Skocz do zawartości

Jak dodać naturalne odbicie w szybie?


ilmm24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Na początku muszę zaznaczyć, że jestem początkującym i dopiero się uczę zarówno maksa jak i maxwella. Także dla niektórych to pytanie może się wydać głupie - ale dla mnie to problem. Chodzi o wizualizację architektoniczną, a dokładnie o odbicie w szybach. Na przykład takie jak tu:

 

http://www.maxwellrender.com/img/gallery/architecture/exteriors/pics/aketoshi_tada.jpg

 

Jak mi się wydaje - trzeba dodać do materiału szkła odbijającą się mapę.

 

1. Czy to ma być w "pasku" Transmittance?

2. No i czy to musi być HDRI?

 

A tak poza tym to jeszcze jedno. Mam Maxwella 1.5 do Autodesk 3ds Max 9 i dość często mi się zawiesza albo "wywala". Na przykład kiedy chce dodać jakieś odbicia albo zaznaczyć "use hard disk" albo kiedy zwiększam niektóre parametry. Zatem:

 

3. Czy ktoś ma podobny problem? Może w 1.6 już tego nie ma albo z moim PC coś nie tak?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

za odbicie odpowiada parametr ROUGHNESS i Nd

 

Im mniejszy ROUGHNESS tym odbicie bardziej przypomina lustro. Czyli musisz ustawić ROUGHNESS na bliskie ZERO.

Przy szkle Nd. ustaw na 1.5

attenut = 3cm (to do kontrolowania przenikalności materiału- czyli jak szybko światło traci energię w materiale)

Kolor Refl. 0 ustaw na ciemny szary a transmitance na prawie biały.

 

Pamiętaj aby miało się CO odbijać w tych szybach. Czyli musisz albo wymodelować obiekty po drugiej stronie ulicy. Albo ustawić jakąś mapę .mxi lub.hdr w kanale do odbić (image based ennviroment) - kanał reflections.

 

Jest jeszcze druga sprawa, że szkło w maxwellu trochę długo się liczy tak też do tego typu zastosowań wymyślono materiał co się nazywa AGS . Jak tworzysz materiał to użyj WIZARDA i wybierz sobie AGS.