Skocz do zawartości

Render To Texture


PAKO

Rekomendowane odpowiedzi

W Blenderze jestem początkujący, do tej pory używałem maxa.

 

Jest w blenderze odpowiednik "Render To Texture" z maxa ? Gdzie znajduje się taka funkca?

W maxie są "Unwrap UVW" i "Automatic Flatten UVs". Tekstura renderuje się na podstawie "Unwrap UVW" ale orzymujemy ją ułożoną jak w "Automatic Flatten UVs". Chciałbym uzuskać podobny efekt w Blenderze, inne UV na wyrenderowanej teksturze od UV użytego podczas renderowania.

 

Namieszałem tak że sam bym tego nie zrozumiał, mam nadzieje że ktoś to zrozumie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

W takim razie pokażę dokładnie jak to robiłem w maxie.

 

1.Mam pojedyńczy obiekt z dwoma innymi teksturami i ustawionymi UV:

Z tym nie powinno być problemów w Blenderze.

t1ke8.jpg

 

2.Używam "Render To Texture", funkcja ta używa innych ustawień UV i pozwala na wyrenderowanie np: lightmapy lub mapy normalnych, w tym przypadku kompletnej mapy z cieniami:

t2yq1.jpg

W ten sposób uzyskałem jedną teksture zamiast dwóch i w dodatku z cieniowaniem, przydatne podczas tworzenia obiektów do gier.

 

Da się zrobić coś takiego w Blenderze ?

 

@mara

Co do tego Bake to dostaje Error "No images found to bake to". Chodzi o teksture, czy o coś innego ? Teksturę mam nałożoną.

Edytowane przez PAKO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obejrzyj ten tutek co ci podeslalem, to jest mniej wiecej to.

bake wywala ci taki blad bo w oknie edycji uv przy zaznaczonym uv do bakowania musisz sobie kliknac image-> new i zrobic nowy obrazek, do ktorego bedize wypalane.

 

jak dalej bedize niejasne to zrobie jeszcze jednego tutka o tym

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli chcesz przepalić istniejącą teksturę z jednej UValki na drugą