Skocz do zawartości

Fotorealizm w wizualizacji rysunku architektoniczno-budowlanego


Gość spectre

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich bardzo serdecznie.

 

Jestem studentem 5 roku grafiki komputerowej. Piszę pracę na temat podany w temacie postu ;) Interesuje mnie głównie:

1) Gdzie mogę znaleźć projekty architektoniczne domków jednorodzinnych z zagospodarowanym poddaszem we wszystkich rzutach jakie są potrzebne do wizualizacji.

2) Z modelingiem nie ma u mnie większych problemów lecz z dopasowaniem tekstur, doborem światła oraz ustawieniem opcji renderingu.

3) Mój "Spis Treści" wygląda następująco:

Rozdział 1: Analiza głównych pojęć związanych z wizualizacją projektów architektonicznych

1.1Zdefiniowanie pojęcia „fotorealizm”

1.2 Charakterystyka rysunku architektoniczno-budowlanego

1.3 Przydatność programu „3D Studio Max” w wizualizacji

Rozdział 2: Elementy niezbędne do wykonywania wizualizacji.

2.1 Znaczenie projektu architektonicznego w wizualizacji.

2.2 Materiały potrzebne do wykonania modeli mebli „3d”.

2.3Przygotowanie programu 3d Studio do wizualizacji projektu

2.4Modeling

Rozdział 3: Analiza technik niezbędnych do uzyskania fotorealizmu

3.1Fotorealistyczne renderowanie

3.1.1 Ray tracing

3.1.2 Dodawanie efektów "atmosferycznych"

3.1.3 Światło i cień

3.2 Teksturowanie

3.2.1 Mipmapping

3.2.2 Bump mapping i mapowanie środowiskowe

 

Oczywiście będzie on ewoluował z czasem pisania pracy, ale może macie jakieś dodatkowe pomysły co do niego, które mogłyby być przydatne w początkowej wersji.

 

4) Oraz jakieś dodatkowe informacje jakie mógłbym znaleźć w internecie bądź książkach opisujących temat wizualizacji projektów architektonicznych.

 

 

Na końcu chciałbym zaznaczyć, że przyczyniacie się do napisania mojej pracy magisterskiej, która jak wiecie jest bardzo ważna dla osób ją piszących, w tym wypadku: "MNIE".

 

Prosiłbym o konkretne komentarze...

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach