoś jest w stanie mi wyłożyć od podstaw i punkt po punkcie, co należy zrobić ??? :confused:

 

 

PS. W ramach wyjaśnienia - dotąd zajmowałem się scenami, wyłącznie z materiałami "Ciągłymi" - np. Ściana z cegły, oteksturowane plainy itp... Nie znam się po prostu na teksturowaniu obiektów typu "Człowiek" ;)

 

Serdeczne podziękowania z góry, za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

W teorii to będzie chyba tak. Jak robiłeś ze sphery model, to musisz zrobić retopologię tegoż obiektu. Po tej zabawie eksportujesz model z nową topologia do obj'ta, np. w maxie robisz uv'kę. Kolejnym krokiem będzie skożystanie z jednego z KLICKOWYCH video tutków o zmaperze.

 

To jest jedna z dróg , możesz jeszcze skorzystać z zbrushowego mapowania, jak z jakis powodów nie chce Ci się mapować w np. mxie, jest też o tym w KLICKOWYCH videotutkach.

 

edit;

 

w tutkach KLICKA jest o normalmapie, a Tobie będzie potrzebna displacement mapka. Znaczy wszystkie trzy mapy: normal, displacement i kolor, wszystkie da sie jak mniemam w zb wypalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolutku ;)

musisz zrobić retopologię tegoż obiektu.