Zobacz pełną wersję : [problem]: sanitariat,szkola,pomoc!



nicponim
03-01-09, 14:29
witam wszystkich, mam taki problem,a raczej kilka pytan. Musze zaprojektowac na budownictwo sanitariat-problem w tym ze konstultacje mialem tylko raz z wykladowca i to nic prawie sie nie dowiedzialem wiec prosbe kieruje do was...oto pytania;]
-jaka propunujecie konstrukcje? mysle nad jakims stropem zawieszonym na scianach konstrukcyjnych sanitariatu(bialy prostopadloscian na obrazku )polaczoną z konstrukcja stalowa(jakies stalowe ramy na ktorych bylaby wypleciona wiklina ),no ale nie wiem za bardzo jakby te polaczenie mialoby wygladac, mzoe jakies sugestie?
-moze wy macie jakies propozycje jak ladnie rozwiazac to konstrukcyjnie? chodzi mi o to zeby sciane boczne bylyby jakas plecionka(wiklina czy cus),strop obojetne i podloga obojetne,ale najlepiej gdyby ta ciąglosc oplecionej bryły byla zachowana...
aha i zastanawiam sie jeszcze nad materialem na zewnatrz samego sanitariatu(moze jakies bielone szklo?) co proponujecie?

teraz pare slow co do samego obiektu- ma byc to sanitariat z miejscem dla turystow-wymiary sanitariatu(bialy prostopadloscian) 6x9 metrow, plus zadaszenie i miejsce do siedzenia,czekania itp.

z gory przepraszam za masło maslane ktore mozliwe ze wyszlo;]
http://img353.imageshack.us/img353/633/maleat9.jpg
obrazek raczej koncepcyjny wiec nie zwracac uwagi estetyke;]
http://img353.imageshack.us/img353/8775/mel2yb9.jpg
http://img353.imageshack.us/img353/5884/male3wx7.jpg

da_rec
03-01-09, 21:36
Witam.
Podoba mi się Twoja koncepcja, lecz jak sam mówiłeś brakuje pomysłu na wykonanie. Na wizualkach wiklina jest tak duża, jak średniej wielkości drzewa. moim zdaniem można ją zastąpić pasami dartymi z drewna i zaimpregnowanymi, żeby uniknąć zniszczeniu. Aby łatwiej wykonać budynek można go zaprojektować z powtarzalnych elementów, składanych na budowie.
Konstrukcja może być stalowa, wtedy każdy element jest do wykonania.
Może być drewniana, wtedy całość może być z tego materiału. Zrezygnowałbym z pomysłu szkła w publicznym wc, za to można prostopadłościan obudować drewnem bielonym - konsekwentny dobór materiałów ;) i masz EKO kibelek. W miejscu gdzie jest prostopadłościan możesz zrobić przeszklenie w dachu, najlepiej w całości, co da światło we wnętrzu. Powodzenia w projektowaniu...

nicponim
04-01-09, 10:50
dzieki wielkie za pomoc!
tez myslalem nad przeszkleniem na dachu, wykladowca zalecil zeby zrobic tez jakis zbiornik na wode deszczową ktorą mozna byloby pozniej wykorzystac w sanitarjacie,ale juz jaki to system i na czym dokladnie polegalaby ta "wymiana wody" to sie nie dowiedzialem;]

da_rec
05-01-09, 21:27
Jak będziesz miał gotowy projekt to daj do oceny ;)

mikeeho
08-01-09, 00:48
co do zbiornika na deszczowke to moze zrobic na gorze attyke ktora by ukrywala warstwy w dachu??? tzn cos na zasadzie dachu zielonego ale o prostrzej konstrukcji i zamiast odprowadzac wode do rynny to szlo by do zbiornika umieszczonego gdzies pod sufitem? albo poprostu na dachu zbiornik ,dookola attyka no ale jakos trzeba pomyslec zeby syfu tam nie nalecialo; lisci itp.

mikeeho
08-01-09, 00:49
teraz tak patrze ze moze podciagnac do gory i ukryc to gdzies w suficie . jakos:P:)

nicponim
08-01-09, 17:58
heh no spoko ale jak ta woda nie bedzie uzywana to jak bedzie odprowadzana? bedzie tam zalegac? a potem gromadzic sie az wyleje sie przez attyke?;]woda musi i tak byc odprowadzana przez rynny,tylko nie wiem za bardzo jak ta woda ma byc powiazana z samym sanitariatem;] jaka technologia itp. Bo to co napisales to i ja sie dowiedzialem-ze moze tak jakos z czyms na czyms,albo moze troche inaczej i wyjdzie;]
pzdr.

routee
08-01-09, 21:25
chociażby woda w klopie... matko inwencji