Skocz do zawartości

Pytania "nowicjusza"


K π

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy w Blenderze i podczas tworzenia mojego 1 projektu natrafiłem na pewne problemy, których nie potrafię rozwiązać, dlatego proszę o Waszą pomoc ;]

 

Oto moje pytania:

 

1. Dlaczego po zmianie koloru zduplikowanego obiektu, jego oryginał zmienia kolor i vice versa? Jak temu zaradzić? Można w jakiś inny sposób kopiować obiekt?

 

2. Czy mogę (jakimś sposobem) skopiować obiekt z 1 dokumentu do 2? Kombinowałem na wszystkie sposoby, a zwykłe "Ctrl+C, Ctrl+V" nie za bardzo chce działać (już przyzwyczałem się że w blenderze nie działają zwykłe skróty)...

 

3. Jak dodać obrazek tła? Próbowałem zrobić to przez Background Image, jak również przez F5->F6->World i niby obrazek się ładuje, a po F12 nadal jest tylko niebieskie tło...

 

4. Zauważyłem że "Set Smooth" nie zawsze działa tak jakbyśmy tego chcieli, ale czy da się jakoś wygładzić krawędzie ręcznie?

 

Na razie tyle :P Proszę o szybką odpowiedź - chciałbym skończyć ten projekt już jutro ;] Z góry dzięki ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

1. Dlaczego po zmianie koloru zduplikowanego obiektu, jego oryginał zmienia kolor i vice versa? Jak temu zaradzić? Można w jakiś inny sposób kopiować obiekt?

 

Masz 2 sposoby kopiowania, shift+D → normalne skopiowanie, alt+D → kopia jest odrębnym obiektem, ale mają tą samą siatkę (edytując siatke jednego drugi tak samo się zmienia)

Materiały zawsze po skopiowaniu są te same, jeśli chcesz żeby miał nowy materiał to mu go przydziel i dopiero wtedy edytuj (wszystko w panelach z materiałami).

 

2. Czy mogę (jakimś sposobem) skopiować obiekt z 1 dokumentu do 2? Kombinowałem na wszystkie sposoby, a zwykłe "Ctrl+C, Ctrl+V" nie za bardzo chce działać (już przyzwyczałem się że w blenderze nie działają zwykłe skróty)...