Skocz do zawartości

Problem z Pentium D (system Windows nie otwiera się poprawnie)


serratus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mój procesor

 

DualCore Intel Pentium D 945, 3400 MHz (12 x 283)

 

Płyta główna Asus P5LD2

 

...czyli dość stary sprzęt

 

Nie wiem czy piszę w dobrym dziale, bo nie jestem przekonany czy problem jest związany z procesorem, czy może z jakimś wirusem przeciążającym procesor ? :| Nie znam się na tym za bardzo, ale opiszę objawy:

 

1) Miałem włączoną grę GTA IV, wcześniej 30-40 fps, a 2 dni temu jak włączyłem to strasznie zacinało; nie dało się grać, no to zrobiłem benchmark i zużycie procesora wynosiło jakieś 96%. Później sprawdziłem poprzez Menedżer zadań Windows, gdzie zużycie również wynosiło 96%. Uruchomiłem grę, chwilę pobiegałem po mapie i bluescreen -> reset kompa.

 

2) Po tym zdarzeniu komputer uruchomił się bez przeszkód, ale już następnego dnia miałem problem z uruchomieniem systemu. W tym 3 objawy (1 - system w ogóle się nie uruchomił; 2 - system uruchomił się, ale po 5 minutach oczekiwania z widokiem na pasek progressu Windowsa; 3 - po kilku minutach bluescreen i reset; 4 - po kilku minutach niebieskie okienko instalatora Windows i naprawa kilku bugów, po czym system uruchomił się poprawnie)

 

3) System uruchamia się bez problemu w trybie awaryjnym, jednak w trybie normalnym to czysta loteria... raz się uruchomi, a raz nie (patrz punkt 2)

 

4) Jakieś dwa miesiące temu lekko podkręciłem procesor, zrobiłem testy... system działał poprawnie i brak bluescreenów + temperatura w normie. Teraz myślałem, że odkręcenie procka do domyślnych ustawień pomoże, jednak się myliłem...

 

Nie mam pojęcia czy to wirus, problem z procesorem czy może Winda się spierniczyła...

 

Liczę na Waszą pomoc :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic