Skocz do zawartości

Problem z oświetleniem dużego pomieszczenia


ozonex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem początkujący w dziedzinie 3D. Nie planuje rozwijać się w tej dziedzinie, ale muszę wykonać "model" dużego pokoju. Z modelowaniem nie mam za dużych problemów (co prawda na pewno nierobie tego perfekcyjnie, ale na moje potrzeby wystarczająco). Jednak problem mam z wykonaniem oświetlenia. To co ja potrafię zrobić jest po prostu do kitu, a potrzebuje w miarę realistycznego oświetlenia całego pokoju. Tutoriale jakie znalazłem to albo nie opisywały tego co potrzebuje, albo były napisane tak że nic z nich nie rozumiałem :/ Mam nadzieje że ktoś z was mi pomoże. Używam trialowej wersji 3d maxa 9 z Vray'em (co widać na screenach :P )

 

60313499um0.th.jpg14012324td9.th.jpg

97015300xs8.th.jpg51677795oh2.th.jpg

 

 

p.s. tekstur jeszcze niema i nie skończyłem modelowania, ale już pisze żeby nie zostawić tego na ostatnią chwilę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

widzę że nikt nie chciał pomóc, ale już sobie jakoś sam z tym poradziłem. Mam za to inny problem. Jak zrobić aby jakaś tekstura nie zmieniała się pod względem rozmiarów obiektu na który ją naniesiemy? Np. jak mam 2 boxy - jeden duży, a drugi mały i naniosę na nie tą teksturę, to na dużym będzie powiększona, a na małym mocno skurczona. I chce to wyłączyć, aby zawsze miała ten sam rozmiar, o ile jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłby ktoś dokładniej opisać jak to zrobić? Bo jak pisałem jestem początkujący w 3d i to na dobrą sprawę moja pierwsza scena no i nie rozumiem za bardzo co to jest to UVW maping i gizmo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach