Skocz do zawartości

Wymagania sprzętu do pracy w 3d


Gość Surface

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Surface

Witam,

 

Chciałbym zrobić małe uaktualnienie mojego komputera. Myślę o wymianie procka, płyty, ramu oraz być może karty graficznej. Dodatkowo wypadałoby zmienić obudowę na taką z dobrym chłodzeniem i w miarę możliwości cichą. Nie znam się aż tak na sprzęcie żeby zrobić to samemu, dlatego proszę o pomoc.

 

Te elementy zamierzam dokupić:

 

Procesor (Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 8MB)

Płyta główna (GigaByte GA-P35-DS3R)

Pamięci RAM (4 x Kingston SODIMM DDR2 2GB 667MHz CL5 (KVR667D2S5/2G))

Zasilacz (Chieftec CFT-560A-12S 560W)

Obudowa opcja 1 (NZXT Alpha czarna z oknem)

Obudowa opcja 2 (Coolermaster CM 690)

Obudowa opcja 3 (Akasa Zen Silent Cool White AK-ZEN01-WH)

Obudowa opcja 4 (AVALON Transparent Vision)

 

No i dla porządku podam te elementy, które już mam, a które mają znaczenie w tym temacie:

 

Dysk Twardy 1 (WD800JB Caviar, 80GB, 7200 RPM, 8MB cache, Ultra ATA/100)

Dysk Twardy 2 (Seagate Barrakuda, 160-GB , 7200.9 RPM, 8MB cache, Serial ATA (SATA))

Karta Graficzna (NVIDIA Geforce 7300GT AGP8X 512MB DDR2 TV-OUT DVI)

Napęd 1 (DVD Writer, Liteon 52x24x52)

Napęd 2 (DVD Writer, Samsung SH-S202)

Fundusze - 2000 zł

 

Komputer mam zamiar wykorzystywać do pracy w programach 3d takich jak Rhinoceros, 3d max oraz AutoCad, Photoshop CS3 i Flash. Generalnie najbardziej zależy mi na czasie renderingu oraz na swobodzie przy pracy na skomplikowanych modelach 3d tworzonych niekiedy za pomocą skryptów).

 

Nie zmierzam podkręcać.

 

Na koniec kilka wątpliwości:

1.Chyba za bardzo kieruję się wyglądem obudowy. Te, które wymieniłem nie mają chyba dobrego chłodzenia – a może się mylę?

2.Do tego zestawu trzeba będzie przeinstalować system na Windowa XP 64 bitowego – chociaż ostatnio słyszałem, że wcale nie trzeba. Więc jak to jest?

3.Czy zasilacz 560 da radę przy dwóch dyskach i czterech rdzeniach?